מחאת האימהות – עשרות לסביות מבקשות מסגן השר ליצמן לאפשר להן ללדת ילד משותף

עו"ד אירית רוזנבלום בפנייתה לסגן השר :  "המדינה מנצלת את החוק לרעת הנשים".

בפנייה דחופה ששיגרה עו"ד אירית רוזנבלום מנכ"לית ומייסדת ארגון "משפחה חדשה לסגן שר הבריאות מר יעקב ליצמן, דרשה בשם עשרות זוגות נשים לסביות, לאפשר להן להרות היריון משותף. (לעיון במכתב האמהות 2015 ).

6102000099579640360no

מירי ושירי אורי-בלפולסקי: "רוצות ילד באמהות משותפת" (צלם: יריב כץ YNET)

היריון משותף פירושו שאחת מבנות הזוג נושאת ברחמה עוּבר מביצית של בת זוגה.

כיום מסתתרת המדינה מאחורי פרשנות החוק ועל אף שאין כל קושי טכני לעשות זאת מסרבת המדינה לאפשר את הפרוצודורה הזו.

עד שנת 2010 היה הדבר אפשרי על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, בשנת 2010 חוקק חוק הביציות ועצר את כל התהליך, לדברי עו"ד רוזנבלום "בגלל פרשנות מחמירה הוחלט במשרד הבריאות להימנע מלאפשר זאת, אף על פי שלא נאסר במפורש ואין בכך כל היגיון".

לפיכך, ובהיעדר הסדר חוקי, טוענת רוזנבלום במכתבה לשר, יש לאפשר לנשים להרות בדרך זו, שכן בעצם מניעת האפשרות נוהגת המדינה אפליה בוטה הפוגעת בנשים ובזכותן החוקתית.

לדברי רוזנבלום ניסיון המדינה לפרש את החוק, כאילו מדובר בתרומת ביצית של אישה אחת לבת זוגה, הוא ניסיון נואל, לא מדובר כאן בתרומה, אלא ב"בעלות משותפת". עוד מוסיפה רוזנבלום; "מדובר בקשר זוגי קבוע של שתיים בדומה לקשר הטרוסקסואלי בו שני הורים אחראים יחד להולדת ילד משותף במקרה זה לא נכנה גבר המפרה את אשתו תורם הזרע שלה ואישה ההרה מבעלה פונדקאית שלו, גם כאן אין מקום לכנות זאת כך. עד אנא אפשר להרחיק לכת ?!"

רוזנבלום עותרת למעשה להשבת המצב לקדמותו וזאת על מנת לאפשר את הורותן המשותפת של זוגות נשים, עפ"י בחירתן החופשית ועל פי זכויותיהן החוקיות והחוקתיות.

עו"ד רוזנבלום מדגישה כי בשנים האחרונות חל שינוי בתפיסת היועץ המשפטי לממשלה בנושא הורות של בני זוג מאותו מין הן ביחס להליכי האימוץ של ילדים משותפים, הליכי הרישום של הילדים וכד' מתוך הבנה שהתא המשפחתי של בני זוג מאותו מין הינו עובדה קיימת המהווה יחידה משפחתית אחת ושוות זכויות.

"לא ייתכן שישראל, המקדישה את מיטב רופאיה ותקציביה לנושא פריון וסיוע לנשים להיות אימהות, תמנע באופן קטגורי מפלח אוכלוסייה את מימוש החלום" כך רוזנבלום.

המכתב שוגר ללשכתו של כבוד סגן השר. לאור הצהרותיו ופעולותיו עם כניסתו לתפקידו, אנו משוכנעים, כי הוא יירתם להגשמת חלומן של זוגות הנשים בישראל. כמובן שבמידה שהמדינה תבחר להתעלם ממצוקתן של הנשים ולהמשיך להפלותן באופן חריף וללא בסיס חוקי, אנו נמשיך במאמץ לתיקון העוול, ובכל חזית אפשרית".

צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א'-ה' 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

פורסם בקטגוריות: הורות - מידע ומאמרים, זוגיות גאה, עדכונים וחדשותתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין