חוק "ברית הזוגיות" לא טוב לנו – אסור שהחוק המנציח הבדלים בין בני אדם יכנס לתוקף

חוק ברית הזוגיות עשוי לפגוע במאות אלפי אזרחים ותושבים החיים במדינת ישראל, הוא איננו פותר את בעיית הנישואין האזרחיים ! אם רוצים נישואין אזרחיים יש לכונן שכמותם. כאשר מחוקקים בריתות מתכוונים כנראה למשהו אחר.

ברית הזוגיות הכול אחיזת עיניים

ההישג של אביגדור ליברמן בבחירות האחרונות, יצר תחושה של שינוי, שילוב בין פטריוטיות לאומית לרעיונות ליברליים, תחילה גם האמנו שאולי זה אפשרי, אולם המציאות טפחה על פנינו במהירות שיא, טרם קמה הממשלה, עוד לא אוישו התפקידים וכבר בשלב המשא ומתן התפוגגו כל התביעות ועמן השליחות לבוחרים. אולם גם אם היה ליברמן נאמן להבטחותיו, חוק ברית הזוגיות שהוא מציע, איננו החוק בו אנחנו רוצים, עד כדי כך לא, שעדיף, שלא יחוקק כלל.

לפחות שני שלישים מהבוחרים של ליברמן, בערך שלוש מאות אלף גברים ונשים, עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר, ממוקדים היום יותר מתמיד בחוקי האישות שקיימים בישראל. החוקים האלה, המחייבים נישואים וגירושים באמצעות הממסד הדתי בלבד, פוגעים בהם באופן הכי ישיר שאפשר. הצעת חוק ברית הזוגיות של ליברמן, אולי מקרבת אותם לפתרון מסוים אולם בהחלט איננה פותרת את עניין הסדרי הנישואין בישראל. יותר מכך היא יוצרת הסדר חדש, המיועד לאוכלוסייה מוגדרת, מסמן אותה כנחותה ומפלה בינה לבין אוכלוסיות אחרות שאין להן עדיין פתרון. אולם הקושי הגדול יותר בכל העניין הוא, שדווקא הצעה זו רק מוסיפה כוח ומרחיבה את המונופול של הרבנות בישראל, אשר תהפוך לגורם הממיין של כל המעוניינים לבא בברית נישואין בהתאם לשיטת ההתחתנות המתאימה להם.

מדוע החוק איננו טוב ולמי הוא רע במיוחד

הצעת החוק שמציע חה"כ ליברמן אולי באה לפתור את ענייני העולים החדשים אולם באותה העת היא פוגעת בציבורים רבים אחרים.

בני זוג ששניהם יהודים – לא יוכלו להינשא בברית הזוגיות. שכן על פי החוק רשאים לבוא בברית הזוגיות רק מי שנישואיהם לא יחשבו כקידושין. וידוע כי יהודים יכולים להתקדש בשטר, טבעת וביאה. כלומר מה שמציע חוק ברית הזוגיות של ליברמן הוא סוג של קידושין ולכן אסור על יהודים להינשא בדרך ברית הזוגיות, אלא ברבנות בלבד.

הידועים בציבור – סעיף 10 להצעת חוק ברית הזוגיות, מוציא מגדר החוק גם את הידועים בציבור, החוק אומר במפורש כי מעתה ואילך אין עוד ידועים בציבור ומי שמבקש לחיות בזוגיות מוכרת בישראל יכולים להיות רק גבר ואישה הנישאים ברבנות (לגבי יהודים) או בברית הזוגיות (למי שאינם יהודים). זוהי נסיגה לאחור שאיננה מתקבלת על הדעת, בשעה שהעולם המערבי כולו עובר לחוקי שותפות ביתית וקוהביטציה מציע ליברמן לבטל חיים זוגיים של 180,000 בני זוג ידועים בציבור כאילו לא היו בני זוג.

בני זוג מאותו המין נשכחו על ידי מציעי החוק כליל, מציעי החוק מתעלמים מבני זוג מאותו המין ודוחקים את זוגיותם מחוץ לחוק.

קבלת אישור של "גוי" – אזרח סוג ב'

בימים אלו מתברר שבמהלך המשא ומתן הקואליציוני הגיעו צוותי המשא ומתן להסכמות, לפיהן, גם מי שיימצא זכאי להינשא בברית הזוגיות, יהא חייב להצטייד באישור מהרבנות, אישור שיוכיח שהמבקש להינשא איננו יהודי, וככזה יכול הוא להינשא, בברית זוגיות אזרחית. קשה להעלות על הדעת, כי כל מי שאינם יהודים יצטרכו לקבל את כשרותם כערלים-גויים ברבנות ישראל. לשם כך כמובן יוקם בבתי הדין הרבניים מנגנון נפרד במיוחד בשבילם, ייגבו מהם אגרה, יבקשו תקציבים וחוזר חלילה, כוח, כסף, שררה ומונופול של הרבנות על חיי האישות שלנו. נדמה לי שהפעם הרחיק המחוקק ליברמן לכת וככל הנראה אין ניסים בעולם, כשם שלא ניתן לשלוח את החתול לשמור על החלב, כך גם אין לשלוח את ליברמן לחוקק לנו חוקים ליברלים.

לוותר על החוק עכשיו

אם לא ישונה נוסח החוק, עדיף לוותר עליו כליל, עד שנהיה מוכנים לרפורמה אמיתית, כזו שבאמת תשפר את מצבנו האישי ותאפשר בחירה חופשית ואזרחית בזוגיות ובנישואין ותוציא את הרבנות מחדר המיטות שלנו.

פורסם בקטגוריות: Marry אזרחיתגיות: השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין