לראשונה בעולם נולדה תינוקת מצוואה ביולוגית™ – מהפכה שהוכרזה על ידי עו"ד אירית רוזנבלום בשנת 2001

מהפכת הצוואה הביולוגית™ שהחלה בשנת 2001, עת הציעה לראשונה עו"ד אירית רוזנבלום להקים "בנק זרע" לחיילים סגרה מעגל.

 

החודש נולדה תינוקת ראשונה לצעיר בן 30 שנפטר לפני כ 6 שנים והותיר אחריו זרע  וביקש מהוריו כי ייעשו הכל על מנת להמשיך את זרעו ולהביא ממנו ילדים.

בתמונה עו"ד אירית רוזנבלום עם האם והתינוקת
צילום : לי רוזנבלום

א' שלא הכירה את ניתאי (שם בדוי) הרתה את ביתו הבכורה מתוך כוונה וידיעה שלילדה יהיה אב ידוע ומשפחה תומכת.

"זו הפעם הראשונה בהיסטוריה העולמית שנולד ילד לאדם שנפטר ולא הכיר את האישה שתהא אם צאצאיו" אומרת עו"ד אירית רוזנבלום.

אני מבקשת להעביר כאן בשורה חשובה לאמהות הבוחרות במסלול הורות יחידנית, כי מעתה אפשר להביא ילד לעולם מתרומה שאיננה אנונימית והילד יידע את מקורותיו, גם אם לא יהיה לו אבא חברתי ותפקודי יהיה לו אבא.

הצוואה הביולוגית הנה מסמך או הוראה משפטית חדשנית, שהגתה עו"ד אירית רוזנבלום בשנת 2001, עת הציעה את הקמתו של בנק הזרע לחיילים. הצוואה הביולוגית נוגעת לרצונו של אדם להעניק חיים לאחר מותו . בצוואה הביולוגית נותן אדם הוראות לקרוביו או יורשיו בהן הוא מבקש מהם שיעשו שימוש בחומר הגנטי שלו (זרע, ביצית או עוברים מוקפאים) במקרה של פטירתו.

ישראל היא אמנם המדינה הראשונה בעולם בה עלה לראשונה הרעיון של צוואה ביולוגית™ אולם מאז מאמצות את הרעיון מספר מדינות נוספות בעיקר ביחס לאנשים הנתונים במצבי סיכון ובעיקר חיילים, כך למשל הצבא בהודו מאפשר לחייליו להקפיא את זרעם וכן צבא ארצות הברית.

 "הצוואה מנוסחת כמסמך משפטי לכל דבר ומכילה הוראות מדויקות לגבי בקשתו של האדם המבקש להמשיך את מורשתו ולהעמיד לעצמו צאצאים גם לאחר מותו." מסבירה רוזנבלום.

 עו"ד רוזנבלום ייסדה את הבנק היחיד בעולם לצוואות ביולוגיות. בבנק הצוואות הביולוגיות בו מופקדות כיום למעלה מ 600 צוואות ביולוגיות™.

 בשנים האחרונות ניהלה עו"ד אירית רוזנבלום  שורה של מאבקים משפטיים שהביאו למימוש צוואות ביולוגיות של אנשים שנפטרו, לפני כשנתיים הובילה עו"ד רוזנבלום את מאבקו של ניסים עייש שביקש לממש את צוואתה הביולוגית של אשתו קרן עייש ז"ל, קרן השאירה אחריה צוואה ביולוגית וביקשה שבעלה ייעשה שימוש בעוברים מוקפאים משותפים שהיו להם ויממש את צוואתה הביולוגית גם לאחר מותה.  המקרה הראשון בעולם שזכה לפרסום היה סיפורו של החייל קיוון כהן ז"ל שנהרג בשנת 2002 מירי צלפים בעזה וביקש מהוריו כי ייעשו שימוש בזרעו ויעמידו לו צאצאים גם לאחר מותו. בשנת 2007 אושרה בקשתו על ידי בית משפט למשפחה. ב 2010 התפרסם גם סיפורו של ברוך פוזניאנסקי ז"ל שנפטר מסרטן והשאיר אחריו צוואה ביולוגית בכתב, אשר נוסחה בארגון משפחה חדשה. בצוואתו ביקש ברוך להמשיך את זרעו אחריו. הוריו שפנו לבית משפט בבקשה לקיים צוואתו קיבלו את אישור בית המשפט באפריל האחרון ואישה שלא הכיר בחייו תהרה מזרעו.

כיום מייצגת עו"ד אירית רוזנבלום עשרות משפחות נוספות, שמבקשות לקיים את צוואותיהן הביולוגיות של קרוביהן שנפטרו וביקשו להמשיך וליצור חיים גם לאחר מותם.

צוואה ביולוגית™  ציוני דרך

כותרת ראשית ב"ידיעות אחרונות" 10.6.2013

 2001 – הועלתה על ידי עו"ד אירית רוזנבלום, ההצעה להקים בנק זרע לחיילים, רעיון  ייחודי בעולם.

2002 – נוסחה הצעת חוק הצוואה הביולוגית.

2003 – פורסמו הנחיות היועץ המשפטי לממשלה לגבי שימוש בזרע מן המת

2005 – הוגשה על ידי עו"ד אירית רוזנבלום הבקשה הראשונה למימוש צוואה ביולוגית בבית משפט למשפחה בתל-אביב בענייננו של החייל קיוון כהן ז"ל.

2005 – הוקם על ידי ארגון משפחה חדשה בנק הצוואות הביולוגיות™ הראשון בעולם.

2007 – ניתן פסק הדין הראשון לקיום צוואה ביולוגית בבית משפט למשפחה בתל-אביב.

2009עו"ד אירית רוזנבלום מקבלת פרס בינלאומי, פרס ה INNOVACTION על חדשנות ופריצת  דרך משפטית מטעם מוסדות האקדמיה של צפון אמריקה, בין היתר על  פועלה לקידום נושא הצוואה הביולוגית.

האישה הישראלית היחידה שקיבלה פרס זה  עד היום.

2009 – ניתן פסק הדין בעניינו של החייל עידן שניר ז"ל שהשאיר צוואה בעל פה בלבד,   המאפשר  לאישה  לעשות שימוש בזרעו.

2010 – הצוואה הביולוגית™ נרשמת אצל רשם הפטנטים בארץ ובעולם כסימן מסחר.

2011 –  בית משפט מאשר לראשונה צוואה ביולוגית שכתב ברוך פוזניאנסקי ז"ל לפני מותו  ובה ביקש במפורש להמשיך את זרעו אחרי מותו.

2011 – נולד בנם של ניסים וקרן עייש ז"ל, הילד הראשון בעולם שנולד שנתיים לאחר מות   אמו.

2012 –  בית המשפט אישר לראשונה צוואה ביולוגית של אדם עוד לפני שנמצאה אם  מיועדת להמשיך  אותו.

2013 – מכריז המשפטן פרופ צ'ארלס קינדרגאן מומחה בינלאומי לפריון, בכנס המתקיים באוניברסיטת סאפולק כי הפרויקט של הצוואה הביולוגית של עו"ד אירית רוזנבלום, מיושם בצבא ארה"ב עת מוצע לכל חייל אמריקאי היוצא למבצע מעבר לים, להקפיא את זרעו.

2013 – ר' התינוקת הראשונה שנולדה מצוואתו הביולוגית של אב שנפטר כ 6 שנים לפני  הולדתה.

ידיעות אחרונות 10.6.13

 לכתבה המלאה באתר YNET לחצו כאן

אם ברצונכם להפקיד צוואה ביולוגית או תרצו להיות אמהות בדרך של שימוש בתרומה מתורם ידוע, צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א'-ה' 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

 

פורסם בקטגוריות: זכויות סבים וסבתות, יעוץ וסיוע משפטי, עדכונים וחדשות, פונדקאות, צוואה ביולוגית, צוואה וירושהתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין