הישראלים מאמינים באהבה, או כך הם טוענים- ממצאי סקר ארגון משפחה חדשה / מאת בר חיון הארץ-דה מרקר 25.9.08

הארץ

הארץ

ישראלים רבים לא מאמינים שבעיות בחיי הנישואים נגרמות כתוצאה מגורמים כלכליים. רובם (52.6%) חושבים שהסיבה העיקרית לגירושים היא היעדר נאמנות מצד אחד מבני הזוג – כך עולה מסקר שערך בחודש שעבר ארגון "משפחה חדשה" באמצעות מכון גאוקרטוגרפיה. רק 18.7% חושבים כי נסיבות כלכליות גורמות לבני זוג להתגרש.

ישראלים רבים לא מאמינים שבעיות בחיי הנישואים נגרמות כתוצאה מגורמים כלכליים.
שיקולים כלכליים גם אינם מובילים ישראלים להתחתן, או כך לפחות הם טוענים. למעשה, מהסקר עולה כי, זהו השיקול השולי ביותר (6%). לדעת 66.6% מהנשאלים, הסיבה העיקרית לנישואים היא פשוט אהבה. 13.4% מאמינים שהמניע העיקרי לחתונה הוא הפחד מבדידות. עם זאת, מנתוני המחקר עולה כי ככל שהגיל שבו מתחתנים מבוגר יותר, השיקול הכלכלי מקבל יותר ויותר חשיבות.
הישראלים מאמינים באהבה, או כך הם טוענים

הישראלים מאמינים באהבה, או כך הם טוענים

פרופ' יוחנן פרס מהחוג לסוציולוגיה באוניברסיטת תל אביב סבור כי המניע העיקרי למעבר מסטטוס נישואים לסטטוס של רווקות – כלומר גירושים – היא כדאיות אישית ושאלות כגון אם אוכל למצוא שוב בן זוג ואם אוכל לפרנס את עצמי. השיקול הכלכלי, לטעמו, בא לידי ביטוי בעיקר בשאלת האחריות והנטל הכלכלי על הילדים.
"הגבר נוטה לראות ביתר קלות מהאישה את הגירושים כפטור מנטל כלכלי וחברתי", מסביר פרס. לדבריו, קיימת נטייה חברתית, ביולוגית ומשפטית להעדפת גידול הילדים על ידי האישה. "מסיבה זו קל יותר לגבר לגלגל את האחריות ואת הנטל הכלכלי הכרוך בילדים על האשה", הוא אומר.
נראה כי הדבר אף מקשה על נשים גרושות (לעומת גברים גרושים) להינשא שנית. לפי נתוני ארגון "משפחה חדשה", 74% מקבוצת הגרושים והפרודים בני 18-39 הם נשים, מה שמצביע על כך שיותר מ-20% מהגברים הגרושים נישאו בשנית. רוב הגרושים הצעירים הם בעלי הכנסה הנמוכה מהממוצע (57%) – ככל הנראה משום שקבוצה זו מורכבת ברובה מנשים.
"הנחיתות הכלכלית של הגרושות בישראל נובעת, בין השאר, מכך שתשלום המזונות על פי רוב אינו מספיק כדי לגדל את הילדים, ורוב ההסדרים המשפטיים בגירושים מקפחים את האישה מבחינה כלכלית", מסבירה עו"ד אירית רוזנבלום, מנהלת ארגון משפחה חדשה. "אף על פי כן, הצד היוזם את הפרידה הוא ברוב המקרים האישה".
ישראל נמצאת במקום ה-15 בעולם בשיעור הגירושים, המגיע ל-17.5%. במקום הראשון בשיעור הגירושים ניצבת שוודיה עם 55%, אחריה פינלנד עם 52%, ארה"ב ואוסטרליה עם 47% ודנמרק עם 46% (ראו גרף). עם זאת, יש לציין כי הן שיעור הנישואים והן שיעור הגירושים נמצאים בירידה מתמדת.
פורסם בקטגוריות: עיתונות ותקשורתתגיות: , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין