סוד הזוגיות המוצלחת במשפחה חדשה על פי קרל פילמר

פרופ' קרל פילמר הוא  גרונטולוג (סוציולוג המתמחה בחקר הזיקנה) מאוניברסיטת קורנל בארצות הברית, לטענתו אף על פי שהצלחה בחיי הנישואים היא אולי קשה להשגה, היא בכל זאת אפשרית. במחקר, שערך בקרב בני זוג החיים יחד שנים רבות, הוא ראיין יותר מ-700 מרואיינים שמשך חייהם המשותפים כבני זוג הוא בממוצע 43 שנה. חלקם נכשלו בנישואים הראשונים והתחתנו שוב, כולם עברו עם בני זוגם משברים וקשיים. את הראיונות שערך הוא סיכם בספר שיצא לאור תחת השם "שלושים לקחים לאהבה: עצות מהאמריקאים החכמים ביותר על אהבה, יחסים ונישואים" (Hudson Street Press).

אפשר על נקלה להבין מדבריו של פרופ' פילמר, שתמצית הזוגיות היתה ועודנה הקשר הזוגי בין שני אנשים, היכולת לשתף פעולה, היכולת לעמוד באתגרים ובמשברים הפוקדים אותנו, את זה תצטרכו לעשות בעצמכם, אצלנו במשפחה חדשה, תוכלו למצוא את כל השירותים שיאפשרו לכם לעשות את זה, החל מפתרון לנישואים אזרחיים, טקס נישואין אזרחי, הסכם ממון, הסכם חיים משותפים ועד להולדת הילדים, כולל אפשרות של פונדקאות, אימוץ הדדי או שימוש בטכנולוגיות הפריון.  

בספרו מנסה פרופ' פילמר ליצור חלוקה בין עצות טובות לנורות אזהרה שלמד מתוך השיחות עם מרואייניו;

העצות הטובותspace-family-retro-futurism-FNL-detail-598x428

תחילה ההצעה המובנת מאליה, יש לאהוב את בן הזוג והכלי הבדוק לכך הוא האינטואיציה שלכם.

שחשוב לאכול טוב כדי למנוע התלקחות של מריבות

חשוב להמשיך לטפח את הגוף, גברים ונשים כאחד, כדי לשמור על הניצוץ גם בגיל מבוגר.

רצוי שלא ללכת לישון בריב או לכתוב מכתב לבן הזוג אם קשה לדבר.

חשוב להתאמץ ולמצוא תחומי עניין משותפים, גם במחיר של אימוץ תחביב של בן הזוג גם אם התחביב היה שנוא עד כה.

 

נורות האזהרה

מזג רע של בן הזוג, מי שמתרגז על כלום ולא מסתדר עם אף אחד.

לבדוק האם בן הזוג  מוצא חן גם בעיני סביבתך הקרובה, משפחה וחברים.

בן זוג המכור לאלכוהול ו – או סמים עדיף להימנע ממנו.

בן זוג אלים ובן זוג שתלטן אינם תורמים לזוגיות.

בן זוג המשפיל ושאינו מכבד את בן זוגו.

פרופ' פילמר ראיין אנשים שהצליחו בנישואיהם, גם אם מדובר בנישואים שניים ולדבריו, הוא יצא מאד אופטימי מהפרויקט הזה משום שהופתע לגלות "עד כמה המבוגרים תיארו את הנישואים באופן חיובי. המסר שלי הוא שזה אפשרי להיות נשוי 60 או 70 שנה ושזה יהיה צומח, מעניין וחי. נישואים מוצלחים וממושכים מאופיינים בכך ששני הצדדים נמצאים בתהליך של גילוי, זה תהליך של עשרות שנים שבו אתה מגלה את עצמך ואת האחר". 

"נישואים, הם כמו כל דבר אחר שצריך להקריב כדי להצליח בו, כמו ללמוד אמנות לחימה או להצטיין באתלטיקה. כך הם רואים את הנישואים, וכך הם חושבים שצעירים צריכים לראות את הנישואים".

העצה המעניינת ביותר שנותן פלמר היא "אם אדם צעיר מתלבט לגבי נישואים, כדאי לו ללכת לזוג מבוגרים ולהתייעץ אתם" אלה לא חייבים להיות הוריו, יכולים הם להיות חברים או זוג מבוגר אחר.

שווה לקרוא !

אם נראה לכם שאתם כבר בשלים לקשר זוגי – צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א'-ה' 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

פורסם בקטגוריות: מאמרים, נישואין ונישואין אזרחיים, פוסטים לעמוד הביתתגיות: , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין