רעיון הפרטת הנישואין ו"MARRY אזרחי" – איזרוח הנישואין והשבתם לתחום הפרט

Marry אזרחי

Marry אזרחי

במשך שנים השם "משפחה חדשה" היה שם נרדף לנישואים אזרחיים, כל זוג שלא רצה למשכן את אהבתו האזרחית-חילונית בידי מוסדות המדינה הרבניים עשה זאת בדרך האזרחית מחוץ לגבולות המדינה. ואולם היום ברור, כי המסע הזה כבר מיותר גם כן, משום שהדרך אל הזוגיות אין לה שותפים לבד מבני הזוג עצמם. אין צורך עוד בנישואין אזרחיים רבניים, הפתרון פשוט לכולם ויכול להתבצע במקביל לכולם, אלו הם נישואי החוזה והכרתם הבינאישית באמצעות "תעודת הזוגיות".

נישואין וזוגיות הם קודם כל בחירה אישית ורק אחר-כך בירוקרטיה

דבר ידוע במקומותינו הוא כי נישואין נועדו לשרת את המדינה ולאו דווקא את היחיד או את משפחתו. שיטת רישום הנישואין היא אינטרס מובהק של כל מדינה, זהו אמצעי לשליטה, למיסוי ולאכיפה אלא שבני הדורות האחרונים מבינים אט, אט שהיא יוצרת אי נוחות כזו, הפוגעת באיכות חייהם ובבחירתם החופשית. עד כדי כך שהם מוכנים להרחיק לכת ולהמרות את פי השלטון רק על מנת שלא יתערב בחייהם הפרטיים.

המצב בחו"ל

באירופה לשם השוואה למעלה ממחצית בני הזוג חיים ללא הסדר נישואין רשמי ובכל זאת שומרים על צביון של תא משפחתי. כל זאת קרה, משום שחשו שמעורבות המדינה בנישואיהם היא בלתי נסבלת ועל אחת כמה וכמה אם רצונם להתגרש. עם זאת איש לא יאמר כי באירופה אין סדר חברתי. ישראל מדשדשת לאיטה אחר השינוי המשפחתי, זוגי הזה ואט אט, מקבל הציבור כי אין צורך בנישואין כלל, על מנת לכונן זוגיות איתנה. במקביל מערכת החוקים התרחבה עד כדי השוואה כמעט מלאה בין בני הזוג הנשואים לאלה שאינם נשואים.

המצב בארץ

בישראל כבר 100,000 תאים משפחתיים חדשים של בני זוג שבחרו לחיות ללא נישואין וליהנות מחיי משפחה ושותפות מלאים גם במחיר אי נוחות מסוימת.

המחוקק והממשל בישראל למדו במהלך השנים לקבל כל וריאציה חדשה של נישואין ולו על מנת לכבוש את הבושה, מדינה דמוקרטית שאינה מאפשרת לכל אזרחיה המגיעים לפרקם להינשא באופן רשמי. כך במקביל למערכת החוקים הדתית נוצרו חוקי "הידועים בציבור", בני זוג שלא הסדירו את הזוגיות שלהם באופן רשמי, אלא שחיים הם יחד כבעל ואישה מבלי להירשם לנישואין.

במקביל למערכת חוקים ליברלית וסובלנית למקימי המשפחות מחוץ לנישואין, ניסה המחוקק להסדיר גם את הנישואין האזרחיים המיובאים מחו"ל ועם הזמן הקנה להם מעמד של נישואים דתיים ממש, בני זוג בני עדות דתיות מוכרות קיבלו סוף, סוף מעמד של בני זוג כאילו נישאו על פי דת, כלומר כאשר עלתה מערכת היחסים שלהם על שרטון וביקשו בני הזוג אכסניה להתקוטט בה, הזכירו להם בתי הדין הרבנים, כי על אף שחטאו, ישראל הם ולפיכך מוזמנים להתגרש רק אצלם. בסופו של המהלך יצא שכרם של כל אותם בני זוג הנישאים אזרחית בחו"ל בהפסדם. גם אם חשו מתקדמים וליברלים, כמו בארצות המערב, כשהסתבר להם שמשהו כושל אצלם מצאו עצמם בפני הערכאה הדתית ממנה ביקשו להימלט.

הפתרון של משפחה חדשה

לאחרונה יצר ארגון משפחה חדשה הסדר נישואין חדש תחת השם "נישואי חוזה" המקבלים גושפנקא באמצעות "תעודת זוגיות". בפועל מערכת היחסים הזוגית הזו, מושתתת על הסכם בין בני זוג הקובע את מסגרת חייהם המשותפת לא רק בענייני ממון אלא גם בכל יתר העניינים המשותפים להם כמו; דאגה ואחריות הדדית, צורכי חיים משותפים, ילדים חינוכם וגידולם, הסדר מקיף וכולל. הסדר המבטא מערכת יחסים נבנית שלב אחר שלב, יחד תוך חדוות יצירה. נישואי החוזה מקבלים גושפנקא רשמית אצל נוטריון או בבית משפט, על אף שקיומם אינו תלוי בהם, זוהי יצירה הדדית של שניים המבקשים לחיות יחדיו בהתאם לתנאים שהם קובעים לעצמם.

פורסם בקטגוריות: Marry אזרחיתגיות: , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין