הזכות לפונדקאות עשויה להתרחב ? וכיצד אנחנו ב'משפחה חדשה' פועלים למען הפונדקאות לישראלים בישראל !

הזכות ליהנות משירותי פונדקאית,  איננה מובנת מאליה והיא אינה מנת חלקם של כל מי שאינם יכולים להביא ילדים לעולם, "חוק הפונדקאות"  (או בשמו המשפטי –  חוק ההסכמים לנשיאת עוברים) חוקק לפני כ 17 שנה אחרי מאבק משפטי עיקש של מספר משפחות חשוכות ילדים שביקשו לאשר להן להסתייע בשירותיה של פונדקאית. בסופו של המאבק נולד החוק ועד היום נולדו רק כמה מאות ילדים בישראל באמצעות נשים פונדקאיות. יש לזכור כי מידי שנה נולדים בישראל כ 170,000 ילדים משמעות הדבר כי חוק הפונדקאות, איננו באמת משמעותי מבחינה מספרית.

עו"ד אירית רוזנבלום ושרת הבריאות יעל גרמן

עם זאת, הדיון החברתי והמשפטי סביב נושא הפונדקאות אינו יורד מסדר היום, זאת משום שהחוק מדיר מתוכו אוכלוסיה של עשרות אלפי אנשים חשוכי ילדים שלא יוכלו לעולם להביא ילדים בדרך אחרת במסגרת זוגיותם.

כך, לגבי בני זוג (גברים) מאותו המין, בני זוג שאינם עומדים בדרישות החוק (אינם עומדים בהגבלת הגיל, סובלים ממוגבלויות, ועוד)  וכן רווקות ורווקים. עם כינונה של הממשלה החדשה, מצאנו שאפשר לקדם את יוזמותינו והמלצתנו (אשר הוגשו גם לוועדת מור יוסף, וועדה ציבורית שקמה על מנת לבחון את נושא הפריון והילודה בישראל) ולבחון מחדש את האפשרות להרחיב את החוק ולהקל על אלפי אנשים המבקשים להיות הורים להגשים את החלום.

 מה אנחנו עושים לקידום הנושא

הגשנו דו"ח מפורט לוועדה הציבורית שהקים משרד הבריאות ובה המלצותינו המפורשות להרחבת החוק.

  • הופענו בפני הועדה בראשות פרופ' שלמה מור יוסף והבענו את עמדתנו.
  • הבענו את דעתנו בפומבי על גבי העיתונות במשך כל השנתיים האחרונות.
  • ניהלנו את המאבקים המשפטיים הגדולים ביותר להבאת ילדי הפונדקאות לישראל והגדול שלם ב 2009 להבאת התאומים מהודו.
  • נאבקנו והשגנו זכויות לידה שוות לגברים שהסתייעו בשירותי פונדקאות והפכו להורים.
  • נפגשנו עם שרת הבריאות, הגב' יעל גרמן, בה ביקשנו להעלות פעם נוספת את דרישותינו בנושא הפונדקאות בישראל, ועיקרן הרחבת החוק והחלתו על רווקות ורווקים, בני זוג מאותו המין והקלה בקריטריונים של בני זוג גבר ואישה, כגון לאפשר גמישות בנושא גיל ההורה המיועד, לאפשר גמישות באשר לזהות הפונדקאית, לאפשר לבנות זוג מאותו המין שאחת תהרה עבור בת זוגה ולאפשר לאם פונדקאית להיות בת לדת אחרת. למעשה זהו מאבק שאנחנו מנהלים מאז שנת 2002 אז הגשנו את העתירה לבג"ץ בעניינה של רווקה שביקשה להסתייע

    עו"ד אירית רוזנבלום בדיון בנושא הפונדקאות בערוץ 2 במסגרת התכנית "שאלה משפטית"

    בשירותי פונדקאית, בסופו של דבר נכתב פסק דין יפה, אבל אנחנו הפסדנו.

  • מאז חלפו שנים השתנו העתים, פרצנו את הדרך לחו"ל הבאנו מאות ילדים לעולם, והגיעה העת לשנות את החוק, להקל ולאפשר גם לחשוכי ילדים להיות הורים.  היו דעות אחרות שונות משלנו שהביעו התנגדות תצוגה מקדימה הרחבת החוק ואף ביקשו לבטלו לחלוטין, היו דעות שהצביעו על קשיים והצורך בהחרפת הפיקוח והיו גם מי שחשבו כמונו. שרת הבריאות תעבד את החומר ותכריע כיצד להעבירו להחלטת הממשלה.
  • הופענו כמעט בכל במה אפשרית לקדם את הנושא, אין ספור כנסים  וכנסים בינלאומיים והאחרון שבהם באוניברסיטת ירושלים, שם הבענו את דעתנו התומכת בהרחבת החוק.
  • השתתפנו בתכניות טלוויזיה לקידום הרחבת החוק.

ועכשיו אנחנו מקווים  שהדרך להצלחה ושינוי,  כבר בפתח !

לעיונכם;

הדו"ח המלא של ועדת מור יוסף לחצו כאן.

המלצות עו"ד אירית רוזנבלום שהוגשו לוועדה  הציבורית לחצו כאן.

 

אם אתם אתם רוצים להסתייע בשירותי פונדקאית ולא יודעים מאיפה להתחיל צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א'-ה' 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

פורסם בקטגוריות: הורות - מידע ומאמרים, זוגיות גאה, יעוץ וסיוע משפטי, עדכונים וחדשות, פונדקאותתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין