לכל אדם ואדם הזכות לכבוד, לכל אדם ואדם הזכות לזוגיות

מי "מכר" את הזוגיות שלנו?

 

ארגון "משפחה חדשה" במיצג אמנותי בשד' רוטשילד:
"ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שאין בה, חופש בחירה בזוגיות וחופש בחירה בנישואין"

ארגון "משפחה חדשה" השיק בט"ו באב, מיצג אמנותי ייחודי העוסק בזכות האדם לזוגיות. במיצג מוקרן סרטון וידאו בו נראים זוגות ידיים העונדות טבעות זו לזו, הסרטון יוקרן כמחאה הקוראת לחופש הבחירה בנישואין.
ההקרנה ערכה שלושה לילות על בניין משרדי הארגון, הממוקמים בסמוך לשדרות רוטשילד בפינת רחוב טיומקין 16 בתל אביב.
במסגרת חשבון הנפש החברתי בו מחוייב הממשל בישראל, קורא הארגון לממשלת ישראל לעשות את שינוי בנושא המעיב על הדמוקרטיה החופשית בישראל — חופש בחירה בזוגיות וביטול המונופול הדתי על חיי המשפחה והנישואין בישראל.
המחאה אומרים במשפחה חדשה, היא של כל החברה בישראל וכ-500,000 בני זוג שאין להם בישראל שירותי נישואין לפי בחירתם החופשית או שירותי נישואין בכלל. חיי הזוגיות של אזרחי ישראל אינם למכירה, הנישואין תמיד היו עניין פרטי, עד שקמה הרבנות והפכה אותם לנכס ציבורי של עצמה".

"משרדי הארגון ממוקמים במקום בו נמצאת מחאת האוהלים, ממנה יוצאת קריאה לצדק חברתי", מוסיפה עו"ד רוזנבלום, שיצרה את עבודת האמנות הנוכחית מתוך זעם עצום על שנים של אטימות מוחלטת בנושא זכות האדם למשפחה בישראל. "ראינו צורך לקדם פן נוסף של צדק חברתי – זכותו של כל אדם להקים תא משפחתי, באופן בלתי תלוי. סרטון הוידאו ארט שהפקנו מדבר בעד עצמו, כל אדם, ללא הבדל של דת, גזע, מין או נטייה מינית זכאי לזוגיות ולהקמה של תא משפחתי".
עבודת ה"וידאו ארט" עושה שימוש במדיום של וידאו ועוסקת בהתבוננות עצמית ביקורתית על החברה בישראל ובקשר בין הצופה לבין מה שרואות עיניו, על רקע אווירת המחאה המהווה חלון הזדמנויות להצטרף לשיח הציבורי הביקורתי. במיצג עשרות זוגות ידיים של מי מתומכינו ומתנדבינו שהסכימו ליטול חלק בפרוייקט ועל כך תודתנו הרבה. הידיים מחליפות טבעות ביניהן והמיצג מסתיים בשורות אלו: "לכל אדם ואדם הזכות לכבוד, לכל אדם ואדם הזכות לזוגיות".
בדרך לחתונה עוצרים ברוטשילד

בדרך לחתונה עוצרים ברוטשילד

הסרטון שהוצג ברוטשילד:

פורסם בקטגוריות: כתבות וידאו ותשדירים, עדכונים וחדשות, עיתונות ותקשורתתגיות: , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין