מדוע גם אורלי וגיא רוצים להנפיק תעודת זוגיות !

מאת עו"ד אירית רוזנבלום *

 בתכנית הבוקר שלהם, הצהירו אורלי וגיא שגם הם מעוניינים להנפיק תעודת זוגיות, בעקבותיהם פנו אלינו הרבה מאד בני זוג שגם הם חיים יחד שנים ואף שנים רבות אבל מעולם לא טרחו להסדיר את הזוגיות שלהם באופן רשמי. עובדה, הם אומרים, עד היום הסתדרנו מצוין, אבל בכל זאת, עכשיו הם החליטו תעודת זוגיות היא הפתרון האולטימטיבי בשבילנו, מה הניע אותם ?!

יש אנשים רבים הסולדים מביורוקרטיה כזו או אחרת ואת חייהם הם מנהלים במינימום בירוקרטיה ומינימום היתקלות בה, בכל מקום שאפשר בלי ניירות ובלי מסמכים הם יעדיפו להימצא.

 אמנם אפשר להבין את הגישה הזו, היא בהחלט ידידותית יותר לאדם ולאזרח, אולם לא תמיד מה שנוח לי היום ונח לי בכלל, ישרת אותי מחר ולכן לעתים חשוב לדעת, מה אנחנו מחמיצים ומה אנחנו מסכנים ומדוע ברגע מסוים אנחנו מחליטים לפעול.

החברה שבה אנחנו חיים והעולם בכלל מתנהל לפי קודים התנהגותיים מסוימים והרבה מאד באמצעות ביורוקרטיה, זו הדרך שבה בחרנו בני האדם להתאגד במדינות, ליצור חוקים ולקיים אותם. כדי לדעת מי הוא מי ולמי הוא שייך, יצרו רשת ענפה של חוקים היוצרים את הסדר. כמובן שאין לי כוונה לפרט את כל מערכת החוקים בעולם, אבל בהחלט אני מבקשת לספר לכם על קצה המזלג במה רצוי להתחשב כשמנהלים אורח חיים זוגי.

ראשית – לזוגיות יש משמעות משפטית, מן הרגע שבני זוג מחליטים לחיות יחד ולנהל משק בית משותף הם נחשבים בעיני החוק כבני זוג ידועים בציבור והם נושאים באחריות הדדית האחד כלפי השני, משמעות הדבר שיש להם זכויות משפטיות וזכויות קנייניות, גם אם לא העלו את הדברים על הכתב וגם אם לא דיברו על כך ביניהם. שותפות היא שותפות והם הופכים להיות שותפים זה ברכושו של זה, זה בזכויותיו של זה וזה בחייו של זה וגם במקרה של פרידה זה מזה.

שנית – אם לא תספרו אף אחד לא ידע, לעיתים כאשר אנחנו רוצים ליהנות מההטבות הקיימות לבני זוגנו במקום העבודה, בקרן הפנסיה, בבנק, בחברת הביטוח, בביטוח לאומי ועוד ועוד, לא נוכל ליהנות מדבר וחצי דבר שאולי מגיע לנו, כי בצד השני איש לא יודע שאנחנו בני זוג. (אבל אם יגלו שבכל זאת נהנינו מזכויות ולא דיווחנו, יכולים לשלול מאיתנו את הזכויות, לדוגמא אי אפשר לחיות עם בן זוג ולדווח לביטוח לאומי על היותך משפחה חד הורית, זו עבירה על החוק ואפשר להיתבע על כך ולהידרש להחזיר כספים ששולמו).

שלישית – זו אולי הסיבה הכי חשובה, הסיבה הרגשית, כי לעיתים אנחנו מתרגלים ל- איך שאנחנו חיים ומתנהלים וקצת מתעצלים לסדר את העניינים, או שאנחנו חוששים מהתחייבות, או שאנחנו חוששים מסדר. אלא שכל חששותינו לא יועילו, כי מרגע שאנחנו חיים יחד ומנהלים משק בית משותף בין אם הודענו על כך ובין אם לאו אנחנו מחויבים בחובות משפטיות זה לזו. אז מדוע שלא נעשה לנו חג ונסדיר את העניין באופן מסודר, ניתן לזוגיות שלנו ולעצמנו את הכבוד המגיע לה.

הסיבה השלישית היא זו שהביאה את אורלי וגיא להחלטה שהרבה יותר מכובד ונעים להצהיר על הזוגיות, לקשט אותה ולכבד אותה בתעודת זוגיות, מאשר לא לעשות כלום. כי הדרך של תעודת זוגיות היא נגישה ופשוטה ונטולת גינונים בירוקרטים כי היא שמה אתכם במרכז, היא נותנת בכם אמון והיא מכבדת את ההחלטה שלכם. 

אם גם לכם חשוב להתחתן בדרך אזרחית עם תעודת זוגיות בואו לקבוע תור – צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א'-ה' 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

עכשיו ברור גם מדוע עדיף להסדיר את העניינים, כי יש לכך משמעות ואם אתם צריכים להוכיח את המשמעות זה לא סימפאטי שפתאום כשכן צריך להוכיח (בבנק, בדואר או בבית חולים וכד') צריך לרוץ ולחפש הוכחות שאתם לא משקרים ואתם בני זוג באמת.

כדי לחסוך את כל אי הנעימות הזו, עדיף לפעול עכשיו  ולעשות את זה סימפאטי ונעים וליהנות מהרגע.

לסיום, גם אם עד היום הסתדרתם מצוין ובלי כלום ובלי כל מסמך, זה באמת נפלא, אבל תמיד יש פעם ראשונה, יכול להיות שמחר תצטרכו להוכיח את זוגיותכם ואז מה ?! ולא דיברנו עוד על הרגעים הקשים של מחלה או חס וחלילה פטירה, מי זכאי לירושה? מי לפנסיה? מי לקצבת השאירים? לא נעים לחשוב על זה עכשיו, אבל מחר זה יכול להיות מאוחר.

 תודה לאורלי וגיא שחשבו והבינו את זה והם באים לעשות תעודת זוגיות.

* הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית ארגון משפחה חדשה ומי שהגתה את הרעיון של תעודת הזוגיות והפכה אותו למציאות משפטית. 

 

פורסם בקטגוריות: ידועים בציבור, מאמרים, עיתונות ותקשורת, פוסטים לעמוד הבית, תעודת זוגיותתגיות: , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין