בג"ץ ביטל את הנוהל לפיו עובדת זרה הנכנסת להריון תעזוב את הארץ

השופטת אילה פרוקצ'יה בפסק דינה האחרון לפני פרישתה: "הנוהל פוגע פגיעה עמוקה בזכויותיה החוקתיות של העובדת הזרה להורות ומשפחה"

את פסק הדין האחרון שהיא מקריאה באולם בית המשפט, בחרה השופטת אילה פרוקצ'יה להקדיש לעתירת ארגונים ציבוריים, ובהם האגודה לזכויות האזרח, נגד הנוהל במשרד הפנים המחייב עובדת זרה הנכנסת להריון לעזוב את ישראל.
פרוקצ'יה, ביחד עם שופטי בג"ץ אליקים רובינשטיין וסלים ג'ובראן, החליטו פה-אחד לקבל את העתירה ולהורות על ביטולו של הנוהל.

‏‏"הנוהל פוגע פגיעה עמוקה בזכויותיה החוקתיות של העובדת הזרה להורות ומשפחה", הקריאה פרוקצ'יה. "משנכנס אדם לשערי המדינה ושוהה בה, גם אם אינו אזרח ואינו תושב, מטריית זכויות האדם על-פי חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו חלה עליו, וזכויותיו להגנה על החיים הכבוד והקניין מוגנות.
לדבריה, "הצבת ברירה על העובדת הזרה לממש את זכותה למשפחה ולעזוב את ישראל עם ילדה, או לממש את ציפיותיה הכלכליות ולשוב לישראל ללא ילדה, איננה מתיישבת עם העקרונות החוקתיים של זכויות האדם".
"מימוש זכות האדם להורות כעילה להרחקה מישראל מהווה אמצעי שפגיעתו חמורה פי כמה מאמצעים אחרים שניתן לנקוט כדי להשיג את תכלית המדיניות הממשלתית", קבעה פרוקצ'יה. ‏‎‎‏(בג"ץ 11437/05).

בארגוני זכויות האדם שעתרו – האגודה לזכויות האזרח, קו לעובד, מוקד סיוע לעובדים זרים ונעמ"ת – בירכו על החלטת בג"ץ והביעו תקווה כי בית המשפט יוסיף להגן על זכויותיהן של מהגרות העבודה מפני פגיעת משרד הפנים ורשויות המדינה.
עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית ארגון "משפחה חדשה", מסרה בתגובה כי "מדובר בצעד חשוב לביטול הוראות בלתי חוקיות ובלתי אנושיות בעליל שהנהיג שר הפנים. לצערנו, כיום רק פסיקות בית המשפט העליון יכולות לשים קץ להוראות נפסדות שמטיל משרד הפנים, חדשות לבקרים, על משפחות הקהילה הזרה בישראל.
"לאחרונה עתר ארגון 'משפחה חדשה' בעניינה של עובדת זרה שילדה ונאלצה לשלוח את בתה לארץ המוצא, מחשש הנובע מאותה הוראה חשוכה הפוגעת בזכות האדם למשפחה".

מקור: גלובס

השופטת אילה פרוקצ'יה: "הנוהל פוגע פגיעה עמוקה בזכויותיה החוקתיות של העובדת הזרה להורות ומשפחה"- בג"ץ ביטל את הנוהל לפיו עובדת זרה הנכנסת להריון תעזוב את הארץ

בג"ץ ביטל את הנוהל לפיו עובדת זרה הנכנסת להריון תעזוב את הארץ

פורסם בקטגוריות: עדכונים וחדשות, עיתונות ותקשורתתגיות: , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין