תאומי המריבה שנתקעו בהודו – יובל גורן 10.5.10 מעריב

תאומי המריבה שנתקעו בהודו - יובל גורן 10.5.10 מעריבארגון משפחה חדשה פועל לחילוצם של דן גולדברג וילדיו שנולדו כבר לפני חודשיים ומחכים בהודו ל"שיחרורם". לירון ואיתי, שנולדו לאם פונדקאית בהודו, ממתינים לאישור של בית משפט ישראלי כדי לשוב ארצה. בשל בעיות בירוקרטיות, לא עברו הילדים בדיקות רפואיות מהרגע שנולדו. "אני עובר מסע ייסורים ללא שום טעם, מסע שנמשך כבר ארבע שנים", אמר גולדברג במסיבת עיתונאים שקיים ארגון משפחה חדשה באמצעות שיחת וידאו.

במסיבת עיתונאים בארגון משפחה חדשה האב שנתקע עם ילדיו בהודו: זהו מסע ייסורים.

כבר חודשיים שדן גולדברג מנסה להתגבר על בירוקרטיה שמונעת ממנו לבוא ארצה עם שני הילדים שלו ושל בן זוגו שנולדו בהודו לאם פונדקאית

כבר כמעט חודשיים שדן גולדברג מחכה עם ילדיו התאומים, לירון ואיתי, שנולדו לאם פונדקאית בהודו, לאישור של בית משפט ישראלי כדי לשוב ארצה. בשל בעיות בירוקרטיות, ילדיו לא עברו בדיקות רפואיות מהרגע שנולדו, והוא מפחד להוציאם מפתח החדר הקטן במלון בו הוא שוהה, מחשש שיידבקו במחלות. "אני עובר מסע ייסורים ללא שום טעם, מסע שנמשך כבר ארבע שנים", אמר היום (ב') גולדברג במסיבת עיתונאים שקיים ארגון משפחה חדשה באמצעות שיחת וידאו.

עו"ד אירית רוזנבלום בשיחת וידאו עם דן גולדברג והתאומים בהודו

עו"ד אירית רוזנבלום בשיחת וידאו עם דן גולדברג והתאומים בהודו

גולדברג, הומוסקסואל בן 42 שהפך לאב יחד עם בן זוגו, הגיש בקשה לאפשר לו לערוך בדיקת רקמות שתוכיח את אבהותו, הליך שגרתי שעובר כל זוג שמביא ילדים לעולם באמצעות אם פונדקאית.

משום מה, דווקא במקרה זה, כשמדובר בילדים לזוג הומוסקסואלים, החליט השופט פיליפ מרכוס מבית משפט השלום בירושלים, לדחות את הבקשה. בצעד חריג, גם משרד הפנים וגם גולדברג עתרו לבית המשפט המחוזי, בבקשה לאפשר את בדיקת הרקמות. בית המשפט אמנם קיבל את הערעור, אך בשל סבך בירוקרטי בחוק, הוא החזיר את התיק לפתחו של השופט מרכוס בבית משפט השלום.

גולדברג, שממתין בחדר המלון בהודו, אמר היום בשיחת וידאו כי בשבוע הבא הוא חושש שייאלץ לעבור לרחוב, עקב הקושי הכלכלי אליו נקלע, כתוצאה מהשהות הממושכת בחו"ל. "אני בסך הכל רוצה להגיע עם הילדים שלי למדינה שלי", אמר. "כל אדם מהיישוב מבין את הבקשה. אני עובר מסע ייסורים ללא שום טעם, מסע שנמשך כבר ארבע שנים".

"אני מתבייש שאני צריך לבקש עזרה"

גולברג הוסיף: "גם אם יש מחלוקות משפטיות, שאני בטוח שאפשר לפתור אותן לאחר מכן, הם צריכים להיות איתי בבית, בישראל. אני משלם מסים, משרת בקרבי, מתנדב במשטרת ירושלים ועמדתי לסיים בימים אלה קורס קציני משטרה בהתנדבות, שלצערי לא אשלים, בגלל המצב שנוצר".

לדבריו של גולדברג, מאז שהגיע להודו, לפני כחודש, הגיעו אחריו לא מעט זוגות ישראלים שעברו הליך דומה. אולם, הם כבר מזמן חזרו לישראל עם ילדיהם, בעוד שהוא נותר מאחור.

"הכרתי המון אנשים טובים, ישראלים וזרים, שהציעו עזרה כלכלית בעיקר, אבל אני לא רוצה לקחת מאנשים ולא לקבץ נדבות", אמר. "אני בכלל מתבייש שאני צריך לבקש עזרה על משהו שאני עושה על פי חוק ועם כל האישורים מלכתחילה. התינוקות

האלה זה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. אני מבקש משר הפנים אלי ישי, שיש לו את האפשרות לפתור את הבעיה שנוצרה, לאפשר לי לחזור איתם הביתה".

בקהילת הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים) ביקרו בחריפות את החלטתו של השופט מרכוס, וטענו כי היא מפלה. באגודת הלהט"ב אמרו כי ייתכן שבשבוע הבא יקיימו עצרת מחאה, בה יקראו המשתתפים שלא לערב החלטות משפטיות עם אמונות דתיות.

פרקליטתו של גולדברג, עו"ד אירית רוזנבלום מארגון משפחה חדשה, אמרה היום: "הדיון המשפטי ימשיך להתקיים. אני פועלת מחודש דצמבר בבית המשפט למציאת פתרון, אבל אין טעם בדיון משפטי כשהילדים על אדמת נכר. על שר הפנים אלי ישי לפעול להביא אותם לארץ לאלתר".

פורסם בקטגוריות: עיתונות ותקשורתתגיות: , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין