מעבדות לחירות משפחתית / מאמר של עו"ד אירית רוזנבלום באתר וואלה

מחר נשב סביב שולחן החג ונשאל "מה נשתנה הלילה הזה?". לדעת עו"ד אירית רוזנבלום, בכל הקשור למעמד המשפחה החדשה בישראל, דבר לא השתנה עבור מאות משפחות חסרות סטטוס חוקי

מחר (שני) נסב כולנו אל שולחן הסדר ונזמר את ארבע הקושיות המתחילות במשפט: מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? ובכן, בכל הקשור למעמד המשפחה החדשה במדינת ישראל, כמעט דבר לא השתנה, ולכבוד חג פסח, החג הכי משפחתי-ישראלי, כדאי לשחרר גם את המשפחה הישראלית מכבלי הדת והמדינה.

חג הפסח מסמל יותר מכל את רוח החירות והחופש, את רוח ההתחדשות והשינוי. לצערי, גם השנה ישבו מסביב לשולחן הסדר מאות משפחות שאינן זוכות לשוויון זכויות מוחלט מצד שלטונות המדינה, וחלקן אפילו אינן מוגדרות על פי החוק הישראלי כגוף משפחתי, וזאת למרות שהן משפחה לכל דבר ועניין.

חוסר השוויון בין המשפחות השונות נובע בין היתר ממגוון נרחב של שיקולים פוליטיים ואינטרסים דתיים, שבשם היהדות ושלטון העם נישלו מאות משפחות מהחירות האמיתית שלה הן ראויות, וזאת בניגוד מוחלט למאפייני חג הפסח – חג החירות, חג השחרור מכבלי העבדות והגדרת מעמד של בני חורין.

הזמן הראוי ביותר לחולל רוחות של שינוי

לצערי, גם השנה מאות משפחות לא יזכו לתחושת חופש אמיתית. לצערי, גם השנה מאות משפחות ימשיכו להיאבק על זכויותיהן הבסיסיות והלגיטימיות להבאת ילדים ולגידולם במדינת ישראל. לצערי, גם השנה מאות משפחות ייאלצו להתמודד עם רוח הכפייה הדתית, המנשלת אותם מלהרגיש שייכים למדינת ישראל, ערכיה ומנהגיה השונים, הדתיים והחילוניים כאחד.

לשמחתי, בימים אלו מתהווה ממשלה חדשה בישראל, שיכולה להוביל לשינוי המיוחל, ולהפריט את המשפחה הישראלית מערכי הדת ומרשויות הדת המסורתיות. לשמחתי, רוחות השינוי ברחוב הישראלי משפיעות גם על הממשלה החדשה, שיכולה לשנות את המצב האבסורדי של המשפחה הישראלית ה"כבולה לשלשלאות" של תפיסות דתיות שאינן מדברות אל הרוב החילוני במדינת ישראל.

כמעט לכל אורך שנותיה של מדינת ישראל, הפקיר הרוב החילוני במדינה את מוסדותיה החשובים והמשפיעים ביותר על חיינו. הכוח העצום אשר הוענק על ידינו (באמצעות בחירות דמוקרטיות) הוביל לכך שחלק גדול מהרוב החילוני במדינת ישראל מתנער כיום לחלוטין ממוסדות הדת, ועם זאת מוצא את עצמו "כבול" לחוקיה ולדרישותיה.

לאורך שנים רבות העניקו ממשלות ישראל "מונופול לאומי" למוסדות הרבנות, העושים בהסדרי הנישואין בישראל ככל העולה על רוחם, וכתוצאה מכך מונעים הנחלת רפורמות ופתרונות ליברליים עבור רבים מאיתנו. לאורך שנים רבות הפקיר הרוב החילוני במדינת ישראל את חקיקת החוקים האזרחיים בהתאם לאורחות חיינו המודרניים במדינה.

לאורך שנים רבות הענקנו, בשם הדמוקרטיה, את שלטון הכוח למפלגות חרדיות ששלטו ללא עוררין במגוון נרחב של נושאים אזרחיים וחברתיים, שבחלק גדול מהמקרים האינטרסים הציבוריים של רובנו לא עלו בקנה אחד עם תורתם-אומנותם.

חג הפסח הוא בהחלט הזמן הראוי ביותר לחולל רוחות של שינוי ותחושת התחדשות אמיתית. זה הזמן לבשר את בוא האביב המשפחתי לחברה בישראל, זה הזמן לשיר בקול גדול "מה נשתנה", ולהבין שאכן משהו משמעותי עומד להשתנות, זה הזמן להעניק רוח גבית ותמיכה מלאה לכל הפוליטיקאים החדשים הרוצים לעשות סדר אמיתי בחירות של כולנו.

הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית ארגון "משפחה חדשה"

המאמר התפרסם לראשונה באתר וואלה

פורסם בקטגוריות: מאמרים, עיתונות ותקשורתתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין