אהבה במגע של מסך – "צרכנות" האהבה נוסח סין

טכנולוגיה מתקדמת כתחליף רגשי , האמנם?

כאשר נכנסה הטכנולוגיה לחיינו איש לא שיער עדיין את ממדיה ועוצמותיה, על חיי הרגש, הזוגיות והמשפחה שלנו, אלא שבימים אלו כובשת הטכנולוגיה שיא חדש,  עם פתיחתה של  " תערוכת האהבה " בסין,  בתערוכה הנקראת  "אהבה ונישואין שנגחאי אקספו 3".

יותר מ -18,000 נשים וגברים נרשמו מראש לאירוע המתקיים בסוף השבוע, במתחם קניות רחב ידיים המתמחה בריהוט משרדי וביתי, המתחם מארח באווירה מאד לא רומנטית את אלפי "צרכני האהבה החדשים"

את ההמון מקדמים שלטי חוצות על גביהם מתפרסמות רשימות של אלפי גברים ונשים בודדים – רשימה אחת בצבע הוורוד מכילה עשרות אלפי נשים והשנייה בצבע כחול לגברים. תוך דקות מרגע שנפתחו שערי התערוכה, הצטופפו עשרות אלפי המבקרים על מנת לשבץ לעצמם את  "המאהב/ת הפוטנציאלי/ת" – הבחירה נעשתה על פי נתונים בסיסיים כגון גיל, גובה, השכלה, הכנסה שנתית ועיר הלידה.

במסגרת הליך הבחירה והמיון יכול כל מבקר בתערוכה להצטייד באפליקציה בה יקבל את פרטיו המלאים של כל מועמד מועדף. באולם אחד מסתופפים יותר ממאה גברים ונשים בשנות העשרים והשלושים לחייהם יושבים זה מול זה ליד שולחנות מעוטרים במפות אדומות וצהובות, ברקע מתנגנת מוסיקה של שירי אהבה.

המראה הזה, אשר ללא ספק יכול היה להיתפס כאפשרות בדיונית לחלוטין רק לפני עשור, העסיק כבר את אנשי הרוח במאה הקודמת. כמו אלברט אינשטיין אשר לדבריו ברור לחלוטין שהטכנולוגיה שלנו עלתה על כושרנו לאנושיות.

האם באמת אנחנו עוברים תהליך דרמטי של שינוי בדפוסי הרגש ? האם הרגשות שלנו מאבדים את מקומם הטבעי בחיינו ונדחקים לקרן זווית ?

השאלה האם הטכנולוגיה מסדרת לנו את העולם כך שלא נצטרך לחוות אותו, עלולה להעסיק אותנו רבות בתקופה הקרובה והיא ללא ספק מעוררת את הצורך לעקוב אחר השפעותיה, על חיי האהבה שלנו, ההמשכיות, הזוגיות, ההורות.

"הסינים בחרו לאתגר את הזוגיות מול הטכנולוגיה

ולהוכיח פעם נוספת שהמכשיר הקטן שביד

הוא אולי חכם יותר מהאדם האוחז בו, אבל רגיש פחות".

עו"ד אירית רוזנבלום מייסדת ומנכ"לית ארגון משפחה חדשה, טוענת שהטכנולוגיה רק החלה את השפעתה על חיינו וגם אם בשלב זה, "צרכנות האהבה" הסינית נתפסת כקוריוז, מדובר בתהליך חברתי שעלינו להיות מודעים לו, תהליך שיאפשר לנו למלא את כל הצרכים הרגשיים שלנו, אולם הוא עצמו יהיה נטול רגש. האדם היה ויישאר המנוע הרגשי של כל התהליכים החברתיים והמכונה לא תוכל להחליף אותו לעולם. עם זאת אין ספק שלטכנולוגיה יש גם השפעה רגשית, היא גרמה לנו להפריט את רגשותינו, למדנו שבכל תהליך ישנה מורכבות עצומה וכל שלב בזמן ובמרחב טומן בחובו רגש משל עצמו, בתחום הזוגיות ניתן לאבחן שלושה תהליכים נפרדים המהווים יחד את השלמות  אהבה, יחסים ומין כל אחד מהם יכול להתקיים בנפרד עם שותף אחר ויחד הם מגשימים את הצרכים הרגשיים, המשפחתיים והחברתיים שלנו.  הסינים בחרו לאתגר את הזוגיות מול הטכנולוגיה ולהוכיח פעם נוספת שהמכשיר הקטן שביד הוא אולי חכם יותר מהאדם האוחז בו, אבל רגיש פחות.  וזו הסיבה שצריך מדוע ילכו שניהם יחדיו".

להזכירכם כי לפני שנים לא רבות הרעיון של עריכת הסכם ממון או הסכם חיים משותפים, נתפסו כפעולות נטולות רגשות ועובדה שיותר ויותר אנשים מכירים בצורך ובחשיבות של השילוב בין הצד המעשי בזוגיות והצד הרגשי שבה.

יריד האהבה יימשך בסוף השבוע ונמתין בדריכות לתוצאותיו, האמנם עידן חדש לאהבה.

צפו ביריד האהבה בסין

 מעוניינים למסד את הזוגיות שלכם, צריכים עזרה בהקמת משפחה או ייעוץ משפטי? צרו איתנו קשר עכשיו בעזרת הטופס או בטלפון 03-5660504 (ימים א'-ה' 09:00-18:00):

למידע נוסף השאירו פרטים

 

פורסם בקטגוריות: הסכם ממון והסכמי זוגיות, חוק יחסי ממון, מאמרים, עדכונים וחדשותתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין