אימוץ בן דת שונה

הצעת חוק אימוץ ילדים (תיקון – אימוץ ילד בן דת שונה מזו של המאמץ), התש"ס -2000.

תיקון סעיף 5
בחוק אימוץ ילדים, התשמ"א -1981 , בסעיף 5 אחרי "אין מאמץ אלא בן דתו של המאומץ" יבוא "ואולם רשאי בית המשפט ליתן צו אימוץ גם כאשר המאמץ אינו בן דתו של המאומץ, ובלבד שהמאמץ הנו בן זוגו של הורהו של המאומץ, החי עמו".

דברי הסבר:

בשנים האחרונות אנו עדים לריבוי מקרים בהם באים בברית נישואין בני דתות שונות, אשר מבקשים להקים משפחה בישראל. ברבים מן המקרים הללו לאחד מבני הזוג יש ילדים מנישואין קודמים, הנמצאים בחזקתו, בין אם משום שההורה השני נפטר ובין אם נטש את הילדים או ויתר על משמורתו. כמו כן, לעיתים קרובות הילדים הם בני גילאים מבוגרים יחסית, אשר מסוגלים להבין בדבר ולהביע את רצונם בנוגע לאימוץ.

כאשר מעוניין בן הזוג לאמץ את הילדים, אשר לרוב מעונינים אף הם באימוץ, ועל ידי כך להפוך למשפחה באופן רשמי, הוא נתקבל בבעיה, שכן על-פי חוק אימוץ ילדים, התשמ"א -1981, לא ניתן לאמץ ילד, אלא אם הוא בן דת זהה לזו של המאמץ.

המצב החוקי הקיים פוגע פגיעה קשה בתא המשפחתי החדש, ובמאמציהם של בני הזוג להקים משפחה יציבה ומסודרת, ככל שאר המשפחות.
המצב אף יוצר תחושת אי שייכות אצל הילד, הרואה בבן הזוג המבקש לאמצו, הורה לכל דבר ועניין.
יתר על כן, מעבר לבעיה המוסרית, מתעוררת בעיה משפטית, שכן הילד אינו נחשב כשארו של בן הזוג, ולא יהא זכאי לאותן הטבות שזכאי להם ילד אשר אומץ כדין, אם חס וחלילה ילך בן הזוג לעולמו מבלי לכתוב צוואה מסודרת.

הועבר לח"כ יוסף (טומי) לפיד (שינוי) והונח על שולחן הכנסת ביום 10.7.00.

פורסם בקטגוריות: הורות - מידע ומאמרים, עדכונים וחדשותתגיות: , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין