הרבי אמר אסור להתחתן – הערות על פסולי החיתון ואיסורי החיתון בישראל

מאת :  יונתן דניאל הופמן, עו"ד *

 אי שם בשנות ה-80 היינו משחקים ושרים את השיר הבא…."בן לוקח בת ובת לוקחת בן….הרבי אמר…אסור להתחתן…."

 השנה 2015, ועדיין הרבי אומר שאסור להתחתן. ולא, לא מדובר במשחק.68

מאות אלפי ישראלים אינם מורשים להינשא בישראל. עם קום המדינה, מסר בן גוריון את מונופול הנישואים והגירושין לידי הממסד הרבני האורתודוכסי. על חטא קדמון זה, כולנו משלמים ועוד צפויים לשלם שנים רבות.

קמפיין ההפחדה המתמשך שנים רבות מצד גורמים דתיים אינטרסנטיים, עושה שימוש במונחים שונים ומשונים מעולם ההלכה היהודית וזאת לא רק על מנת לשמר את המצב הקיים, אלא אף כדי לזרוע דיסאינפורמציה מכוונת, המביאה אנשים לידי החלטות שגויות ואף לידי ביצוע פעולות משפטיות בלתי הפיכות שיגרמו להם לנזקים.

ובמה דברים אמורים? נישואין וגירושין נעשים בישראל על פי הדין הדתי של כל אחד מבני הזוג, ובמקרה של זוג יהודים על פי דין תורה.

במסגרת הדיון ההלכתי העוסק בנישואין, קיים מספר לא מבוטל של איסורים, חלקם מדאורייתא (איסורים מפורשים שנאסרו בתורה) וחלקם הותקנו על ידי חכמים ופוסקים במהלך השנים, חלקם ידועים יותר וחלקם ידועים פחות.

כך למשל: הממזרים (הרשאים להינשא רק לממזרים אחרים או לגרים), נשים עגונות (להבדיל מגברים מסורבי גט להם ניתן בנסיבות מסוימות להתיר לשאת אישה נוספת), פצועי דכה וכרותי שופכה, אישה הזקוקה לייבום, איסורי כהן (לא להתחתן עם: זונה, אנוסה, גרושה, חללה, חלוצה ועוד), בני זוג בני אותו מין ועוד.

ישנן כמובן דוגמאות רבות נוספות: במקרים בהם ניהל גבר קשר עם אישה נשואה, גם לאחר גירושיה היא תהיה אסורה עליו והם לא יוכלו להינשא. מקרה נוסף ורלוונטי מאוד לדיונים האחרונים בעניין הגיור האלטרנטיבי הוא גיורים לא אורתודוכסים. לעיתים גיורים (כאלה שנערכו בצה"ל, כאלה שנערכו בחו"ל), נרשמו ומוכרים במדינת ישראל. למרות זאת, גיורים אלה אינם מקובלים על הרבנות האורתודוכסית ולכן אותם אנשים מוכנסים לרשימה ולא יוכלו להינשא בנישואים ברבנות האורתודוכסית.

פעמים רבות נושא איסורי החיתון עומד בסתירה ישירה לאתגרים שהציבו בפניו יתרונות העולם המודרני בכלל וטכנולוגיות הפריון בפרט. דוגמה רלוונטית למשל היא נושא תרומות מבנק הזרע. נשים יחידניות רבות, בוחרות לפנות אל בנק הזרע, לקבל תמונה ולהרות מאב לא ידוע. ילדיהן של אותן נשים יכונו "שתוקי" (על שום שקיימת שתיקה ביחס לזהות האב) והם יוכלו להתחתן ברבנות רק לאחר ביצוע חקירה. מדוע? מה חטאם? 2015 ואדם המבקש להינשא יידרש להיחקר, להביא הוכחות ולבצע טקסים פולחניים שונים וכל זאת כדי שיוכל להתחתן ובתעודת הזהות שלו תכתב התיבה הנכספת "נשוי".

ומה באשר לחרשים? בתחילה אנשים אלה נתפסו כבלתי כשירים להתחתן ולהתגרש. רק מאוחר יותר התקינו נישואין וגירושים לחרשים ואלו הם תקנות דרבנן (תיקוני הלכה מאוחרים יותר מהתורה).אבל  האם ידעתם שאם אדם נהיה חרש לאחר נישואיו, שוב לא יוכל לגרש את אשתו?

על מנת לאכוף את כל האיסורים הללו ועוד רבים אחרים, מנהלת הרבנות הראשית לישראל את "רשימת פסולי החיתון" הכוללת את כל האנשים הנזכרים כאן ועוד רבים אחרים.

כך מוצאים את עצמם זוגות שגורלם שפר עליהם והם מצאו זה את זה בעולמנו הציני, זוגות המבקשים לממש את אהבתם ולהתאחד בברית הקדושה מכולם, ניצבים בפני שוקת שבורה, בשמו של אלוהי זעם, או שמא סוכניו עלי אדמות, האוסרים את איחודם, בשל טעמים שהבסיס להם כבר אינו מתקיים, אלפי שנים לאחר שנכתבו.

אסור להיכנע לאבסורד. מהו הפתרון אם כן? פשוט מאוד!

תעודות זוגיות. בואו ל"משפחה חדשה", קבלו ייעוץ משפטי ברור ביחס לזכויות המגיעות לכם כידועים בציבור, והנפיקו תעודות זוגיות. ללא שיפוט, ללא ביקורת, חוקי ואפילו כשר, ללא הבדל דת גזע מוצא מין או נטייה מינית, ללא דיני טוהרה וללא התערבות בבחירות שלכם. וכיון שגם בתי המשפט כבר הכירו בתוקפן של התעודות, תעודות זוגיות הן הפתרון האמיתי והיחידי לנישואים אלטרנטיביים אזרחיים בישראל.

לקביעת תור – צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א'-ה' 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

* הכותב הוא מומחה לדיני משפחה חדשה ופריון מהמחלקה המשפטית של ארגון משפחה חדשה

פורסם בקטגוריות: ידועים בציבור, מאמרים, עדכונים וחדשות, תעודת זוגיותתגיות: , , , , , , , , , , , , , , 2 תגובות

2 תגובות

  1. אולגה דרימר אולגה דרימר
    Posted 28 באוגוסט 2015 at 14:24 | Permalink

    אתם עשיתם עבוה ענקית! פשוט אין מילים, עד כמה אתם גדולים! ממש פריצת דרך. תודה תודה תודה על העבודה ועל האומץ!

  2. שמואל ירון שמואל ירון
    Posted 13 בינואר 2022 at 18:42 | Permalink

    הדרך הטובה ביותר לגרום לאיסורי החיתון להיות לא רלבנטיים לחלוטין לחילוניות היא אחת- לקרוא בריש גלי לכל מסורבות הגט החילוניות להתעלם לחלוטין מהמושג הדתי הפרימיטיבי והדמיוני "ממזר"-לא לחכות לגט בכלל- ולהמשיך בחייכן עם בני זוג חדשים- ו" להציף" את המדינה באלפי " ממזרים" חדשים בכל שנה!
    בתוך מספר שנים- הרבנות כבר לא תהיה רלבנטית בכלל לחילוניות!
    כן ירבו " ממזרים" בישראל!

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין