פריימריז בקדימה – לבני נ' מופז – איפה נפתלי ?/ עו"ד אירית רוזנבלום

נכתב ע"י: אירית רוזנבלום

 ביום הפריימריז בקדימה ראינו את אורית רעייתו של שאול מופז לצידו, אבל לא ראינו את נפתלי שפיצר בעלה של ציפי לבני לצידה האם זה אומר שבעלה לא תומך בה? או שהשניים שידרו בעצם זוגיות נאורה יותר?

ציפי לבני ונפתלי שפיצר

 בימים אלה, עת התנהל הקרב האחרון של הבחירות הפנימיות של קדימה, הופיעו המועמדים מדי פעם בפעם, בשטח כמו גם על המרקע, תוך שהם מפלסים את דרכם אל לב הבוחר. פעם נצפו על-רקע פעילי השטח, פעם תוך כדי נסיעה מאתר לאתר ופעם בקלפי עצמו. אלא שבכל אלה צרמה לי דווקא ההתנהלות הזוגית של ה"לבניים" או יותר נכון של "מר לבני", הלא הוא נפתלי שפיצר, הבעל של…

בעוד אצל ה"מופזים" נצפית הגברת מופז אורית, כשהיא מתלווה, תומכת ונוכחת, אצל הזוג לבני המופע הוא מופע יחיד. ציפי לבני, האישה שהגיעה למקום הגבוה ביותר בפוליטיקה מאז ימי גולדה מאיר, עומדת לבדה בחזית ברגעים הקשים ביותר של הקריירה הפוליטית שלה ובאותו הרגע נפתלי לא שם.

גם אם תאמרו שהקלאסיקה של האישה התומכת, או אם תרצו נגררת, אחרי בעלה המועמד הכריזמטי בסגנון האמריקני, לא עושה חסד גדול לנשים, אזי יש לזוגיות הזו בכל זאת טעם של אנושיות שמחברת את המועמד לכל אחד ואחת מאיתנו, ומועמד כזה, אנחנו רוצים שייצג אותנו.

כשאישה יוצאת למסע פוליטי

כאשר נשים יוצאות למסע פוליטי בניגוד לגברים, נדרשות מהן תכונות הרבה יותר מוצקות מאשר גילויי חיבה רומנטיים. הן צריכות להיות חזקות, דעתניות, עצמאיות. אז מה פתאום שייגרר מאחוריהן איזה "סרח עודף" בדמות בן-זוג או בעל?

אנחנו תופשים את העניין הזוגי באופן לגמרי שונה כאשר מדובר במנהיג פוליטי או במנהיגה פוליטית, ולעולם מעדיפים גבר עם אישה לצידו, כדי שתוסיף לו צבע, אנושיות ומשפחה, ובעיקר שתשדר לנו יציבות. לעומת זאת, אישה הנתמכת על-ידי בעלה תיתפש במקרה הטוב כבּיצ'ית ובמקרה הפחות טוב אחת שבזכותו הגיעה לאן שהגיעה.

מודל הזוגיות המפרה של ה'לבניים'

אבל אצל ציפי לבני היו ונראו הדברים קצת אחרת. נפתלי, שהיה מופיע מדי פעם בסביבתה, נחשב יותר כמי שנותן לה רוח גבית, אך לא מתערב יותר מדי, לא לחיץ ולא מחיץ, אלא אישיות אוטונומית, בעל קריירה משלו, שידע על-אף הכל לפרגן לאשתו. השניים שידרו זוגיות נאורה יותר, כזו המתאימה לדור ילידי הארץ: מצד אחד – אישה קרייריסטית, שאפתנית שיכולה לעשות זאת, כי סביבתה וכמובן גם הפרטנר שלה רואים זאת בטבעיות גמורה, מצד שני – בן זוג שלא נופל ממנה.

החזות הזו נתנה לזוג לבני יתרון חברתי מסוים ובעיקר מודל חברתי הנותן השראה לנשים בישראל. מודל המכוון לכך שאפשר לחיות בזוגיות, לטפח משפחה ולטפח גם קריירה. הדוגמה של ה'לבניים', היה בה משהו שמנתץ את המיתוסים המוכרים כל-כך של אישה מכשפה, אגרסיבית ומתלהמת שאי-אפשר לחיות איתה או לצידה. הטבעיות הזוגית הזו, יש בה משהו שובה-לב, מפני שהיא נובעת מן ההכרה שהקריירה שמפתח אדם שלמה יותר ומוצלחת יותר כאשר לצידה מתקיימת זוגיות מפרה ומעניינת.

תפישה זו מלמדת אותנו שלא רק שחשובה הנוכחות הזוגית במהלך הקריירה של מי מבני הזוג, אלא שהיא הכרחית ותמידית ומחזקת, ושצריך להשקיע בה ואין להקל בה ראש.

 למאמרים נוספים לחצו כאן

פורסם באתר NEWS1

 

 

פורסם בקטגוריות: מאמריםתגיות: , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין