עתירות משפטיות בעניינים עקרוניים

עתירות משפטיות בעניינים עקרוניים

עתירות משפטיות בעניינים עקרוניים

עתירות התובעות את זכותו של כל אדם לתא משפחתי לרבות הזכות לזוגיות, הזכות להורות  והזכות לקבלת הגנה על זכויות המשפחה  מהמדינה, מהקהילה ומבני המשפחה

נישואים קונסולריים – עתירה לבג"צ נגד שר החוץ, בדרישה ששר החוץ יתיר לקונסוליות הזרות בישראל לערוך בשטחן נישואים אזרחיים, על-פי כללי אותן מדינות, כפי שמקובל ברבות ממדינות העולם, העתירה הסתיימה בהסדר עם המדינה לפיו יוכלו להינשא בדרך זו רק מי שאינם יהודים. הסדר מספטמבר 2007.

מתנה מהורים לביתם -פסק דין תקדימי של השופט נתן נחמני, מבית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן, בעתירה שהוגשה בסיוע ארגון משפחה חדשה, אשר ביקש לסייע להורים שנתנו דירה במתנה לביתם הסובלת מפיגור שכלי לחזור בהם מהמתנה. ההורים טענו שנתנו לה מתנה דירה אחרת בכפר חוסים מיוחד. בימ"ש קבע החלפת המתנה לגיטימית אין מקום לתבוע שתי מתנות ואישר להורים לחזור בהם מהמתנה.ניתן ביום 28.10.2007  http://www.nevo.co.il/Psika_word/mishpaha/sm05040420.doc

זכות אישה נשואה ללדת ילד לא מבעלה באמצעות תרומת זרע- פריצת דרך הסטורית והישג לארגון משפחה חדשה עת נתקבלה תביעתנו בעניינה של אישה שאינה מקבלת גט מבעלה ובכל זאת מעוניינת להקים משפחה חדשה ולהביא ילדים לעולם, בית המשפט התיר לה לעבור טיפולי הפרייה מזרעו של גבר לא יהודי על מנת להימנע מאפשרות של ממזרות הילד.

אימוץ ילדים מחו"ל -עתירה לבג"צ בעניין אימוץ בינארצי המגביל את גיל ההורים המאמצים בניגוד למצב דומה של אימוץ בישראל.

נישואי עולים חדשים בישראל – עתירה לבג"צ לביטול המצאת אישורי יהדות לעולים חדשים שהגיעו לאחר שנת 1990 והצהירו על יהדותם.

פונדקאות לטובת אישה רווקה – עתירה לבג"צ בעניינה של אישה רווקה, שאינה יכולה להרות, והיא מבקשת להביא לעולם ילד באמצעות פונדקאות. כיום החוק מתיר זאת רק לזוגות נשואים.

פסק הדין המלא בעניין הרווקה שביקשה להסתייע בשירותי פונדקאית בג"ץ 2458/01 משפחה חדשה נ' הועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים משרד הבריאות (פורסם ביום 23.12.2002).

עולים חדשים ספק יהודים -עתירה לבג"צ בעניינם של זוגות אשר הרבנות מסרבת להשיאם בשל ספק ביהדותו של אחד מבני הזוג (בדרך-כלל מדובר בעולה חדש).

זוגיות חד-מינית – הגשת בקשות לבית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן למתן אישור להסכם לחיי משפחה שנחתם בין שתי נשים ובין שני גברים, מרבית ההסכמים אושרו זה מכבר.

השוואת זכותן של נשים שלא נישאו ברבנות לקבל מזונות – בג"צ השווה מעמדן של נשים שנישאו בנישואין אזרחיים או ידועות בציבור, למעמדן של נשים נשואות על פי ההלכה.
כמו כן קבע בג"צ כי גברים שנישאו בנישואין אזרחיים או ידועים בציבור, יוכלו לתבוע דמי מזונות מבנות זוגם מזונות אזרחיים.

פסק דין בנושא המזונות האזרחיים בתיק רע"א 8256/99.

פורסם בקטגוריות: עדכונים וחדשותתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין