החיים אינם מסתיימים בגופי

 מאת עו"ד אירית רוזנבלום*

ערב פרוץ מבצע צוק איתן, אירעו כאן אירועי רצח מזעזעים, אשר חייבים להטריד את כולנו, ביחס לשאלה איזו חברה נבנית כאן, לאן היא ממשיכה וכיצד היא מתגברת על קשיי קיומה.

כאשר אדם איננו מאמין בזכותו לחיות את החיים הוא מאבד את משמעותם, גם שבעים בתולות של העולם הבא לא יצליחו לשנות זאת. כי המוות קל הוא מן החיים, כשמתים אין עוד צורך לאכול או לשתות, לא צריך לשלם מיסים ואף לא יכול אדם לעלוב את רעהו או להכותו. המוות ניתן לנו לנצח והחיים לתקופה קצרה. החשבון הקצר הזה מלמד שאולי המוות קל מן החיים אבל ערך ומשמעות יש רק לחיים.10522465_10154390468475174_6156897042345536331_n

דווקא עכשיו כאשר חיזוריו של המוות בפתח והמלחמה כבר כאן,  אני מבקשת להאיר זווית אחרת על החיים, על ערכם והמשכיותם. אני מבקשת להציע פתרון המקבל עוצמה מיוחדת בזמן מלחמה,  הכוונה שלי לאפשרות להשאיר הוראה כתובה בחיינו בדבר הרצון שלנו להביא ילדים גם לאחר מותנו. פתרון המכונה על ידי "צוואה ביולוגית". המחשבה על פתרון הצוואה הביולוגית עלתה במוחי כבר לפני עשור וחצי והיא מתייחסת לאפשרות שאדם יכין בקשה בכתב בה הוא נותן רשות להשתמש בזרע או ביצית שלו גם לאחר מותו על מנת להביא ממנו ילדים. את הבקשה הזו, ניתן להגביל בזמן, להגביל לאדם ולהגביל למספר צאצאים והעיקר שהיא תאפשר יצירת חיים חדשים.  האפשרות שהמוות איננו סוף פסוק והוא טומן בחובו התחלה של חיים חדשים, היא האפשרות המעודדת ביותר במקרה של מוות אפשרי.

 מרביתנו רוצים להמשיך את החיים ולהביא צאצאים אחרינו שימשיכו את מורשתנו, אתמול בערב, ביליתי עם אדם צעיר במיוחד, בשנות העשרים לחייו, אשר ככל הנראה ייפרד מן החיים בקרוב מאד, הוא חולה אנוש אך ובקושי חי, אבל צלול וחד ומבין את ערכם של החיים, עבורו הם כבר לא ישחקו תפקיד, אבל הוא נחוש להוליד ילדים או ליתר דיוק שילדים ייוולדו ממנו. לפני כשנתיים הקפיא זרע והוא רוצה להפקידו בידי קרוביו שידאגו למצוא אישה שתוכל להינות מפרי זרעו ותלד לה ולו ילד. הילד שייוולד יזכה במשפחה שלמה ותומכת וידע לנצח מי היה אביו. אמו שתגדל אותו תוכל לספר לו על עלילותיו של אביו ועד כמה רצה בו. "החיים אינם מסתיימים בגופי" כך אמר "לחיים יש אנרגיה ולאנרגיה הזו יש שליחות, היא מוטמנת בכל אדם והאדם הוא שליחה של אנרגית החיים" אני מבקש  שתעזרי לי להעביר זאת הלאה.  עשיתי זאת בחפץ לב, אף שנפשי דיממה מכאב.

א' הוא גיבור של החיים, גיבור אמיתי בכל מובן, התמודדותו עם המחלה ראויה לכל שבח, אבל גם הוא מבין שהיא ניצחה אותו ובקרוב תיטול אותו מאיתנו.

רעיון ההמשכיות וההולדה הוא צורך אנושי איש מאיתנו לא בוחר להיוולד, אולם כמעט כל אחד מאיתנו חפץ להקים משפחה וכולנו רוצים לדעת מאין באנו, מהם שורשינו ומי היו אמותנו ואבותנו.

זוהי קריאה לסובלנות כלפי המדע המשפט, האתיקה ומציאות החיים.  

 הצוואה הביולוגית היא כל כך חשובה תנו לפחות לאלו שמאמינים בה לקיים אותה.

בשנים האחרונות הבאתי ללידתם של  4 תינוקות בדרך זו,  את כולם מגדל לפחות הורה טבעי אחד. אפשר לומר שנפל דבר ויש תוצאות למאבק של החיים.

בימים אלו מקבל הנושא משנה תוקף עת אנחנו מצויים במלחמה. זה הזמן לדבר על הנושא לעורר אותו ולחשוב עליו השתדלו להטות אוזן, ונסו להבין שלמרות שלמוות יש חוקים משלו אפשר לשנות את כללי המשחק מעתה לא רק החיים הם אלה שיכולים לגרום למוות גם המוות יכול שיביא חיים.

  *הכותבת היא מומחית בדיני משפחה ודיני טכנולוגיות פריון ומייסדת ארגון משפחה חדשה

רוצים להבטיח את עתידכם באמצעות צוואה ביולוגית? צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א'-ה' 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

פורסם בקטגוריות: מאמרים, עדכונים וחדשות, צוואה ביולוגית, צוואה וירושהתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין