זוג ראשון נרשם בברית הזוגיות: "החוק מקרטע"

חצי שנה לאחר אישור החוק, הפכו גבי וסבטלנה לחסרי הדת הראשונים בארץ שהקימו מסגרת משפחתית מוכרת. השניים ביטלו את התוכנית להתחתן בפראג, אבל בארגון משפחה חדשה הזכירו: "ישראל – הדמוקרטיה היחידה בלי נישואים אזרחיים"

גבי וסבטלנה נכנסו להיסטוריה, אבל פריצת דרך בנישואין בישראל עדיין אין. העולים מרוסיה ואוקראינה הפכו היום (ג') לזוג הראשון שהקים מסגרת משפחתית מתוקף חוק ברית הזוגיות, חצי שנה לאחר שהחוק נכנס לתוקפו. עם זאת, עד כה רק כ-25 זוגות חסרי דת פנו למשרד המשפטים בבקשה להירשם כזוג בעקבות מעבר החוק. אותו חוק ספג ביקורת רבה עם אישורו בכנסת, על כך שאינו פותר את בעייתם של 300 אלף פסולי חיתון.

בטקס צנוע שנערך במשרד, בנוכחות כמה מעובדי המשרד בירושלים, נרשמו בני הזוג הראשונים על ידי רשם הזוגיות, יוסי הרשלר. החוק, פרי יוזמתו של ח"כ דוד רותם, מאפשר לחסר דת להקים מסגרת משפחתית עם בן זוג שאף הוא חסר דת – מסגרת שתוכר על ידי הרשויות. החידוש בחוק הוא שגם בני זוג שאין להם כל זיקה לדת מסוימת ושרשומים במרשם האוכלוסין ככאלה, יכולים להקים מסגרת משפחתית.

מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, התייחס למיעוט הזוגות שפנו ואמר ל-ynet: "אני לא עוסק במספרים, במשרד המשפטים ישמחו לכל זוג שיירשם. אני לא יודע אם יהיו מאות או אלפים". לדבריו, מדובר ב"יום היסטורי": "ההסדר פותח פתח לפתרון לרבים מאזרחי ישראל, שעד כה לא יכלו למסד את יחסיהם בישראל באופן שהוכר על ידי המדינה, ונאלצו לנדוד אל מעבר לים".

עו"ד אירית רוזנבלום, מנכ"לית ארגון משפחה חדשה, תקפה את החוק: "משרד המשפטים נמצא במבוכה קשה אם הוא צריך לשווק חוק מקרטע, כמעט שנה לאחר שחוקק. בדרך זו מוכיח המשרד את כישלונו של החוק ברבים". היא אמרה כי רק עכשיו "נרשם זוג ראשון שמוכן לשחק את משחק השלטון".

רוזנבלום שמה את הדגש על כך בישראל עדיין לא ניתן להתחתן שלא בדרך המסורתית: "החוק לא עונה על צרכיהם של 300 אלף פסולי חיתון ועוד עשרות אלפים שהיו רוצים להינשא בנישואים אזרחיים. מדינת ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שאין בה נישואים אזרחיים".

ח"כ רותם בירך את הזוג הטרי ודחה את הביקורת. "הביקורת לא רלבנטית, רק החיוך של בני הזוג האלה מוכיח שהחקיקה היתה מוצדקת. כל אלה שבאו בטענות לחוק לא עשו דבר למען האנשים האלו במשך 60 שנה".

גבי (30) וסבטלנה (28) עצמם, זוג אוהב כבר שבע שנים, נראו נרגשים מאוד כשקיבלו את התעודה הראשונה מרשם הזוגיות, ועליה המספר 001. השניים סיפרו כי שינו את התוכניות בעקבות אישור החוק: "זה פתרון טוב למי שלא היה יכול להתחתן עד עכשיו. חשבנו להתחתן בפראג, אבל אז שמענו על החוק הזה. ההרגשה מעולה, חיכינו לזה הרבה זמן".

בני זוג שרוצים להירשם במרשם הזוגיות צריכים להגיש בקשה לרשם היושב במשרד המשפטים. לאחר שהחליט הרשם כי בני הזוג עומדים בכל דרישות החוק, לרבות העובדה שאינם משתייכים לעדה דתית מוכרת בישראל, מועבר העתק מבקשת הרישום לראשי בתי הדין של העדות המוכרות, על מנת שאלה יבדקו זאת. אם לא מתקבלות הסתייגויות, מזמן רשם הזוגיות את בני הזוג להתייצב בפניו – על מנת לבוא בברית הזוגיות.

מקור: Ynet

זוג ראשון נרשם בברית הזוגיות: "החוק מקרטע"

זוג ראשון נרשם בברית הזוגיות: "החוק מקרטע"

פורסם בקטגוריות: מאמרים, נישואין ונישואין אזרחיים, עדכונים וחדשות, עיתונות ותקשורתתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין