אריאל שרון האב שילדיו ידעו לכבד את מורשתו וירושתו

מותו של אריאל שרון מסמן יותר מכל את הכבוד הגדול לו זכה , בעיקר משני בניו הנאמנים גלעד ועמרי שרון. אין זה מובן מאליו שאדם במצבו זוכה לליווי כה נאמן מצד בני משפחתו.

לא אחת פשטו השמועות כי ילדיו נהגו כך, משום שהיה כדאי להם מבחינה כלכלית.כדאי, משום שכל עוד הוא חי, הם יכולים לקבל את ההטבות הכלכליות המשולמות לראש ממשלה, עת לקה במחלתו היה ראש ממשלה בפועל ומאז למעשה המשיך להיות ראש ממשלה, אם כי לא בפועל. דומה שהדיון הזה, כלל אינו מעניין ורובו ככולו נובע מצרות עין לשמה, הבנים של שרון, מסודרים היטב מבחינה כלכלית, גם אם התוספת הזו היא תוספת מכובדת, אין בה כדי להסביר את התנהגותם ונאמנותם הגלויה להשאיר את אביהם בחיים.

ביקורת אחרת שהוטחה בבניו של אריאל שרון, נגעה לשיקול דעתם באשר להחזקתו בחיים במצב שבו הוא הוחזק. ביקורת זו נגעה לשאלה שרבים מאיתנו מתלבטים לגביה, ועניינה זכויות החולה הנוטה למות וחיבורו למכשירי החייאה והחייאתו. האם קרוביו של אדם במצב שאין לו שיקול דעת או שאינו יכול לבטא את שיקול דעתו רשאים להחליט במקומו? האם קרובי האדם רשאים להחליט על ניתוקו ממכשירי ההחייאה או על ניתוקו מהם?

שאלה מאד דומה התעוררה  ביחס להחלטה להמשיך את זרעו של האדם לאחר מותו, כאשר אין אפשרות לשאול את האדם עצמו בדרך של צוואה ביולוגית™. הגישה שנקטה בה עו"ד אירית רוזנבלום, ביחס למקרים הללו, היא הגישה המעדיפה להקשיב לרצון הקרובים המבקשים להביא צאצא מהנפטר ובכך לממש את המשכיותו, מאשר להמנע מלתת להם ביטוי.  הנחת היסוד  במקרים הללו היא שאדם  רוצה בהמשכיותו גם לאחר מותו. באותו האופן גם במקרה של אריאל שרון, משום שלא ניתן היה לשאול את דעתו, הנחת היסוד של הבנים הייתה, שהוא רוצה להמשיך לחיות ובמקרה זה, כיבדה המערכת את בקשתם ואיפשרה לו להמשיך לחיות.

בניו של אריאל שרון, לא התלבטו הם ביקשו להמשיך את חבל חייו של אביהם.  גישתם הברורה  אף שהיא עוררה מחלוקת לא אחת, מעוררת  עתה הערכה רבה. הם לא רק ביקשו להשאירו בחיים, אלא התמידו באופן עקשני בכך, הם סעדו אותו בכל רגע ורגע. מספרים שהיו מבקרים אצלו מידי יום ביומו, משוחחים איתו, מעדכנים אותו, משמיעים לו מוסיקה ועושים הכל כאילו הוא מבין ומחובר לדברים שקורים ולהוויית החיים.

גם אם אין אפשרות לשאול את אריאל שרון מה דעתו על הטיפול שבחרו לתת לו ילדיו, ברור שהם פעלו מתוך כבוד  והקרבה  עצומה לאביהם.

כיבוד אב, הוא אולי המורשת הגדולה שהצליח אריק שרון להנחיל לילדיו, אבל יש בה כדי להקרין על כולנו.

ימים יספרו, איך וכיצד יטפלו הילדים בעיזבון שהשאיר אחריו אביהם, כיצד יחלקו ביניהם את הירושה שלו ואם אמנם שנות ההמתנה הממושכות שהמתינו לירושה, חיברו ביניהם  כך שלא נראה כאן מלחמות וקרבות ירושה.

הסתלקותו של  אריאל שרון מנוף חיינו, היא דרמטית לא פחות מחייו ותמיד תזכר כדוגמא לקשר משפחתי חזק מכל.

יהי זכרו ברוך !

 לקבלת שירות ומידע על דיני ירושה, צוואות ועיזבון צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א'-ה' 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

פורסם בקטגוריות: מאמרים, עדכונים וחדשותתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין