לראשונה- בית המשפט מאשר צוואה ביולוגית™ ללא דיחוי

הצוואה הביולוגית™ הינה צוואה המורה כיצד יש להשתמש בחומר הגנטי של המצווה לאחר שנפטר. הצוואה הביולוגית מאפשרת לקרובי אדם שנפטר, משפחתו או בני זוג לממש את רצונו של הנפטר בהמשכיות.

לראשונה בישראל, אישר בית המשפט לקיים בקשתו של צעיר שנפטר ולהוציא לפועל את צוואתו הביולוגית™ כלשונה וללא דיחוי. בעוד שעד היום קיום צוואות ביולוגיות, התאפשר רק לאחר מאבקים משפטיים שניהל ארגון משפחה חדשה בבתי המשפט, מול עמדתה הקשוחה של המדינה. כעת מסתמן כי בתי המשפט בישראל כבר מבינים ומכירים בחשיבותה של הצוואה הביולוגית וכמו כן בהגיון העומד מאחוריה ובטוב אותו היא מספקת לבני המשפחה.

במקרה זה, ערן (שם בדוי) שמר זרע לפני שנדרש לטיפולים כימותרפיים אגרסיביים, סמוך למותו ביקש מהוריו להמשיך את זרעו ולהביא ממנו ילדים. לשמחתם ואושרם של ההורים, נמצאה אישה שהייתה מעוניינת לקבל תרומת זרע, והוסכם כי היא תהפוך לאם ילדו של ערן שנפטר. הילד, לכשיגיע לעולם, יזכה להיוולד לאם אוהבת שתגדל אותו וגם ליהנות ממשפחה רחבה הכוללת סבא וסבתא מצד האב ומצד האם ובד בבד עם רקורד גנטי ידוע וזהות מלאה של אביו הביולוגי.

לפרטים נוספים על הצוואה הביולוגית

רוצים להבטיח את עתידכם באמצעות צוואה ביולוגית? צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א'-ה' 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

פורסם בידיעות אחרונות 02.02.2012

לחצו להגדלה:

 

רשימת תקדימים והישגים של ארגון משפחה חדשה בנושא צוואה ביולוגית:

  • ביום 1.2.12 נתנה לראשונה המדינה את הסכמתה למימוש צוואה ביולוגית ללא מאבק משפטי – ע'. חלה בסרטן וחש כי קיצו קרב מבלי שהספיק להגשים את עצמו, הוא רצה ילדים ומשפחה, בערוב ימיו ביקש מהוריו שימשיכו את מורשתו הוא הקפיא זרע וציווה להם את החיים. 7 שנים לאחר מותו נתנה המדינה את הסכמתה לאפשר לו למשפחתו ולאם מיועדת להביא ממנו ילד לעולם. האם המיועדת תוכל להפוך לאם ילדיו לגדלם ולהכיר להם את סבם, סבתם ודודיהם. המשפחה המורחבת מחכה לילד ממשיך מורשות של ע'.
  • נ' הפך לאב והגשים את צוואתה של אשתו המנוחה – סיפורו של נ'. שאיבד את אישתו ממחלת הסרטן נגע ללב כולנו. נ'. פנה לקבל סיוע משפטי מעו"ד אירית רוזנבלום וארגון משפחה חדשה, בקשתו הגדולה הייתה לממש את צוואתה הביולוגית, של אשתו אהובתו  ממנה חלם ורצה להביא ילדים לעולם. בני הזוג חיו יחד 12 שנים מאושרות, במהלכן עברו טיפולי פריון, אולם בטרם הצליחו להגשים את החלום המשותף נפטרה ק'. שנתיים לאחר מותה הגשים נ' את חלומם המשותף והפך לאב מאושר.
  • ניצחון משפטי בפרשת עידן שניר ז"ל בית משפט למשפחה אישר ביום 7.12.09 לאישה רווקה ולהורי עידן שניר המיוצגים כולם על ידי ארגון משפחה חדשה, להמשיך את מורשתו של עידן. פסק הדין העדיף את עמדת משפחה חדשה על פני עמדת המדינה וקבע שיש לכבד את בקשתו של עידן, להביא ילדים לעולם גם אחרי מותו מ' בישקה להפוך לאם מזרעו ובלבד שהילד שיוולד לה, יהיה בעל מורשת וזהות ויהיו לו סבא וסבתא.
  • פרשת חייו של ברוך פוזניאנסקי ז"ל שנפטר וביקש בצוואה ביולוגית להמשיך את זרעו.
  • הורי החייל קיוון כהן ז"ל שנהרג בעזה יוכלו להשתמש בזרעו.
  • הורים מבקשים את זרע בנם שהוקפא בבנק הזרע לפני שנפטר.
  • בקשה ראשונה למימוש צוואה ביולוגית.

 

פורסם בקטגוריות: עדכונים וחדשות, עיתונות ותקשורת, צוואה ביולוגיתתגיות: השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין