אימוץ ילדי בן הזוג, בסיוע ארגון משפחה חדשה

אימוץ הוא הליך משפטי  שדורש שיקול דעת מורכב של כל המעורבים ביחס לשאלות כמו;
האם לילד מסוים יהיה הורה מסוים, מי ראוי להיות ההורה, איזה ילד יימסר לאימוץ וכיצד.
 
ההחלטה לאמץ ילד היא מורכבת מאוד, ויכולה לנבוע מתוך כמיהה להיות הורה, תחושה של דאגה וחמלה, קשיי פריון טבעיים או בניית קן משותף – אימוץ הדדי.
 
על פי החוק בישראל רשאים לאמץ ;
זוגות נשואים, זוגות החיים יחד לפחות שלוש שנים ובודדים במקרים מסוימים , ובלבד שמדובר במשפחות המתגוררות בארץ לפחות 3 שנים מתוך 5 שנים שלפני הגשת הבקשה לאימוץ . מרגע מתן צו אימוץ הופך ההורה להורה טבעי לכל דבר.
הורות באמצעות אימוץ יכולה להיות פתרון ;
ליחידים, לבני זוג ולבני זוג מאותו המין.
אימוץ בישראל,  מתבצע בהתאם לחוק האימוץ באמצעות השירות למען הילד.
אימוץ בחו"ל , מתבצע בהתאם לחוקי המדינות הזרות ובאמצעות הנוהל הקבוע בחוק הישראלי בפיקוח השירות למען הילד.
 אימוץ הדדי של ילדי בן זוג , אדם יכול לאמץ את ילדי בן זוגו במקרים של זוגיות בה לאחד מבני הזוג יש ילדים, ובן הזוג מבקש לאמץ אותם ולהשתתף שותפות מלאה בגידולם. אימוץ הדדי מתייחס לבני זוג גבר ואישה כמו גם לבני זוג מאותו המיןמתבצע בסיוע המשפטי של ארגון משפחה חדשה.
 
 

עו"ד אירית רוזנבלום מתארחת בתכנית הטלוויזיה "שאלה משפטית" ומסבירה מה חשוב לדעת לגבי האימוץ

 
 
 
 
 

מה מציע לכם ארגון משפחה חדשה בהליך אימוץ בתוך המשפחה אימוץ ילדי בן הזוג?

  • ייעוץ, הדרכה וסיוע משפטי לקבלת החלטה באשר לדרכי האימוץ והתנאים לאימוץ.
  • ליווי וסיוע משפטי בהליכי אימוץ הדדי
  • הגשת בקשת אימוץ לבית המשפט
  • ליווי אישור הליך האימוץ ובחינתו על ידי רשויות המדינה בישראל ובחו"ל
  • מידע אודות הזכויות המשפטיות הנובעות מאימוץ ילד והכנת המשפחה לקראת האימוץ.
  • ייעוץ וסיוע משפטי בהכנת הסכם לחיים משותפים המתייחס לאחריות ההורית המשותפת.

ארגון משפחה חדשה מלווה משפחות בתהליך אימוץ ילדים בתוך המשפחה, לפגישת ייעוץ ופרטים נוספים אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון 03-5660504 בימים א'-ה' ובשעות 09:00-17:00 או להשתמש בטופס יצירת הקשר ממש כאן:

למידע נוסף השאירו פרטים

אימוץ ילדים בישראל

על פי החוק בישראל רשאים לאמץ: זוגות נשואים, זוגות החיים יחד לפחות שלוש שנים ובודדים, ובלבד שמדובר במשפחות המתגוררות בארץ לפחות שלוש שנים מתוך חמש השנים בלפני הגשת הבקשה לאימוץ. על פי החוק במקור, יכולים לפנות לאימוץ ילד בישראל רק איש ואשתו יחד. ואולם, בעקבות מספר עתירות משפטיות ביניהן עתירת ארגון משפחה חדשה, אימוץ של שני בני זוג גברים ושתי עתירות של בנות זוג מאותו המין, פסק בית המשפט העליון בשנת 2008 באופן סופי, כי גם בני זוג מאותו המין יוכלו לאמץ את ילדי בני זוגם ולהירשם כהוריהם באופן רשמי. המאמץ חייב להיות בן דתו של המאומץ, נושא זה עדיין לא מצא פתרונו והוא מהווה בעיה חמורה, כאשר בני זוג אינם בני אותה דת והאחד רוצה לאמץ את ילדי בן זוגו. תהליך אימוץ ילדים בישראל הוא מורכב וארוך. בתהליך האימוץ חייבת להיכלל תקופת מבחן, הסכמת המאומץ, שיקולים של גילוי דבר האימוץ, הסכמת ההורים הביולוגיים ומתן שם לילד המאומץ. אימוץ ילד מחוץ לישראל יכול להתבצע אך ורק באמצעות עמותה, כמו ארגון משפחה חדשה ובהתאם לקירטריונים הקבועים בחוק. מעבר לתחנות אלו, תהליך האימוץ כולל איסוף והמצאת מערך שלם של מסמכים בריאותיים, פיננסיים ורישומיים ונבחנת מסוגלותם ההורית של המאמצים הפוטנציאליים בצורה יסודית.

אימוץ ילדים מחו"ל

אימוץ בין ארצי מבוצע אך ורק באמצעות עמותה, תוך הבטחת טובת הילד וכיבוד זכויותיו היסודיות, לרבות אלה המוכרות במפשט הבינלאומי. העמותה המוכרת תשא בחובת נאמנות גם כלפי מי שפנה אליה בבקשה לאמץ ילד או כלפי מי שכבר אימץ ילד באמצעותה. בקשה לאמץ ילד ממדינת חוץ תוגש לעמותה מוכרת בידי תושב ישראל. "תושב ישראל" – תושב קבע המתגורר בישראל לפחות שלוש שנים מתוך חמש השנים שקדמו להגשת הבקשה.

אימוץ ילד של בן/בת הזוג – אימוץ הדדי במשפחה

בני זוג, הנמצאים למשל בפרק ב', או שלאחד מהם יש ילדים בעוד שלבן/בת הזוג השני אין ילדים, יכולים לבצע הליך של אימוץ בתוך המשפחה, ולהפוך רשמית לשותפים מלאים בהורות. בשנת 2006 הפכו טל ואביטל יחס-חקק למקרה הראשון בו הותר לבנות זוג מאותו מין לאמץ זו את ילדיה של זו באופן חוקי. בעקבות המקרה, הפכה אופציית האימוץ לעניין שבשגרה עבור בנות זוג נשים, כך שמרוצת השנים האחרונות ניתנו צווי אימוץ רבים ברחבי הארץ. בשנת 2008 הודיע היועץ המשפטי לממשלה על שינוי מדיניות האימוץ של בני זוג מאותו מין, זאת בעקבות עתירה נוספת של ארגון משפחה חדשה. בעטיה הנחה היועץ המשפטי לממשלה לאפשר לבן זוג מאותו המין לאמץ את ילדו הביולוגי או המאומץ, של בן זוגו. כן נקבע, כי אין מניעה חוקית לאשר לבני זוג מאותו המין, לאמץ ילד זר, בדרך של אימוץ ובלבד שהדברים נעשים לטובת המאומץ.

פורסם בקטגוריות: הורות - מידע ומאמרים, מאמריםתגיות: 1 תגובה

תגובה אחת

  1. אורלי דנינו אורלי דנינו
    Posted 30 בנובמבר 2010 at 15:50 | Permalink

    יוזמת הצעת נחוק של ח"כ שנלר מקדימה – ישר כוח

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין