לא נמצא

מה שחיפשת לא נמצא. אתה מוזמן לחפש שוב ולהמשיך לגלוש באתר.

נישואין – תהליך מתמשך של שינוי מגמה

החל משנת 2002 מסתמנת ירידה במספר הנישואין בישראל בקרב בני כל הדתות. במהלך שנת 2005 נרשמה ירידה דרסטית במיוחד נישואין בישראל עפ"י דת

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: נישואין ונישואין אזרחיים, נתונים מידע וסטטיסטיקות | השאר תגובה
CNN

מצב הנישואין בישראל כתבת ה CNN – פאולה הנקוקס כתבת CNN

פאולה הנקוקס כתבת CNN רשת ה CNN עוקבת אחר התמורות והשינויים החברתיים בישראל ומדוע, לא הצליחה המדינה להסדיר את נושא הנישואין האזרחיים עד היום. עו"ד אירית רוזנבלום מתראיינת לכתבה ומסבירה את המצב האבסורדי והקשיים שנובעים מכך. תעודת הזוגיות של משפחה חדשה, היא הפתרון האמיתי והיחיד כיום להסדרת הזוגיות בדרך אזרחית, חוקית ומשפטית.

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: עיתונות ותקשורת | השאר תגובה

משפחה כן בוחרים, הראיון המלא עם עו"ד אירית רוזנבלום / ברוריה אבידן-בריר אפריל 2010

אף אחד לא יכול לעצור את עו"ד אירית רוזנבלום מייסדת ארגון משפחה חדשה, גם לא הממסד האטום או שלוש שעות שינה בלילה. מה מניע אותה להלחם למען זכויותיהן של משפחות לא שגרתיות, ואיך זה באמת עובד. ארבע משפחות מספרות איך היא שינתה את חייהן.

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: עיתונות ותקשורת | השאר תגובה
תאים משפחתיים לסוגיהם

תאים משפחתיים לסוגיהם / עו"ד אירית רוזנבלום ונורית פלג MA

משפחה קלאסית גבר ואישה יהודים נשואים כהלכה נישואין בישראל המשך מגמת הירידה בנישואין בישראל מאז שנת 2002 מסתמנת ירידה במספר הנישואין בישראל בקרב בני כל הדתות. במהלך שנת 2005 נרשמה ירידה דרסטית במיוחד. נישואין  בישראל עפ"י דת הירידה בשיעור הנישואין נובעת, ככל הנראה, משתי סיבות עיקריות : מתוך תפיסת עולם חדשה, המבקשת שלא לערב את המדינה […]

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: דו"ח מצב המשפחה 2007, הורות - מידע ומאמרים, נתונים מידע וסטטיסטיקות | השאר תגובה

לשחרר את המשפחה מכבלי הדת / עו"ד אירית רוזנבלום גלובס 12.9.2010

השפעות עמדות דתיות של שופטים על אופן ודרך שיפוטם זהירות, שופטים חשוכים לדעתה של עו"ד רוזנבלום מארגון 'משפחה חדשה', יש למנוע משופטים דתיים לכהן בבתי משפט לענייני משפחה 16/09/10, 13:32 יאיר שפירא אי אפשר שלא להרהר מעט במחיר הסובלנות. התהליך שהתחיל לפני כ-33 שנה בפגישה של מספר פעילים עם היועץ המשפטי לממשלה דאז, אהרון ברק, […]

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: מאמרים, עיתונות ותקשורת | השאר תגובה
אירית רוזנבלום (מימין) ודב אלבוים

דב אלבוים מארח את עו"ד אירית רוזנבלום – דיני משפחה בישראל של היום על רקע פרשת "כי תצא"

מקבלים שבת: פרשת "כי תצא". דיון אחד על אחד, בנושאים המוזכרים בפרשה, בעיקר בדיני המשפחה, ונשים במקרא. אורחת התוכנית: עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"ל ארגון "משפחה חדשה". שיחה על דיני גירושין, דיני יבום וחליצה, דיני אונס ומפתה ועל מסגרת משפחתית אלטרנטיבית. לצפייה בשידור המוקלט ; אירית רוזנבלום מתארחת בתכנית מקבלים שבת עם דב אלבאום – הערוץ […]

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: עיתונות ותקשורת | השאר תגובה
משמורת לגברים? רעיון פמיניסטי מעולה

משמורת לגברים? רעיון פמיניסטי מעולה

בקרוב תדון הכנסת בהצעת חוק שלפיה לא יועברו הילדים אוטומטית לחזקת האמא במקרה של גירושים. עו"ד אירית רוזנבלום מארגון "משפחה חדשה" טוענת: "המצב כיום מסוכן ומנציח את האישה כעקרת בית דיכאונית ומתוסכלת"

בימים אלה הוצגה הצעת החוק מטעם ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ', המבקשת לבטל את "חזקת הגיל הרך" . "חזקת הגיל הרך" קובעת שילדים להורים שהתגרשו ולא הסכימו ביניהם מי יגדל את הילדים, יגדלו אצל האם בלבד עד הגיעם לגיל שש.
ח"כ שמאלוב-ברקוביץ' מנמקת את הצעתה לתיקון המצב בטענה שהחוק הקיים אינו רגיש דיו לטובת הילד, אולם ברור לכל כי סעיף חזקת הגיל הרך פוגע בעיקר בנשים והוא אנטי-פמיניסטי בעליל.
.
הנצחת השובניזם
.
המצב החוקי השורר כיום, שבו חזקת הגיל הרך אצל האם, מנציח לצערי את הפטרנליזם והשובניזם הגברי ואת מעמדה של האישה כעקרת בית. זוהי השקפת עולם מסוכנת העשויה לפגוע בתפיסת העולם המבקשת שוויון הזדמנויות מלא.
אישה הנדרשת לגדל את ילדיה באופן בלעדי היא אישה שאיננה פנויה לפתח קריירה, להיאבק על זכויותיה ולהיות שווה בין שווים. זו אישה שעשויה להיות לא טובה לילדיה, חסרת סיפוק, דיכאונית ומתוסכלת. בהנצחת מעמדה כעקרת בית, תהא דרכה לשוויון ארוכה יותר.
עקרת בית שאינה עושה זאת מבחירה, אלא מכוח חוק הקובע את חזקת הגיל הרך, איננה אישה עצמאית המקבלת החלטה פרטית אלא מי שנכפה עליה לבצע תפקיד ל"נשים בלבד".

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: מאמרים, עדכונים וחדשות, עיתונות ותקשורת | 1 תגובה

אב חורג – מתוך מילון המשפחה החדשה

אב חורג – זכר מבין ההורים שאינו אב ביולוגי והוא חי כבן זוג של אותו הורה ביולוגי.

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: מילון המשפחה החדשה | השאר תגובה
צילום: Montrealais

משפחה גאה – דברים שכדאי לדעת

לצערנו, במדינת ישראל הנאורה והדמוקרטית (לכאורה), נאלצים אלפי בני זוג חד מיניים להיאבק על זכויותיהם הלגיטימיות למימוש אהבתם, זכות היסוד להקמת תא משפחתי ומימוש הזכות להורות. אנחנו בארגון "משפחה חדשה" פועלים מיום הקמת הארגון למען מימוש כל הזכויות של הקהילה הגאה בישראל, ויחד איתכם נמשיך לפעול בגאווה ובקומת רוח, למען השגת מתן שוויון זכויות מלא […]

להמשך קריאה
פורסם בקטגוריות: זוגיות גאה, יעוץ וסיוע משפטי, פוסטים לעמוד הבית, תעודת זוגיות | השאר תגובה
מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין