זוג ישראלי מבקש להשתמש בזרעו המוקפא של בנם / דוד רגב ויפעת גליק ידיעות אחרונות 12.8.08

עד הרגע האחרון נלחם יותם בן ה- 15 במחלת הסרטן * "הוא ביקש לנצח את המחלה ולחיות", מספרים הוריו * אבל יותר נכנע לסרטן * עכשיו מבקשים הוריו בסיוע ארגון משפחה חדשה להביא נכדים מזרעו שהוקפא * אביו: "אני רוצה נכד מדהים כמו יותם שלי שאיננו"

עד לרגעים האחרונים האמין דוד שבנו יותם בן ה- 15 ינצח את מחלת הסרטן הארורה וישוב לעמוד על רגליו. עד הרגעים האחרונים הוא היה בטוח שיותר ישוב להיות הספורטאי המצטיין והנער שכולם אהבו. אלא שמחלת הסרטן הכריע את יותם בדמי ימיו. בשיא נעוריו. עכשיו מבקש דוד בסיוע ארגון משפחה חדשה להנציח את זכר בנו האהוב בדרך מיוחדת במינה.

זהו תקדים, בפעם הראשונה בישראל ואולי בעולם. באמצעות ארגון "משפחה חדשה" דורש דוד להעביר אליו את זרעו של בנו המת בן ה- 15 שנלקח ממנו בעת שחלה, כדי להביא באמצעותו נכדים. "אני היורש של בני, ואני רוצה שיהיו לי נכדים מדהימים כמו יותם. אני רוצה שתהיה לי המשכיות ממנו. אני בטוח שזה גם מה שהוא היה רוצה", אומר דוד.

הסיפור הזה, שנחשף כאן לראשונה, עצוב ומרגש. זהו סיפורו של נער אוהב חיים שלקה במחלה ונכנע לה לאחר קרב ארוך. זהו סיפורם של הורים שהחליטו לעשות הכל כדי להמשיך את דרכו.

לפני שנתיים הכל נראה אחרת. יותם (השמות מלאים שמורים במערכת), השני מבין ארבעת ילדיהם של דוד ואוסנת, ספורטאי מצטיין החל להרגיש לא טוב. "היו לו כאבים בכל הגוף, והוא אמר שהוא מרגיש ירידה בכושר שלו. כשהכאבים לא פסקו החלטנו ללכת לרופא" נזכר האב דוד.

ואז החל הסיוט הגדול. בדיקת הרופא גילתה שיותם חלה בסרטן, ושיש גידול גדול בגופו. "אמרו לנו שזה סרטן אגרסיבי, ומיד התחלנו בטיפולים. ליותם היה גוף חזק מאד, והוא החליט שהוא הולך לנצח את המחלה בכל מחיר. היינו בטוחים שהוא עובר את זה. הוא התחיל לקבל טיפולים כימותרפיים. אחרי כמה חודשים הגידול התחיל להצטמצם וזה נתן לנו תקווה. טסנו לחו"ל לרופאים מומחים לסוג הזה של סרטן, ולאחר ניתוח של 15 שעות הם הוציאו לו את הגידול. חזרנו לארץ עם תקווה גדולה. נראה היה שהכל מסתדר" שיחזר דוד.

אלא שאחרי כמה חודשים של רגיעה התגלתה המחלה שוב "יותם לא התייאש ולא ויתר. הוא החליט להילחם שוב. הוא למד על המחלה ואפילו העיר לאחות אם היא נתנה לו מינון שונה של תרופה. יותם החליט להמשיך בחיים כרגיל עד כמה שאפשר. הוא יצא לבלות עם חברים ואפילו פיתח חוש הומור על המחלה שלו", סיפר דוד.

אולם המחלה התפשטה בגופו. בשלב זה החליטו הרופאים במסגרת נוהל טיפול בחולי סרטן שמקבלים טיפול כימותרפי לשאוב זרע מגופו. "הם אמרו לנו שהטיפולים יכולים לגרום לבעיות בפוריות ,ומאחר שהוא צעיר הם מציעים שיישאב מגופו זרע למקרה שבעתיד הוא ירצה ילדים. הסברתי את זה ליותם . בהתחלה הוא התבייש אבל אחר כך הוא הבין את המשמעות של זה. הוא היה בהתחלה של ההתבגרות המינית שלו, וזה הביך אותו מאוד. לבסוף הוחלט שהוא יורדם בהרדמה מלאה ויישאב ממנו זרע". הזרע שנשאב נשאר בבית החולים שבו טופל יותר.

ובינתיים החל מצבו של יותם להדרדר. הוא הוטס על ידי משפחתו לחו"ל לטיפול חדשני, אבל הטיפול לא עזר. הוריו של יותם ואחיו לא עזבו אותו לרגע. "היינו לצדו כל הזמן. ישנתי איתו, דיברנו במשך שעות וימים. למדתי להכיר מחדש את הבן המדהים שלי. דיברנו על המלחמה בסרטן ועל זה שיותם ינצח את המחלה ויחזור לספורט שהוא אוהב ולחברים שלו. כשחלה הידרדרות במצבו הוא היה אומר או קי, הפסדתי בקרב הזה אבל אני ממשיך במלחמה. לרגע הוא לא הרים ידיים. בעצם עד הרגע האחרון הוא לא הרים ידיים", אמר דוד בכאב.

הכאבים בגופו של יותם גברו עד שהפכו לבלתי נסבלים. הוא ביקש שחבריו לא יבואו עוד כדי שלא יראו אותו במצבו. כדי להקל על סבלו ביקש דוד מהרופאים להרדים את בנו. זה היה ביום שישי. יותם הורדם ליממה והתעורר בשבת אחר הצהרים. הכאבים לא פסקו. למרות זאת הוא ביקש לקום מהמיטה ולצאת "אתם תראו, אני אנצח", אמר להוריו. בערב שוב גברו הכאבים ויותם הורדם. ביום ראשון בבוקר, באחד מימי דצמבר האחרון, נפטר יותם בן ה- 15 כשלצדו בני משפחתו. "עד הרגע האחרון האמנתי שהוא יקום ויחזור לעצמו", סיפר דוד.

כמה שבועות אחר כך, עדיין עטופים בכאבם הגדול על מות בנם, קראו דוד ואסנת ב"ידיעות אחרונות" על צוואה ביולוגית שערך חייל שביקש שלאחר מותו יביאו הוריו נכד מזרעו. האב דוד: "נזכרנו שלקחו גם מיותם זרע. באותו רגע עלתה בנו המחשבה שאנחנו רוצים שיהיה לנו נכד מיותם. שיהיה לנו נכד מדהים בדיוק כמוהו. כשיותם היה בחיים לא דיברנו איתו על האפשרות הזו כי האמנו שהוא ינצח, אבל אני בטוח שזה מה שגם הוא היה רוצה".

זמן קצר אחר כך החל דוד לבדוק את האפשרות להביא נכד לעולם מהזרע של בנו המת. התברר לו שניתן לעשות את ההפריה בישראל. הוא פנה לבית החולים שבו נמצא הזרע, אך לתדהמתו קיבל תשובה שלילית. "הם אמרו לי שהזרע לא עובר בירושה, אלא אם יש צוואה ברורה", אמר דוד.

בעקבות זאת פנה דוד לעו"ד אירית רוזנלבום , מנכ"לית ארגון "משפחה חדשה", שמתמחה בצוואות ביולגיות ושמובילה את התחום הזה, שנחשב לתקדימי בישראל ובעולם. עו"ד רוזנבלום ועו"ד דפנה כהן מתכוונות לעתור בקרוב בשמם של דוד ואסנת לבית המשפט בבקשה לאפשר להם לקבל את זרעו של בנם המנוח. "הזכות של האדם על גופו היא שלו כל עוד הוא חי, אך ברגע שנקלקחים איברים מגופו, או שנלקח זרע מגופו, הם הופכים לקניין ובמקרה זה הם הופכים לקניין של היורש ושל הנער – הוריו. אם הם מספיק טובים להיות יורשיו ולרשת את רכושו, אין סיבה שהם לא יהיו יורשיו גם לגבי זרעו", אמר עו"ד רוזנבלום.

דוד מבקש רק דבר אח. "אני רוצה נכד מבני המת. אני רוצה נכד מדהים כמו יותר שלי שאיננו. אני רוצה שליותם יהיה המשך.

פורסם בקטגוריות: עיתונות ותקשורתתגיות: , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין