מצעד הגאווה הלהט"בי חשוב לכולנו

הרקע ההיסטורי

המהומות בארצות הברית 1969

IMG_5755

במלאת 100 שנה לעיר תל אביב – מצעד הגאווה 2009 עו"ד אירית רוזנבלום מעניקה תעודות זוגיות לשישה זוגות בטקס נישואין המוני שנערך על חוף ימה של תל אביב

בשנת 1969 התפתחה סדרה של עימותים אלימים בין קהילת הלהט"ב והמשטרה, בעקבות פשיטה של המשטרה על בר הומוסקסואלים בשם "סטונוול אין" (Stonewall Inn) בגריניץ' וילג' בניו יורק. המהומות בסטונווֹל מציינות את ראשיתו של המאבק הגלוי כנגד אפלית הקהילה ההומלסבית, ביסקסואלית וטרנסג'נדרית (להט"ב) בארצות הברית.

חברי הקהילה הלהט"בית ביקשו לשים קץ  להתעמרות השלטונות נגדם על רקע נטייתם המינית וזהותם המגדרית. לציון אירוע המחאה הראשון של הקהילה הלהט"בית נוסד מצעד הגאווה הראשון ומאז ובכל שנה נערכים מצעדי גאווה בערים הראשיות ברחבי העולם.

מצעדי הגאווה נועדו לקדם את הסובלנות הפתיחות והקבלה של בני אדם באשר הם, ללא הבדל נטייה מינית או זהות מגדרית.

 

בישראל

מגילת זכויות זוגיות גאה

מגילת הכרזת הזוגיות הגאה כפי שנכתבה ונחתמה בשנת 2009 בעיר תל אביב יפו

בישראל, מידי שנה במהלך חודש יוני מתקיים מצעד הגאווה המרכזי בעיר תל אביב ומצעדים נוספים מתקיימים במהלך השנה בעיקר בחודשי הקיץ בערים השונות בישראל.

גם בישראל מטרת המצעד לעורר את דעת הקהל לזכות הלסביות, ההומואים, הביסקסואלים והטרנסג'דרים לשוויון זכויות מלא. בישראל הרדיפה על רקע נטייה מינית או זהות מגדרית הייתה נטועה במערכת החוק עד שנת 1988. עד שנה זו היה חוק שאסר "משכב שלא כדרך הטבע" על אף שלא נאמר בחוק "משכב בין אנשים בגירים עם בני מינם" או "משכב זכר" נהגו לפרש אותו כאילו הכוונה לכך. במילים אחרות החוק איפשר את קיומו של העליהום נגד הקהילה. אף על פי שמעולם לא נאכף החוק, הנטייה החברתית הייתה לראות בקשר של בני זוג מאותו מין סטייה חברתית והיחס החברתי כלפי אנשים בעלי נטיות מיניות ומגדריות שונות התיר אלימות והתיר את דמם של הלהט"בים.

מה אתם מקבלים במשפחה חדשה

ארגון משפחה חדשה נוסד ב 1998 במטרה לשמש בית לזכויות המשפחה בישראל ולהעניק זכויות שוות לכל התאים המשפחתיים, ללא הבדל דת, גזע, מין, לאום או נטייה מינית או מגדרית.

לפיכך מעניק הארגון שירותים תומכי ומעניקי זכויות שוות לכל אזרחי ותושבי מדינת ישראל בנושאים הבאים;

רישום זוגיות ופתרון לנישואים אזרחיים באמצעות תעודת זוגיות.

1. סיוע משפטי ליצירת הסכמי הוֹרָנוּת והסכמי הורות משותפת .

2. ייעוץ וסיוע משפטי לגירושין/פרידה ועריכת הסכמי גירושין/פרידה.

3. ייעוץ וסיוע משפטי להסדרת ענייני הרכוש צוואה וירושה בין בני זוג.

4. ייעוץ וסיוע משפטי להסדרת מעמדו האזרחי של בן/בת זוג.

לקביעת פגישה התקשרו 03-5660504 (א'-ה' 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

מצעד הגאווה הוא ציון דרך חברתי ואנושי ארגון משפחה חדשה הוא בחירה בדרך חברתית ואנושית !!

 

פורסם בקטגוריות: זוגיות גאה, פונדקאות, צוואה ביולוגית, צוואה וירושהתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין