נישואי חוזה: מי אמר שחייבים ללכת לרב / אירית רוזנבלום עו"ד

מדוע אנחנו נותנים לרבנות ולפוליטיקאים להחליט מה טוב בשבילנו ולא לוקחים את השליטה לידינו? בזוגיות הרי לא צריך שותפים, מלבד בני הזוג עצמם. ארגון "משפחה חדשה" מציע אפשרות נוספת לזוגיות – נישואי חוזה. הסכם מודולרי, שאת תוכנו קובעים בני הזוג והוא בעל תוקף משפטי בינלאומי

"טוב לי להיות אני, טוב לך להיות אתה, אבל טוב לנו יותר להיות אנחנו" (פאם בראון). במשפט אחד פשוט באה לידי ביטוי הכמיהה של רובנו להעביר את חיינו הבוגרים בזוגיות ובמשפחה. אם ניתן להגיד שאנחנו המבקרים הקשים ביותר של עצמנו, הרי שבני או בנות זוגנו הם בדרך כלל התומכים הנלהבים ביותר; איתם קל יותר להתמודד עם הרגעים הקשים וכיף יותר ליהנות מהרגעים הטובים.

הזוגיות היא השותפות החשובה ביותר בחיינו. היא משפיעה על חיינו 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, 365 ימים בשנה. אם כך, מדוע אנחנו מוכנים לתת לאחרים לקבוע עבורנו כיצד נצהיר על הזוגיות שלנו וכיצד היא תוגדר? מדוע אנחנו נותנים לרבנות ולפוליטיקאים להחליט מה טוב בשבילנו ולא לוקחים את השליטה לידינו? כל שצריך לזכור הוא שבזוגיות לא צריך שותפים, מלבד בני הזוג עצמם. וכשכך הם פני הדברים, יש פתרון אחד – נישואי חוזה.

נישואי חוזה שעורך ארגון "משפחה חדשה" הם הסכם משפטי מודולרי לחיים משותפים, שאת תוכנו מגבשים יחד שני בני הזוג, והם אלו שנותנים לו משמעות אישית ואינדיבידואלית ולוקחים אחריות, ביחד, על הדבר שהם יוצרים יחדיו – משפחה.

מאפשר לזוג להזדהות במעמד החדש בפני המוסדות

נישואי חוזה אינם סותרים את כל אחת מהאפשרויות העומדות כיום בפני בני זוג המחליטים שברצונם לחיות יחד. הם יכולים לחיות בכפיפה אחת עם נישואים ברבנות או נישואים אזרחיים, אבל יכולים גם לעמוד בפני עצמם. זהו הסכם המאושר ע"י בית משפט בישראל, המקנה לו גם תוקף משפטי בינלאומי, והוא המאפשר לבני הזוג להזדהות במעמד החדש בפני מוסדות רשמיים, כמו המוסד לביטוח לאומי, רשויות מקומיות, מס הכנסה ועוד.

זוגות רבים המחליטים להתחתן, בין אם בחתונה דתית ובין אם בחתונה אזרחית, עושים זאת מתוך חשש שאם לא יעשו כן, יאבדו את זכויותיהם כזוג נשוי. נישואי חוזה שומרים על זכויות בני הזוג כאילו נרשמו כנשואים במשרד הפנים. יתרונם הבולט בכך שאם היחסים מגיעים למצב של פרידה, בני הזוג הם שקבעו מראש כיצד יתנהל תהליך זה, והם מבטלים את התלות ברבנות, אותה תלות שקיימת לכל זוג שבחר להתחתן בדרך רבנית או אזרחית.

הסכמות בנושא ילדים, אתיקה זוגית ואחריות הדדית

נישואי חוזה משאירים הכל בתוך המשפחה. בני הזוג הם שכותבים את הסכם ההתחייבות, בו מפורטות כל ההתחייבויות הרגשיות שהם מקבלים על עצמם ומצהירים זה לזה לקראת חייהם המשותפים כבני זוג נאמנים, אוהבים, המחויבים להקים יחד תא משפחתי. הם גם אלו שמפרטים את ההסכמות ההדדיות שביניהם בכל הנושאים הקשורים בזוגיותם המשותפת, אף מעבר לרכוש ולממון, כגון ילדים, אתיקה זוגית, אחריות הדדית או חלילה פרידה.

עריכת נישואי חוזה יכולה להיות מלווה בטקס זוגיות אישי ומרגש, שגם בגיבושו לוקחים בני הזוג חלק מרכזי.

נישואי חוזה הם אפשרות העומדת בפני כל הזוגות בישראל לקחת את הזוגיות שלהם בידיים ולהצהיר עליה באופן אישי המתאים לשניהם, כזה הזוכה גם לגיבוי משפטי וחוקי מלא.

פורסם ב YNET מדור יחסים 2.10.2007

פורסם בקטגוריות: מאמריםתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין