"בשם האב" – אח ואחות לא מצליחים לשכנע את המדינה

 ביהמ"ש סירב להיעתר לבקשת אח ואחות להכיר באביהם היהודי המשותף.

כמה גלגולים סבל וטרטור צריכה ילדה שנולדה לאב יהודי להוכיח, כדי שהמדינה תכיר בזכותה להיות חלק מהעם היהודי ולעלות ארצה ?

בתביעה שהוגשה לאחרונה לבית משפט לענייני משפחה, בבקשה להוכיח אבהותו של אב יהודי הוחלט כנראה להמשיך ולטרטר את המבקשת עוד שנים רבות.

סיפורה של א' מתחיל בשנת 1986 עת נולדה לאב יהודי אזרח ישראלי ששהה באוזבקיסטן באותה עת ולאחר מערכת יחסים אינטימית ומשמעותית עם אמה של א', אשר בסופה הרתה האם וילדה את א'  באוזבקיסטאן, עם לידתה נרשמה א' כבתו של אביה המנוח ומעולם איש לא התכחש לכך(לא נטען שהייתה בעניין זה גניבת זרע) בתעודת לידתה ובכל המסמכים הרשמיים ובוודאי שלא ביחס למערכת היחסים בין ההורים לבין עצמם.

לרוע מזלה, נפטר אביה של א' בשנת 1988 באופן פתאומי ובלתי צפוי, בעוד היא אפילו לא הספיקה לבקרו כאן בארץ. האב שהיה נשוי קודם לכן לאישה אחרת הותיר אחריו ילד נוסף, אחיה למחצה של א'. הילד שהכיר את אחותו ושמר איתה על קשר כל השנים, ביקש לאחד את משפחתם ולהביאה לחיות עמו ועם משפחתו כאן בארץ.

בשלב זה הסתבר, שזוהי ראשיתו של מסע אינסופי להוכחת המובן מאליו, דהיינו שא' ואחיה הם אכן אחים לאותו אב. ולשתי אמהות שונות, שנים האחים פנו להירשם במשרד הפנים ולהסדיר את תנאי זכאותה של א', או אז הסתבר שעליהם לפנות לבית משפט להוכיח טבין ותקילין כי א' היא בתו של המנוח ולכל הפחות אחותו של אחיה.

האחים פנו לשם כך לארגון משפחה חדשה ארגון המוביל בישראל בנושא טכנולוגיות פיריון והולדה, אשר באמצעות עוה"ד אירית רוזנבלום ודפנה כהן-סטאו, סייע להם לפנות לבית משפט. בבקשתם ביקשו האחים מבית המשפט לענייני משפחה בת"א לאשר את טענתה של א' הבת, החיה בחו"ל, שהיא אחותו של האח מצד האב ולפיכך בתו של האב המשותף להם.

בית משפט לענייני משפחה שלח אותם לבצע בדיקת רקמות ולאשש את "אחאותם". הבדיקה העלתה שהם אכן אחים. אלא שבית המשפט סירב לבצע את ההיקש אשר לפיו בהינתן העובדה שהם נולדו לשתי אמהות שונות אין ברירה אלא להסיק ששניהם אחים לאותו אב.

 מצויידים בצו הבעייתי הזה, נשארו האחים תקועים באותו מצב, כל עוד לא ייכתב במפורש בצו שיפוטי, שא' היא בתו של אביה היהודי, יסרב משרד הפנים להעניק לה את זכויותיה היסודיות, כולל זכות העלייה לישראל.

מתוסכלים וכועסים שואלים עתה האחים אם אין במדינת ישראל גורם שיכול לעשות את ההיקש הסביר הזה, לפיו אם הם אחים אך לא מאותה האם, אז כנראה שמאותו האב!

האח פונה למשרד הפנים ושואל "מה נותר לעשות? להוציא את עצמותיו של אבא שלי  מקברו על מנת להוכיח זאת? אין בישראל מי שמסוגל לחסוך מאיתנו את ההשפלה הזו? "

 לטענת עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית ארגון "משפחה חדשה" המעניק שירותי ייעוץ וסיוע משפטי לכל אדם המבקש להקים משפחה בישראל, בית המשפט אשר אישר את היותם אח ואחות, היה צריך לאשר גם את העובדה שהיא בתו של אביה, כדי לא לתקוע את הליך רישום האבהות לגביה.  במקרה זה מדובר בעניין עקרוני, כי כך הבת תוכל לעלות לישראל על בסיס היותה בת של יהודי.

עו"ד רוזנבלום יוצאת נגד חלמאות השיטה, המונעת לעשות את ההיקש המתבקש, כי הרי אין ספק שהאב הוא אותו אב. מוסיפה רוזנבלום: "המדינה מחפשת מידת דיוק גנטי, עד גבול האבסורד ובית המשפט מתעלם מן הבקשה האמיתית לקבוע שמדובר באותו אב ולאפשר לאחות לעלות לישראל על בסיס היותה בת לאב יהודי".

כעת תצטרך האחות לפתוח בהליך חדש, לפנות לבית המשפט בבקשה שיורה למשרד הפנים להגיע להסכמה על רישומה כבתו של המנוח.

פורסם בקטגוריות: הורות - מידע ומאמרים, יעוץ וסיוע משפטי, עדכונים וחדשותתגיות: , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין