הרב עובדיה יוסף זצ"ל משאיר אחריו עיזבון ענק, הוא לא אהב אותנו אבל יש לנו כבוד אליו

מיד עם היוודע דבר חוליו של הרב עובדיה יוסף, נמלאה הארץ קהל רב של מאמינים ומתפללים, אנשי שלומו וצאן מרעיתו הגיעו מקצות הארץ ותבל וביקשו ללוות אותו במכאוביו וייסוריו, רבים האמינו כי ימשיך לחיות, אחרים לקחו בחשבון את האפשרות שלא יישאו כוחותיו עוד, וימיו ספורים, כולם ציפו לבאות.

היום, יום ב' 7 באוקטובר 2013, נפטר הרב עובדיה יוסף, בהיותו בן תשעים והותיר אחריו חלל גדול. תהא המחלוקת בדבר אישיותו, דעותיו והשקפותיו אשר תהא, אין חולק ביחס להשפעתו וכוחו הרוחני והמנהיגותי.

מה השאיר אחריו הרב עובדיה יוסף, האם עיזבונו הכלכלי ועיזבונו הרוחני הם חלק מאותו עיזבון?

 חוק הירושה בישראל קובע שכאשר אדם נפטר עובר עיזבונו ליורשיו.

העיזבון הוא לא תאגיד ולא מעין תאגיד, אלא שם לציון כל הנכסים שהשאיר אחריו האדם שנפטר. העיזבון כולל רכוש מקרקעין, מיטלטלין, נכסים מוחשיים ונכסים רוחניים מכל סוג ומין שהוא וכן זכויות רכושיות אחרות , כולל חובות , זכויות יוצרים, מוניטין או טובת הנאה אחרת.

העיזבון הוא יחידה כוללת של נכסי הירושה אותם מוריש המוריש, אשר נחשבים כחטיבה אחת ויחידה לכלל היורשים. כלומר, אין לכל יורש בנפרד בעלות מסוימת בנכס מסוים, עד לשלב חלוקת הנכסים.

כדי ליצור בעלות מסוימת, על נכס או חלק מסוים בעיזבונו או רכושו, עליו להכין צוואה מפורשת ולציין בה במפורש, מה הוא מוריש ולמי, מי יטפל בעיזבונו ומי ינהל את עיזבונו. אם לא ישכיל לעשות זאת מראש בדרך של צוואה, יחולק עיזבונו ליורשיו על פי הכללים שנקבעו בחוק הירושה.

 בערוב ימיו, וספק אם הרב עובדיה יוסף ידע על כך, התעוררו מי שמבקשים לרשת אותו והוא עדיין חי. בעיקר היו אלה רבנים גדולים וחצרות חסידים שביקשו לקנות להם מקום של כוח והשפעה על חסידיו זאת בכדי לנסות ולרכוש את אותו כוח וכריזמה שהייתה לו לרב עובדיה יוסף, עלו שמות כמו הרב עמר ואחרים.

 נדמה, שההתעסקות בשאלת עיזבונו של הרב עובדיה יוסף, היא הרבה מעבר לשאלה של רכוש, אלא מדובר בכוחה של השפעה ומנהיגות על קהל עצום. עיזבון, כאמור, איננו רק רכוש גשמי, אלא גם שם ושם טוב, בכלל זה מוניטין וקניין רוחני.

האם נכסי הרוח ניתנים להפרדה מרכושו של האדם ?

בשולי הדברים אנו מבקשים לציין שתרבות המשפחה החדשה, אף שלא הייתה מקובלת על הרב עובדיה יוסף, גם לא מקצתה וחבל שכך, היא תרבות, שצמחה והשתרשה בארץ ואנו חלק ממנה. עם כל זאת, אנו מביעים צער, על לכתו של אדם, שהנהיג ציבור גדול ומכובד, תהא השקפת עולמו אשר תהא…

אדם הוא אדם, יהי זכרו ברוך!

לפרטים נוספים על עיזבון, דיני העיזבון או מס עיזבון צרו איתנו קשר

לקביעת פגישה צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א'-ה' 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

 

פורסם בקטגוריות: Media, ירושות, מידע כללי, עדכונים וחדשות, פוסטים לעמוד הבית, צוואה וירושהתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין