צוואה – 5 סיבות לא לדחות תכנון צוואה

תכנון צוואה ועריכת צוואה הוא תחום שרבים מאיתנו נמנעים מלדבר עליו, ובוודאי שנמנעים מלטפל בו באופן יסודי. ישנה התחושה הקבועה שזהו נושא שלא נעים לגעת בו, מכיוון שהצוואה מתקשרת אצלנו תודעתית למוות. בקלות רבה מדי, אנו שוכחים כמה מכרעת היא ההשפעה של צוואתנו דווקא על החיים, אלו שנשארים כאן אחרי לכתנו.

תכנון הצוואה בהחלט אינו מקדים את המאוחר, או כמו שאומרים אצלנו בארגון משפחה חדשה, "תכנון צוואה – לא מתים מזה!". מכיוון שאין לנו שליטה על מועד לכתנו מהעולם הזה, חשוב מאוד לתכנן ולערוך את הצוואה דווקא כשאנחנו צעירים, צלולים, ובמצבנו הטוב ביותר מול עצמנו ומול בני המשפחה. תכנון הצוואה מאפשר לנו לפרוס לתוכנית פרקטית כיצד תתבצע החלוקה של רכושנו ונכסנו בין בני המשפחה. הרכוש והנכסים אגב לא מוגבלים רק לדברים המובנים מאליו כמו הבית, הרכב וחשבון הבנק, אלא גם לזכויות עתידיות כמו הסדרת זכויות הפנסיה שלנו, גמלאות, תמלוגים ומענקים שלנו.

אז הנה כל הסיבות מדוע אסור לדחות את תכנון הצוואה, וצריך לטפל בה עוד היום!

שליטה על מערכת היחסים בינינו לבין יורשנו

כל עוד אנחנו כאן, יש לנו האפשרות לשלוט במערכת היחסים בינינו לבין יורשנו, למשל הילדים. אנו יכולים לעזור להם ולתרום להם לפי רצוננו, או לאפשר להם להנות מרכוש ונכסים מסויימים באופן שמתאים גם לנו וגם להם. לאחר לכתנו, אם לא נשאיר צוואה מסודרת לגבי ההעדפות שלנו, גם לא יישאר סדר במערכות היחסים לא רק בינינו לבין היורשים שלנו, אלא לעתים קרובות בינם לבין עצמם.

לא מגידי עתידות

הזכרנו את זה בהקדמה – אך נחזור. אמת פשוטה היא שלא רשום לנו ביומן מהו היום בו נצטרך באמת להפעיל את צוואתנו, ומסיבות מובנות אם לא הספקנו לערוך צוואה – סביר שיהיה מאוחר מדי להתחרט… אנו לא מגידי עתידות, ולכן תמיד כדאי שתהיה צוואה עדכנית ומעודכנת, לכל מקרה.

הכרת מגוון הזכויות והאפשרויות שלנו

בתהליך של תכנון הצוואה תוכלו להכיר מגוון רחב של זכויות שלעתים קרובות אינן מוסדרות, כמו ירושה של זכויות הפנסיה, זכויות בתחום הדיור ותחומים נוספים. תכנון הצוואה, מאוד עוזר לעשות סדר גם לחיים.

דאגה לאנשים שאנו אוהבים

תכנון הצוואה הוא לא רק ביטוי לדאגה לקרובינו, הוא הלכה ומעשה וידוא, שהם יקבלו בדיוק את מה שאנחנו רוצים, גם אם לא נהיה שם לתת להם את זה. אין דרך יותר אמיתית, לדעתנו, לדאוג לאנשים שאנחנו אוהבים – מאשר ההבטחה  שהם יקבלו את המגיע להם לפי ההגדרה שאנחנו רצינו והגדרנו.

שקט נפשי לבני הזוג – בעודנו כאן

אם עוד לא הגעתם לתכנן ולערוך צוואה, תחשבו לא רק על היום שאחרי, אלא על השקט הנפשי והשלווה שעניין זה מספק לא רק לנו אלא גם לבני הזוג שלנו, בעוד כולם כאן. בארגון משפחה חדשה, אנו מאמינים שתכנון צוואה ועריכת צוואה צריכים להיות אחד מאבני היסוד של בניית הזוגיות. לא מעט פעמים בני זוג נותרו נטולי זכויות או הושלכו לתוך מאבקים משפטיים אף שידעו את כוונת בני זוגם שהלכו לעולמם – רק שזו לא הייתה כתובה ומסודרת. תכנון הצוואה יספק שקט נפשי משמעותי למערכת היחסים הזוגית שלכם. גם אם תבחרו שלא לדבר על זה יותר מדי, וודאו שתכננתם וערכתם צוואה כראוי.

מידע נוסף

עוד לא דאגתם לתכנן צוואה ולתכנן את עתיד משפחתכם ורכושכם? עכשיו זה הזמן-  צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א'-ה' 09:00-17:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

 

 

פורסם בקטגוריות: עדכונים וחדשות, צוואה וירושהתגיות: השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין