לא נמצא

מה שחיפשת לא נמצא. אתה מוזמן לחפש שוב ולהמשיך לגלוש באתר.

Exposing the ‘Partnership Covenant for Religionless’ – IRIT ROSENBLUM 22/11/2010

Not only does this law not provide an alternative to marriage in the rabbinic establishment, it fortifies religious coercion and the Orthodox monopoly over family life. If you support the “Partnership Covenant” because you believe it is liberal or enlightened, think again. Read the final version of the law confirmed last week and ponder the […]

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: Common Law Marriage and Common Law Marriage ID Cards, English, Media | השאר תגובה
משמורת לגברים? רעיון פמיניסטי מעולה

משמורת לגברים? רעיון פמיניסטי מעולה

בקרוב תדון הכנסת בהצעת חוק שלפיה לא יועברו הילדים אוטומטית לחזקת האמא במקרה של גירושים. עו"ד אירית רוזנבלום מארגון "משפחה חדשה" טוענת: "המצב כיום מסוכן ומנציח את האישה כעקרת בית דיכאונית ומתוסכלת"

בימים אלה הוצגה הצעת החוק מטעם ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ', המבקשת לבטל את "חזקת הגיל הרך" . "חזקת הגיל הרך" קובעת שילדים להורים שהתגרשו ולא הסכימו ביניהם מי יגדל את הילדים, יגדלו אצל האם בלבד עד הגיעם לגיל שש.
ח"כ שמאלוב-ברקוביץ' מנמקת את הצעתה לתיקון המצב בטענה שהחוק הקיים אינו רגיש דיו לטובת הילד, אולם ברור לכל כי סעיף חזקת הגיל הרך פוגע בעיקר בנשים והוא אנטי-פמיניסטי בעליל.
.
הנצחת השובניזם
.
המצב החוקי השורר כיום, שבו חזקת הגיל הרך אצל האם, מנציח לצערי את הפטרנליזם והשובניזם הגברי ואת מעמדה של האישה כעקרת בית. זוהי השקפת עולם מסוכנת העשויה לפגוע בתפיסת העולם המבקשת שוויון הזדמנויות מלא.
אישה הנדרשת לגדל את ילדיה באופן בלעדי היא אישה שאיננה פנויה לפתח קריירה, להיאבק על זכויותיה ולהיות שווה בין שווים. זו אישה שעשויה להיות לא טובה לילדיה, חסרת סיפוק, דיכאונית ומתוסכלת. בהנצחת מעמדה כעקרת בית, תהא דרכה לשוויון ארוכה יותר.
עקרת בית שאינה עושה זאת מבחירה, אלא מכוח חוק הקובע את חזקת הגיל הרך, איננה אישה עצמאית המקבלת החלטה פרטית אלא מי שנכפה עליה לבצע תפקיד ל"נשים בלבד".

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: מאמרים, עדכונים וחדשות, עיתונות ותקשורת | 1 תגובה

חזקת הגיל הרך – חוק שאינו עושה חסד עם נשים / מאת עו"ד אירית רוזנבלום

  בחברה המודרנית גדל חלקו של האב באחריות הטיפולית של גידול ילדיו, ושני ההורים ממלאים את חובת המשמורת עד כדי שוויון במילוי חובה זו. האם אין בחזקת האם על ילדיה הפעוטות כדי להנציח את הסטיראוטיפ הנשי של אישה בבית ? האין זו גישה אנטי פמיניסטית ? האם אין בכך כדי לעכב קריירה של אישה? האם […]

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: מאמרים | 2 תגובות

הזרעה מלאכותית

הזרעה מלאכותית מתורם לא תבוצע אלא בבית חולים שיש בו בנק זרע ומזרע שהתקבל מבנק הזרע.
בנק הזרע הנו למעשה מחלקה בבית חולים, במרבית בתי החולים המרכזיים בארץ יש בנק זרע.
הזרע עצמו עובר סינון ובדיקת איידס וטיי זקס, ניתן לבצע בדיקות גנטיות נוספות בתשלום.

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: הורות - מידע ומאמרים, מאמרים | השאר תגובה

האתיקה של הצוואה הביולוגית – ראיון רדיו

עו"ד אירית רוזנבלום ופרופ' אסא כשר מתארחים בתכנית "דין ודברים" ברדיו קול ישראל על מנת לדון באתיקה שהניעה את המצאת הצוואה הביולוגית™ והצלחתה.

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: מידע על שירותים, עדכונים וחדשות, עיתונות ותקשורת, צוואה ביולוגית | השאר תגובה

חתונה מאוחרת – כך נקמה המועצה הדתית בכלה שלא טבלה

שבויה במקווה הטהרה רווקה לנצח אם חשבתם שהרבנות מתגלה במלוא כיעורה רק כאשר מגיעים בשעריה לצורכי גירושין, חישבו שוב. בני ה זוג, הילית ואודי גינדי ממרכז הארץ נישאו כדת משה וישראל כבר לפני שנתיים, עם רב, חופה וקידושין אך התברר להם שהם אינם רשומים במשרד הפנים כזוג נשוי כיוון שהרבנות בחרה לטרטר אותם על מנת […]

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: עיתונות ותקשורת | 5 תגובות

בנק זרע לחיילים

"בנק זרע לחיילים " בעקבות מלחמת לבנון השניה – ארגון משפחה חדשה, נותן מענה טלפוני ביחס לכל שאלה בנושא הקפאת זרע, שימור זרע, והשימוש בזרע. להורים, חיילים בנות זוג. התקשרו    4 0 5 0 6 6 5 –  03

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: עדכונים וחדשות | השאר תגובה

סב השעה – ראיון עם עו"ד אירית רוזנבלום על זכויות סבים וסבתות

סבים וסבתות נתקלים במקרים קשים של הפרדה בכפיה מנכדיהם. אם מתוך סכסוך משפטי, תוצאה של גירושין או "ברוגז" פשוט בתוך המשפחה. לעתים הורים מונעים מסבים וסבתות לפגוש בנכדים כאמצעי לחץ וענישה. מה עושים עם זה?

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: זכויות סבים וסבתות, כתבות וידאו ותשדירים, מידע על שירותים, עדכונים וחדשות | 2 תגובות

על נישואים אזרחיים במגזין "חיים אחרים"

עו"ד אירית רוזנבלום מתוך מאמר במגזין "חיים אחרים" אודות מצב הנישואים האזרחיים בישראל: בישראל של שנת 2012 עדיין פועלים כוחות פוליטיים רבי עוצמה שקובעים שטקס חתונה בחסות הרבנות הוא האפשרות היחידה למסד קשר בארץ. בתוך ים הקולות הקוראים לשינוי החוקים, נדמה ששכחנו לשאול שאלה אחת פשוטה – למה בכלל להתחתן? ואם כן להתחתן, למה צריך […]

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: נישואין ונישואין אזרחיים, עדכונים וחדשות, עיתונות ותקשורת, תעודת זוגיות | השאר תגובה
מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין