"אני מאשימה" – מאמר דעה של עו"ד אירית רוזנבלום (מעריב 14.03.13)

אני מאשימה אתכם: ראש הממשלה, שרי הממשלה וחברי הכנסת, שבשתיקתכם, בחוסר עשייתכם, אינכם מאפשרים הסדר לנישואין אזרחיים בישראל  (המסמך המלא להורדה כאן)

אני מאשימה אתכם בפגיעה באוטונומיה וקבלת ההחלטות של אזרח ישראלי שמבקש להינשא לבן או בת זוג מדת אחרת והדרך הנכפית עליהם היא גיור והמרת דת.

אני מאשימה אתכם בשותפות להפרת זכויות האדם של כ-300,000 אישה ואיש, שאין להם פתרון נישואין בישראל, שלא חשבתם שמחובתכם לסייע להם ולא מצאתם לציבור האזרחי הזה פתרון הולם.

אני מאשימה אתכם, שחוקקתם את "חוק ברית הזוגיות" והונתם בכך עולים חדשים שבאו לארץ מבלי לספר להם שלא יוכלו להינשא בישראל.

אני מאשימה אתכם בחקיקת חוקים אזרחיים על יסוד תשתיות דתיות שאינן הולמות את מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית: חוק שווי זכויות האישה, חוק האימוץ, חוק הסכמים לנשיאת עוברים ועוד.

אני מאשימה אתכם, שהענקתם מונופול ללא מיצרים למוסדות הרבנות, העושים בהסדרי הנישואין בישראל ככל העולה על רוחם ומונעים רפורמות ופתרונות ליברליים עבור אותם רבים שהם יוצאים מן הכלל.

אני מאשימה אתכם באי הפרדת הדת והמדינה באופן הפוגע במעמדה הערכי והמוסרי של הדת היהודית, המכירה גם בזכותם של הגר, השונה והזר, להקים משפחה. ערך החירות וערך המשפחה, המתפרשים על ידי מוסדות הדת, הפכו לגבי ציבור מסוים בישראל לשלילת חירות מוחלטת של הזכות למשפחה. שלילת חירות זו, לגבי מי שאינם עומדים בדרישות הדתיות או שאינם רוצים בהסדר הדתי, תמצא את פתרונה רק בדרך של הפרדת הדת מן המדינה והסדרתם של נישואים אזרחיים כמו גם הכרה בבני זוג ידועים בציבור כשווי זכויות .

אני מאשימה אתכם במתן מונופולים למוסדות דת של עדות דתיות מסוימות בלבד, מבלי למצוא פתרון לנישואין של בני דתות אחרות.

אני מאשימה אתכם בשותפות להפרת זכויות אזרחיות של מי שעל כורכם נישאים מעבר לגבולות ישראל, ועושים זאת על מנת לזכות עם שובם ברישום רשמי המתאר את מצבם האישי כבני זוג נשואים במרשם האוכלוסין של מדינתם ישראל.

אני מאשימה אתכם, במתן יד להפרת זכויות אדם, בקרב משפחות, בהן אחד מבני הזוג אזרח ישראלי והאחר נתין זר ובשל כך מופרדים בהן הורים מילדים ובני זוג מבני זוגם. אני מאשימה אתכם בכך שאינכם מאפשרים להם  לחיות יחד בישראל חיי משפחה סבירים והוגנים.

אני מאשימה אתכם, שאינכם מסדירים את מעמדם החוקי והשווה של בני זוג מאותו מין.

ולבסוף, אני מאשימה אתכם, כי במחדלכם הנכם נותנים יד לפגיעה בחירויות ובזכויות האישה בישראל. פגיעה זו במחצית מאוכלוסיית המדינה, מסכנת את הסיכוי לשוויון בחברה הישראלית.

לקבלת המניפסט המלא – כתב האישום נגד מדינת ישראל לחצו כאן

צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א'-ה' 09:00-17:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

למידע נוסף השאירו פרטים

פורסם בקטגוריות: מאמרים, עדכונים וחדשות, עיתונות ותקשורת, פוסטים לעמוד הביתתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , 4 תגובות

4 תגובות

  1. שרי מנדלוביץ שרי מנדלוביץ
    Posted 26 באפריל 2013 at 23:56 | Permalink

    אני תומכת מכל לב בכל מילה ומילה שנאמרה במאמר החשוב הזה
    יישר כוח!

    שרי

  2. irit irit
    Posted 27 באפריל 2013 at 20:11 | Permalink

    תודה רבה ,שרי.

  3. דני דני
    Posted 3 במאי 2013 at 9:44 | Permalink

    אכן יפה.
    שאלה: האם אפשר לאמץ ילד בישראל עם תעודת הזוגיות שלכם, או שחייבים להיות נשואים על פי דין ישראלי?

  4. משפחה חדשה משפחה חדשה
    Posted 4 במאי 2013 at 19:36 | Permalink

    שלום דני, במענה לשאלתך תשובתנו היא כי בהחלט ניתן לאמץ כאשר הנכם בני זוג לא נשואים על פי הרבנות ונושאים תעודת זוגיות של משפחה חדשה
    וזאת משום שעל פי חוק האימוץ בסעיף 2 נאמר "אין אימוץ אלא על ידי איש ואשתו יחד; ואולם רשאי בית משפט ליתן צו אימוץ למאמץ יחיד"
    לכן במקרה של בני זוג הנושאים תעודת זוגיות, יתרחש התהליך בשני שלבים, תחילה יאמץ האחד ולאחר מכן יאמץ השני את אותו הילד והילד יהיה מאומץ בסופו של דבר על ידי שניכם.
    כמובן ששלבי האימוץ יהיו כרוכים בבדיקה של רשויות הרווחה באמצעות השירות למען הילד ובפנייה לבית משפט.
    בהצלחה.

    לפרטים נוספים על תעודת הזוגיות הכנסו לכאן
    https://www.newfamily.org.il/services/civil-union-card/

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין