משפחות חד מיגדריות (משפחות חד מיניות) / עו"ד אירית רוזנבלום ונורית פלג MA

משפחות חד מיגדריות (משפחות חד מיניות)

משפחות חד מיגדריות (משפחות חד מיניות)

משפחה חד מגדרית המגדלת ילדים בישראל

בישראל כ 18,000 משפחות חד מיניות
למעלה מ 2,500 מבין הזוגות של נשים לסביות מגדלות ילדים
כמה מאות מבין הזוגות של גברים הומואים מגדלים ילדים
עשרות אחדות בלבד ממשקי הבית החד מיניים מאמצים ילדים
עשרות אחדות מקבלים מעמד של אפוטרופוס לגידול ילדים
לראשונה הוכרו בישראל נישואין חד מיגדריים שנערכו בקנדה, עד כה נישאו 10 זוגות
בישראל על פי ההערכות מתנהלים כ 18,000 משקי בית, של בני זוג מאותו המין, למעלה מאלפיים משקי בית שבהם בני הזוג הן שתי נשים לסביות מגדלים ילדים (25% מקרב הלסביות) וכמה מאות בקרב משקי הבית בהם בני הזוג הם הומואים (7%) מגדלים ילדים.

ילדים רב הוריים

בישראל קיימת אפשרות מעשית ומשפטית לגדל ילד משותף בין גבר ואישה שאינם מנהלים ביניהם משק בית משותף, מאות ילדים שהובאו לעולם בדרך זו, חיים בשני משקי בית; האחד של בני זוג גברים שאחד מהם בלבד הוא האב הביולוגי של הילד, והשני של אישה או שתי נשים שרק אחת מהם היא האם הביולוגית של אותו הילד. בהעדר יכולתם של  בני זוג חד מיניים לאמץ ילד, או להסתייע בשירותי פונדקאות, מוצאים עצמם גברים רבים יוצרים שותפויות עם נשים על מנת להביא ילד לעולם.

ילדים חד הוריים ואפוטרופוס

בשל הקושי לאמץ ילד בזוגיות חד מינית, נהוג היה עד כה להסתפק בפתרון משפטי לפיו האם "המאמצת", מבין שתי נשים מקבלת מעמד של אפוטרופא, באמצעות בית משפט. מאז פברואר 2006 אומצו בישראל באופן רשמי רק 10ילדים על ידי בן זוג מאותו המין המאמץ את ילדי בני זוגו.

משפחה חד מיגדרית המגדלת ילדים בארה"ב

בארצות הברית חיים בין מליון ל 9 מליון ילדים, במשפחות חד מיניות
בשנים האחרונות מאמצת הקהילה ההומולסבית בארה"ב
בין 20,000 ל-100,000  ילדים.

בארצות הברית  רק 24% ממשקי הבית הם משקי בית המכונים "קלאסיים"  גבר ואשה נשואים המגדלים ילדים מתחת לגיל 18 (בישראל 58%).

קרוב למיליון משפחות בארצות הברית מגדירות עצמן הומולסביות, בהן בני הזוג הם בני אותו המין. (Human Rights Campaign, August 22, 2001)
.

בניו יורק בלבד מתגוררות קרוב ל 50,000 משפחות חד מיניות, באוהיו כ 20,000 במיסורי כ 10,000. מידי שנה מספר הילדים המאומצים בקרב המשפחות החד מיניות הולך וגדל, בשנה האחרונה אומצו מעל 80,000 ילדים חדשים במשפחות חד מיניות בארה"ב. 30% ממשקי הבית בהן בנות הזוג נשים לסביות מגדלות ילדים. 20% בקרב בני הזוג ההומואים מגדלים אף הם ילדים.

על פי תוצאות מחקר שנערך בקרב 405 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה ההומולסבית, בחסות קרן קיסר בארה"ב בשנת 2001 נמצא כי 49 מתוכם היו רוצים לגדל ילדים משלהם. הואיל והאופציה של גידול ילדים מקבלת בשנים האחרונות יותר ויותר ממשות חוקית, כך גובר רצונם של בעלי הנטייה המינית ההומולסבית לגדל ילדים משל עצמם.

מדינות בעולם בהן אימוץ במשפחה חד מיגדרית חוקי

האימוץ הישיר  מותר על פי חוק לבני זוג הומואים או לסביות

בריטניה
דנמרק
איסלנד
הולנד
שבדיה
טסמניה
מערב אוסטרליה

מאין מגיעים הילדים לאימוץ

סין היא המדינה המובילה בעולם במסירת ילדים לאימוץ חד מיני
77% מכלל האימוצים בעולם
מאין מגיעים הילדים לאימוץ

מאין מגיעים הילדים לאימוץ

פורסם בקטגוריות: דו"ח מצב המשפחה 2007, נתונים מידע וסטטיסטיקותתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין