ילדים חורגים לידועים / אירית רוזנבלום

בשנים האחרונות הולכת ומתמסדת הנורמה של בני זוג החיים חיי זוגיות וחיי משפחה מלאים ללא נישואים רשמיים המוכרים בשם "ידועים בציבור". הסדר השותפות של הידועים בציבור מקבל פנים אחרות כשמדובר בבני זוג שזהו פרק ב' של זוגיותם, כלומר, שהיתה להם זוגיות בעבר ויש להם ילדים משותפים ואף רכוש שנצבר בחייהם עם בני זוגם הקודמים. זוגות אלה יכולים להעיד כי זוגיותם החדשה נתקלת לא אחת במשב רוח צונן מצד הילדים מנישואיהם הראשונים, משום שהילדים חרדים שמא בת או בן הזוג החדש של הוריהם ייהפכו שותפים מלאים לרכוש שלהם, רכוש שנצבר בפרק הנישואין הראשון של הוריהם.

כזה הוא סיפורה של אשה תל אביבית שאביה נפטר והשאיר אחריו צוואה המתייחסת לרכושו למעט נכס אחד, ששנה קודם העניק לה במתנה. לפני מותו חי המנוח עם ידועה בציבור והשניים ניהלו חיי זוגיות מלאים במשק בית משותף. לאחר פטירתו פנתה הידועה בציבור לביהמ"ש וביקשה לקיים את צוואתו. ביהמ"ש נעתר לבקשה והוציא צו המורה לקיים את הצוואה. מצוידת בצו הזדרזה בת הזוג לרשום את כל נכסיו של המנוח על שמה, כולל את אותו הנכס שהבת טענה כי ניתן לה במתנה. הבת החליטה לתבוע חזרה את זכויותיה בנכס. לטענתה, גזלה ממנה הידועה בציבור את הנכס שניתן לה במתנה.

שופט ביהמ"ש לענייני משפחה ברמת גן קיבל את טענת הבת ופסק כי הנכס יוחזר אליה. החידוש המעניין בפסק הדין הוא הדגש על הקביעה כי אצל בני זוג ידועים בציבור תהיה השותפות אך ורק בנכסים המשמשים את בני הזוג בחייהם היומיומיים, או בכאלה שנרכשו על ידיהם במשותף. ואילו לגבי נכסים אחרים, לא מתקיימת לגביהם שותפות אוטומטית. אם הם מבקשים לטעון לזכויות קנייניות על נכסים שאינם משמשים את בני הזוג בפועל – הם מחויבים להצטייד בראיה נוספת שתעיד על כוונת שיתוף בנכס המסוים של בן הזוג.

הפרשה מצטרפת לשורה של פסקי דין בשנים האחרונות בנושא שיתוף ברכוש בין בני זוג ידועים בציבור במטרה לעשות סדר מסוים. סופו של הסיפור מביא אותנו למסקנה כי בפרק ב' של חיי הזוגיות יש להביא בחשבון כי גם הילדים שותפים, ואם אין מקפידים לשמור על זכויותיהם, יבואו הילדים לתבוע אותן גם לאחר הפטירה. הפתרון הוא להסדיר את כל רצונותיכם בעודכם חיים ושקולים בדעתכם.

הכותבת היא מנכ"לית ארגון משפחה חדשה

פורסם בקטגוריות: ידועים בציבור, מאמרים, עדכונים וחדשותתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין