נישואין אזרחיים ופוליטיקה בחירות 2012 / עו"ד אירית רוזנבלום

נכתב ע"י: אירית רוזנבלום

אט, אט קרב מועד הבחירות לכנסת, על אף שמועדן הרשמי נקבע לשנת 2013 נדמה כי הן תוקדמנה לספטמבר 2012, אין ספק כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אשף המניפולציה הפוליטית, עשה זאת שוב, הוא הצליח לקבוע את סדר היום של הפוליטיקה בישראל ואף של העולם כולו "האיום האיראני". כולנו עסוקים עתה בעתידנו הקיומי באזור המאויים וכל נושא אחר פשוט נמחק כליל מהשיח הציבורי.
כך אנו יוצאים שוב למסע הבחירות, בלי עניין באג'נדה חברתית, בלי תקציב חברתי ובלי פתרונות חברתיים, הנושא נדחק לשוליים. האם באמת אין מקום לדון בו עוד, כי השאלה היא בכלל האם מחר נחייה ?

כאשר ראש הממשלה מצליח לעשות ספין כל כך מוצלח, באמת קשה מאד לצאת ממנו ולעניין מישהו במשהו אחר, עם זאת ננסה;
החלטנו לבחון את עמדות המפלגות השונות בסוגיית הנישואין האזרחיים, נושא המעיק על כחצי מיליון תושבים בישראל המהווים למעלה מ 25% מכלל בני הזוג בישראל, כיצד נדחקו אלה לקרן זווית, כשהם סובלים ושותקים במקרה הרע או טסים להינשא בחו"ל, במקרה הטוב.

מה חושבים המועמדים על נישואין אזרחיים

יצאנו לבדוק מה חושבים מנהיגי קדימה ערב הבחירות הפנימיות שם וזה מה שמצאנו :

" קדימה הפנתה עורף לנישואים האזרחיים;
תחת קולות תופי המחאה הציבורית העדיפה קדימה לברוח ממחוייבותה והבטחותיה לתמוך בנישואים אזרחיים במדינת ישראל. בהצבעה שנערכה בכנסת (ביולי 2011) רוב חבריה נעדרו. אם עשו כך כשהם באופוזיציה ברור שלא יתמכו ברפורמה כשיבחרו – אם יבחרו – להנהיג את המדינה." (מתוך אתר יאללה קדימה, 30/07/2011 ערן אזולאי)

חבר טוב מקדימה אמר לי שקדימה לא תמכה בהצעה מכיוון שהמציע היה ח"כ ניצן הורביץ' ושהנוסח שהוצע לא היה מאוזן די לדעת קדימה. באמת? חשבתי לעצמי איזה חרטוט. אנחנו הרי יודעים בתוך תוכנו שעוד לא הומצא הנוסח המתאים "והמאוזן" שרוב חברי סיעת קדימה (שלא לומר – כל חברי הסיעה) יעמדו מאחוריו. חוץ מזה, מי יודע מהו הנוסח המאוזן? בציבור קוראים את העיתונות ולומדים שקדימה בורחת מהבטחותיה.

הנה כתבה שהתפרסמה ב'הארץ' ודומות לה התפרסמו ב-YNET, NRG ונוספות. מליאת הכנסת הפילה היום (רביעי) את הצעת החוק לכינון נישואים אזרחיים בישראל, שיזם ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ). ההצעה עלתה היום בקריאה טרומית וזכתה לתמיכתם של 17 חברי כנסת. 40 חברי כנסת נוספים התנגדו להצעה. רוב חברי סיעת קדימה נעדרו מההצבעה, וסירבו לתמוך בכינון נישואין אזרחיים."

בבדיקה שערכנו, כאן ב"משפחה חדשה" לא מצאנו התייחסות ממשית של מי מהמועמדים לנושא הנישואין האזרחיים, ח"כ שאול מופז ללא ספק איננו מגלה עניין בנושאים חברתיים בכלל ובנושא נישואין אזרחיים בפרט, והספין של נתניהו, רק שיחק לידיו. מופז המצוייד ברקורד צבאי עשיר ומבין עניין במה שצריך, רק יכול להתחזק ככל שיתעלם מהעניינים החברתיים וישיב לשאלות הבטחוניות, בעוד ציפי לבני מגלה גם סימנים של עניין חברתי ומקפידה להתבטא בנושאים שהם כבר ממש בוערים אם כי לא בבהירות מוחלטת, אלא שגם המחדל ההוא בהיעדרה מן המליאה בעת ההצבעה ייזקף לחובתה.

ייתכן והנושא החברתי ימשיך לדשדש עוד שנים רבות, מתוך ידיעה רבת שנים למדנו שהפוליטיקאי הישראלי אם הוא חפץ החיים או חפץ הישרדות, אזי הוא חייב ליצור דרמה ועניין בשליחותו. משמע שככל שהאיום הבטחוני יימשך, כך ייטב לו לפוליטיקאי לעסוק בו, משום שהוא איננו מחייב ואיש לא מצפה לתוצאות ממנו. מאז קום המדינה, לא היה פוליטיקאי ישראלי שהצליח לעשות קריירה על בסיס סדר יום חברתי, כמה חבל .
אני מאמינה שאילו היינו מבריאים את מחלותינו החברתיות, יש להניח, שהיינו מנהלים גם מו"מ מדיני בטחוני בריא יותר, כמה חבל שאין בנו האמונה והכבוד למה שבאמת נדרש לנו.
כך יצאנו מאוכזבים גם הפעם מן הבדיקה שערכנו לקראת מסע הבחירות הקרב ובא על שהנושאים החברתיים לא יטופלו בו ובוודאי שאין מה לדבר על הסדרת נושא הנישואין בישראל ועוד לא אמרנו מילה על הצורך בהפרדת הדת מן המדינה.

פורסם בקטגוריות: מאמרים, עדכונים וחדשותתגיות: השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין