מי צריך דיני משפחה ?

"החוק איננו יוצר מציאות, החיים הם אלו שיוצרים מציאות, והמשפט הוא זה שנדרש להתמודד עם אותה מציאות, הוא עושה זאת באמצעות החוק"

כך מסכמת עו"ד דיני משפחה אירית רוזנבלום , מומחית לדיני משפחה חדשה וטכנולוגיות הפריון, את המציאות P6140228המשפטית משפחתית שלנו.

במדינת ישראל של היום, לא נותן החוק מענה מספק למציאות המשתנה והדינמית כל כך, בתחום המשפחה. החקיקה של דיני המשפחה עוסקת במרחב גדול של נושאים, חשובים ועקרוניים מאד, שיש בהם כדי להשפיע על ההתנהלות היומיומית שלנו, כך למשל, כל דיני הנישואין, שמטרתם לתת מענה ביחס לשיטת הנישואים איך וכיצד ניתן להינשא; מה בין נישואים אזרחיים לנישואים דתיים, מי הם הידועים בציבור (=נישואי נוהג) ומה מעמדם וזכויותיהם, מה הם נישואי חוזה ועוד.

הסדרת הנושאים הללו בחקיקה תשפיע עכל יכולתנו לזכות במעמד והכרה חברתיים, היא תאשר או תשלול את זכותנו לקבל הטבות מס, לזכות מענקים, לקבל משכנתאות, זכויות פנסיוניות ואף ירושה של בן זוגנו, כמו עוד זכויות כלכליות ומשפחתיות רבות.

גם נושא מעמדנו כהורים, רישום הורותנו וחובותינו כהורים, הוא עניין של דיני משפחה. בעידן בו טכנולוגיות הפיריון עולות כפורחות, נוצרו אפשרויות חדשות להיות הורים, למי שבעבר היו חשוכי ילדים ולא יכלו אפילו לחלום להיות הורים, נוצרו הזדמנויות חדשות שהפכו אותם להורים, אם באמצעות פונדקאות או באמצעות תרומת זרע או תרומת ביצית, אחרים הסתייעו בשימוש בזרע או ביצית של מי שהשאיר צוואה ביולוגית™ ונפטר והפכו להיות הורים לילדים מתורמים ידועים ועוד, מה שמאפיין את טכנולוגיות הפיריון הללו הוא, שהן לא תמיד מוסדרות, בחוק או במשפט, לעיתים הן כל כך מורכבות שקשה לעקוב אחריהן, לכן בהיעדר חקיקה העוסקת בתחום זה של דיני המשפחה, ימצאו עצמם "הורים" רבים כמי שהם למעשה אינם הורים כלל. לדוגמא הורה שמגדל ילד של בן זוגו, כמו במקרה של בני זוג מאותו מין, או בני זוג שעברו הליך פונדקאות בחו"ל ורק אחד מהם נרשם כהורה ביולוגי של הילד בעוד האחר לא. במקרים הללו תהיינה השפעות לא נעימות על מהלך חיי היומיום. כאשר רישום ההורות איננו מוסדר, יכול הורה למצוא את עצמו מחוץ למשפחה. הוא נתקל בקושי לרשום את ילדו למוסדות חינוך, אינו יכול לטוס איתו לחו"ל ואינו מעביר לו את ירושתו. כל הפעולות הללו הנחשבות מובנות מאליהן לגבי כל הורה, לא תהיינה מובנות במקרה שבו רישום ההורות איננו מוסדר.

המשפט ניצב בפני שאלות חדשות שהוא חייב להתמודד עמן. בית המשפט ניצב בפני מציאות חדשה, הוא חייב לתת לה פתרונות. עם זאת מציאות חדשה זו, בעיקרה אינה מבקשת  למוטט את מושג המשפחה. היא מבקשת להסתפח אליה. היא מבקשת לתת לה מובן חדש, היא מחייבת אותנו כחברה לדאוג להסדיר את המציאות במסגרת של חקיקה הולמת, דיני משפחה צריכים להתאים את עצמם למציאות של המשפחה החדשה. עו"ד משפחה מנוסה יכול בהחלט לסייע בעניינים אלו.

עידן המשפחה החדשה מחייב התמחות מקצועית משפטית מתאימה, כזאת שרק עורך דין דיני משפחה, המתמחה בתאים המשפחתיים החדשים יודע לנתב את דרכו בסבך המשפטי והביורוקרטי הזה. לא אחת נדרשת גם מיומנות במישור המשפט הבינלאומי, אתגר גדול,  צוות עורכי דין דיני משפחה שלנו, מוביל אותו ביצירתיות ובמקצועיות.

 מה מציע לכם ארגון משפחה חדשה 

  • פתרונות יצירתיים לכל נושא משפטי או הלכתי להסדרת מעמד המשפחה או מי מבני משפחה.
  • ניהול משפטי למאבקי משפחה עקרוניים באמצעות עו"ד דיני משפחה.
  • מוצרים משפטיים ייחודיים ישראלים ובינלאומיים; תעודות זוגיות™, צוואה ביולוגיות™.
  • עו"ד דיני המשפחה, עו"ד למעמד אישי, מומחים בדיני משפחות חדשות, מהמובילים בארץ.
  • עורכי דין בענייני משפחה, בעלי שם עולמי, מומחים בדיני טכנולוגיות הפריון.
  • ייעוץ וסיוע משפטי בכל נושא הזוגיות – נישואים, נישואים אזרחיים, נישואים דתיים, ידועים בציבור, נישואי חוזה, תעודות זוגיות, COMMON LAW MARRIAGE, DOMESTIC UNION.
  • עורכי דין מומחים בגירושין ודיני גירושין של משפחות חדשות.
  • מגשרים מומחים למשברים במשפחות חדשות, מורכבות ומשולבות.
  • עורכי דין לדיני ירושה, מומחים בירושות מורכבות צוואות וצוואות ביולוגיות.

בשנים הקרובות אנו עתידים למצוא עצמנו מול מבנים רבים מאד, של הרכבים משפחתיים שונים. כבר היום   42% מהתאים המשפחתיים בישראל נמצאים בצורה זו או אחרת מחוץ  לתפיסה השמרנית של המשפחה, תפיסה שמצאה את ביטויה בראשית התהוותה של החברה בארץ לפני כ – 53 שנה, מהלך השנים נוצרו מבנים חדשים של משפחות אחרים מאלו שהיו מוכרים לנו בעבר . אבל משפחה, היא משפחה, היא משפחה וככזו היא ראויה לזכויות שוות ומלאות.

לקביעת פגישה צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א'-ה' 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

 

 

פורסם בקטגוריות: אודותינו, הורות - מידע ומאמרים, זוגיות גאה, ידועים בציבור, יעוץ וסיוע משפטי, ירושות, מידע על שירותים, נישואין ונישואין אזרחיים, פונדקאות, פוסטים לעמוד הבית, צוואה ביולוגית, צוואה וירושה, תעודת זוגיותתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין