הסכם גירושין, מה זה אומר ומדוע חייבים להתגרש בהסכמה.

הסכם גירושין הוא הדרך היחידה להתגרש! נכון, כולם אמנם יודעים שמתגרשים בסידור גט, אבל לא כולם מודעים לכך שיהודים בישראל יכולים להתגרש אך ורק ברבנות וברבנות אפשר להתגרש אך ורק בהסכמה. אז גירושים בין בני זוג יהודים בישראל, הם תמיד בהסכמה והסכמה היא בהסכם גירושים, זו התורה כולה.

0.1רבים חושבים שאם מתחתנים בחו"ל בנישואים אזרחיים יוצאים פטורים מענייני הרבנות ואין איתה מפגש, לא כולם יודעים שגם אם נישאים בחו"ל, לעולם הגירושים יהיו ברבנות ואם כך, אז גם במקרה של נישואים אזרחיים הגירושים האזרחיים חייבים להיות בהסכמה זו נעשית בדרך של הסכם גירושין והכל מתנהל  ברבנות.

רעיון ההסכמה, הוא ייחודי לדת היהודית, אצל הנוצרים הקתוליים לא ניתן להתגרש בכלל, בין בהסכם גירושין ובין באופן חד צדדי. אצל המוסלמים הסמכות לדרוש גירושים היא בידי הבעל בלבד בין אם האישה מסכימה ובין אם לאו ורק אצל היהודים חייבת להיות הסכמה מלאה של שני בני הזוג. לא יכול גבר לתת גט לאשתו מבלי שהיא תסכים לקבל את הגט ולא יכולה אישה להסכים לקבל את הגט אם הגבר יסרב לתת לה אותו.

מדוע על פי ההלכה היהודית חשוב כל כך להסכים על הגירושין ? למעלה מאלף שנה, אסור על פי היהדות לגרש אישה בכוח, האישה צריכה לקבל את הגט מרצונה החופשי ובדעה צלולה. האיסור לגרש אישה בכוח, הוא תקנה פמיניסטית שנועדה להשוות את כוחה של האישה לכוחו של האיש.  בהסכמי גירושין חשוב להקפיד ולציין שבני הזוג לא הפעילו לחץ זה על זה והכול נעשה מתוך רצון חופשי.

גם אם לא תמיד מצליחים בני זוג המעוניינים להתגרש להגיע לכדי הסכמה בתחילת המשבר, כאשר הסכסוך יודע עליות ומורדות, ביום בו יצטרכו לעמוד בבית הדין הרבני ולתת או לקבל את הגט, הם חייבים לעשות את זה מתוך הסכמה, כי אי אפשר להתגרש בלי שתהיה הסכמה בין בני הזוג להתגרש זה מזו ואת תנאי הגירושין קובעים בהסכם גירושין. לכן, כיד שהגירושין אמנם יתבצעו הכרחי שיהיה לבני הזוג הסכם גירושין חתום ומוסכם על ידי שניהם.

אנו ממליצים אפוא, שאם נקלעתם למשבר וברור שהזוגיות שלכם עלתה על שרטון עשו הכל על מנת להידבר ביניכם, משום שכך או אחרת לא תוכלו להשלים את הגירושין ללא הסכמה לשם כך נועדו הסכמי הגירושין.

נסו להבליג על רגשי הנקם, גם אם קשה למי שנפגע, אף שייתכן שהוא צודק ובוודאי שהוא פגוע. יש לזכור, הנקמה איננה מבריאה באמת, היא יקרה, היא מכוערת, היא פוגעת גם בילדים המשותפים ולעיתים גם בנפגע עצמו ובכל מקרה אחר כך, לא יכול אדם להתגרש שוב מן הגרוש או הגרושה שלו, האקסים תמיד יישארו ברקע כשיש ילדים משותפים, אז בהחלט כדאי לחשוב על זה.

לפגישת ייעוץ משפטי צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (ימים א'-ה' שעות 09:00-18:00) או באמצעות טופס יצירת הקשר:

למידע נוסף השאירו פרטים

 

על מה צריכים בני זוג להסכים בבואם לערוך הסכם גירושין;

 

ראשית, על אי ההתאמה שביניהם ועל רצונם להיפרד באופן, שאיש מהם לא ימנע את הפירוד ולא יכשיל את האחר.

לאחר מכן חשוב להחליט מה יעלה בגורל הילדים, מי יהיה ההורה שעל פי הסכם הגירושין יגדל את הילדים בפועל, או אולי שני ההורים יעשו זאת יחד, כיצד ייהנה כל אחד מהם משעות ביקור והסדרי ראייתו עם הילדים.

מהו העול הכלכלי הצפוי להיות מוטל על כל אחד מההורים וכיצד ישולמו דמי מזונות הילדים וכמה.

פרק נוסף ומיוחד, יוקדש לרכוש, לנכסים שנצברו במהלך החיים המשותפים, כסף, נכסים ונכסי מקרקעין, מיטלטלין זכויות ועוד. כל אלה ייחשבו כנכסים שצריך לקחתם בחשבון. בהסכם הגירושין חשוב להחליט גם מה יעלה בגורל הנכסים שהיו לכל אחד מבני הזוג לפני הנישואין, מתנות, ירושות ופרסים. עוד יוסכמו בפרק זה נושאים כמו מוניטין, נכסי קריירה וזכויות פנסיונית. יוסכם על תשלומי החובות והמשכנתא, אם קיימים כאלה, וכן ייכתב במפורש מה על כל אחד מבני הזוג לעשות כדי לאפשר את חלוקת הנכסים.

הסכם הגירושין הטוב ביותר יהיה הסכם הגירושין שלא משאיר עניינים פתוחים כך שכאשר יסודר הגט בין בני הזוג והם יצאו משערי הרבנות, ילך כל אחד מהם לדרכו מבלי להישאר חייב או מחויב לבן זוגו לשעבר.

ככל שתקפידו לשמור על הכללים הללו, חייכם יהיו טובים ופשוטים יותר בדרככם להקמת משפחה חדשה.

ומה תוכלו לקבל אצלנו;

ייעוץ וסיוע משפטי לפני גירושין.

שירותי גישור ואימון לגירושין.

עריכת הסכמי גירושין.

ייעוץ וסיוע משפטי להקמת משפחה חדשה.

 

פורסם בקטגוריות: יעוץ וסיוע משפטי, מאמרים, נישואין ונישואין אזרחיים, פוסטים לעמוד הביתתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין