זמר מפורסם חשוד שקיים יחסי מין עם קטינה – פער המידות

מאת : עו"ד אירית רוזנבלום

יש מידה שהיא בעלת ערך כמותי ויש מידה שהיא בעלת ערך מוסרי. מעשה הזמר המפורסם שבעל קטינה, הוא מעשה של פער מידות בין חזק וחלש, מבוגר וצעיר, רשע ותם, טיפש וחכם. חלקן מידות כמותיות וחלקן מידות מוסריות.

מסופר על גבר שניצל את חולשתה של קטינה, צעירה ורכה ממנו בשנים, כדי לבעול אותה. מעשהו המתואר במידות של פער גילים מוכר כיום כמעשה פשע וניצול לרעה המחייב ענישה כבדה. המחוקק שהיה ער לפער הכוח והגיל קבע מפורשות שאין  בכוחו של הגבר לבעול קטינה בין אם רצתה בכך ובין אם לאו, כך או כך, מדובר במעשה עבירה.

במשך שנים, ניסו גברים שניצלו קטינות לחמוק מאחריות פלילית בטענה שלא ידעו את גיל הקטינות או שהוטעו על ידן בקשר לגילן, אחרים טענו כי הקטינות לא נראו בגילן על פי המראה החיצוני. המחוקק ביטל באחת את כל ההתחכמויות הללו וקבע כי מדובר בעבירות גם אם שונות במידתן עבירות הן.

הלכה למעשה, מדובר בפשע של ממש, המופיע בחוק הפלילי של מדינת ישראל, שקובע כי בעילת קטינה בין גיל 14 לגיל 16 אסורה, אם כי יש משמעות להסכמת הקטינה. אם הייתה הסכמה של הקטינה להיבעל, הרי שזו בעילה אסורה בהסכמה, שעונשה מאסר חמש שנים. מבחינה משפטית טכנית, זו העבירה היחידה המכונה "בעילת קטינה". סעיף אחר בחוק קובע, שיוכל הבועל להתגונן מפני אישום בעבירה זו אם הקטינה הסכימה להיבעל, אם הפרש השנים בינה ובין הבועל הוא פחות משלוש שנים, ואם הדבר נעשה במסגרת יחסי רעות וללא ניצול מרות. קשה להניח שבנסיבות המתפרסמות לא היה אפקט של ניצול מרות.

קטינה שגילה למעלה מ-16 שנים ופחות מ-18 שנים, כשירה, על פי החוק, לקיים יחסי מין בהסכמה, פרט אם אלו נעשים תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך או השגחה, או הבטחת שווא לנישואים. (לאחרונה עם תיקון חוק גיל הנישואין* וקביעתו כגיל 18, תוקן עוול רב שנים ונסגר פער הגילאים בין גברים ונשים המותרים להינשא).

סיפורו של הזמר המפורסם, החשוד בבעילת קטינה, לא עוסק רק במעשה הבעילה האסור ויש גם להניח שלא הייתה כאן שום הבטחת נישואים, אלא פשוט רצון ליהנות מהרגע, מההזדמנות מהקלות שבכיבוש, או במילים אחרות, נראה שמדובר כאן בחטא נוסף, חטא ההיבריס. היבריס, ביוונית הוא רגש של גאווה ויוהרה מוגזמים, הגוררים בעקבותיהם עונש ותבוסה.

נדמה שרק אדם שיוהרתו השתלטה עליו, יש בו די תעוזה כדי לנסות את כוחו בשדות אסורים, מתוך אמונה, שהוא בלתי פגיע. היוהרה יש בה סכנה גדולה משום שהיא גורמת לאדם לשכוח את מימדיו עד שנדמה לו שהוא כל יכול.

במעשה המיוחס לזמר המפורסם, מצאנו אפוא שני חטאים, חטא הכוח שבו משתלט החזק על החלש וחטא היוהרה שבו פוגע החזק בחלש.  פער המידות הזה שבין החזק לחלש איננו רק פער גיאומטרי, זהו פער מוסרי לכן הוא מחייב עונש כבד שבעתיים.

ל * חוק גיל הנישואין

לקבלת פרטים נוספים על גיל הנישואין, הפרת הבטחת נישואים, התרת נישואים צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א'-ה' 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

פורסם בקטגוריות: מאמרים, נישואין ונישואין אזרחייםתגיות: , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין