פסק דין תקדימי: אישה עגונה תעבור הפריה למרות התנגדות בעלה בית המשפט: בלתי צודק למנוע מענת את האפשרות להיות אמא / דורית גבאי

לאחר מאבק משפטי מתיש אישר בית המשפט לענת (44) להמשיך בנסיונותיה להביא ילד לעולם – היא תקבל תרומת זרע מנוכרי, כדי שהתינוק לא ייחשב לממזר – ארגון משפחה חדשה: "ביהמ"ש העניק תקווה לעשרות נשים עגונות"

פסק דין תקדימי ניתן אתמול לבקשתה של ענת (44), והיא תוכל להפוך לאמא מתרומת זרע למרות התנגדות בעלה, המסרב לתת לה גט. בארגון "משפחה חדשה" מקווים כי בכך נסללה דרכן של עשרות שנים מסורבות גט להפוך לאימהות למרות התנגדות בעליהן.

אם נתקלתם בבעיה דומה פנו לקבלת עזרה צרו קשר  בימים א' עד ה' בין השעות 09:00-18:00 טלפון 03-56600504

למידע נוסף השאירו פרטים

לפני שש שנים נישאה ענת. זמן קצר לאחר החתונה החלו היא ובעלה לעבור טיפולי הפריה, שנכשלו. בדיעבד נודע לענת שבמהלך הטיפולים ניהל בעלה רומן עם אישה אחרת. בעלה של ענת עזב את הבית כבר לפני שנתיים, אך הליך הגירושים טרם הסתיים. בינתיים לבעל ולמאהבת נולד ילד, ואולם הוא סירב לאפשר לענת להמשיך לעבור טיפולי הפריה. לצדו של הבעל עד החוק, שקובע כי "כל פעולה הכרוכה בהפריה חוץ-גופית של אישה נשואה, תיעשה רק לאחר קבלת הסכמתו של בעלה". הסכמת הבעל הכרחית גם במקרה שבו נפרד מאשתו והם אינם מקיימים משק בית משותף. ובכך, בעוד הגבר יכול להביא ילדים לעולם עם המאהבת, האישה זקוקה להסכמתו כדי להפוך לאם.

לאחר מאבק משפטי ממושך ניתן אתמול פסק הדין התקדימי לבקשתה של ענת וארגון משפחה חדשה. "סוף סוף יש לי תקווה בחיים, עכשיו נשאר לי רק להתפלל לאלוהים שאהיה אימא בקרוב", אמרה ענת. "המשפט התנהל במשך שנה, שבמהלכה נבצר ממני לעבור טיפולים, וזה היה מתסכל מאד". השופט נתן נחמני פסק: "כאשר לבעל יש ילד מאישה אחרת, יהיה זה בלתי צודק בעליל למנוע מאשתו בנפרד את האפשרות להיות אמא.

במהלך המשפט התנה הבעל את הסכמתו להפרייתה של ענת בכך שתסכים לחלוק עמו רכוש משותף שהיה ברשותה בטרם נישאו. "הרצחת וגם ירשת?", אמרה אז ענת בכאב, "כשגיליתי שלבעלי נולד תינוק חשתי השפלה גדולה. הוא ניצל את העובדה שהחוק מחייב אותי לקבל את הסכמתו כדי לסחוט ממני כספים במסגרת הליך הגירושין, הייתי מוכנה לחלוק את הרכוש המשותף, אבל למה אני אמורה לתת לו מתנה אחרי כל שהיא עשה לי?"

על פי ההלכה, מכיוון שענת נחשבת עדיין נשואה, אם תהרה מזרע של גבר יהודי ייחשב הילד כממזר. במשך שנה ניהלה במקביל מאבל משפטי, מאב גירושים, ומאבק נגד הזמן. היא בת 44, וקופת החולים ממנת את טיפול ההפריה רק עד גיל 45, "הייתי מתח נוראי, בקושי נרדמתי בלילות. גם לאחר שאקבל את האישור, מי מבטיח לי שההפריה תצליח?"

עורכת הדין אירית רוזנבלום , שייצגה את ענת , אמרה אתמול: "זו מהפכה, נוצר חלון הזדמנויות חדש לשנים עגונות, מעוכבות ומסורבות גט , שהוחזקו על ידי בני זוגן כבנות ערובה ולא יכלו להביא ילדים לעולם. בית המשפט גילה רחמנות והבנה, ופתר באנושיות סוגיה מאד משמעותית. בשנה האחרונה התקבלו עשרות פניות של נשים עגונות המבקשות להרות, וכעת בית מהשט העניק להן תקווה".

פסק דין תקדימי: אישה עגונה תעבור הפריה למרות התנגדות בעלה בית המשפט: בלתי צודק למנוע מענת את האפשרות להיות אמא

פסק דין תקדימי: אישה עגונה תעבור הפריה למרות התנגדות בעלה בית המשפט: בלתי צודק למנוע מענת את האפשרות להיות אמא

פורסם בקטגוריות: עיתונות ותקשורתתגיות: , , , , , , , , 1 תגובה

תגובה אחת

  1. ממזר ממזר
    Posted 17 באוקטובר 2018 at 13:33 | Permalink

    היא היתה צריכה להיכנס להיריון מבן זוג חדש בלי לחכות לגט!
    "ממזר" זה מונח מפגר ודמיוני שחילונית בכלל לא צריכה להתייחס אליו!
    לחילונים לא צריכה להיות שום בעיה להקים משפחה עם "ממזרים"!
    כן יירבו "ממזרים" בישראל!!!

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין