סקר: 54% מהישראלים שוקלים הקפאת זרע או ביצית

סקר שערך המכון לגיאוקרטוגרפיה עבור ארגון "משפחה חדשה" חושף כי למעלה מחצי מהיהודים בישראל שוקלים לחתום על "צוואה ביולוגית" שמאפשרת שימוש בזרע או הביצית לאחר המוות

54% מהציבור היהודי בישראל שוקלים להקפיא זרע או ביצית לשימוש לאחר המוות – כך עולה מסקר שערך ארגון "משפחה חדשה" לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. עוד עולה מהסקר, שנערך על ידי המכון לגיאוקרטוגרפיה בקרב מדגם מייצג של 500 אנשים, כי יותר נשים תומכות בשימוש בתאי הרבייה לאחר המוות מגברים. כמו כן, נראה ש-59% מהצעירים בגילאי 18-34 מעידים על נכונות להקפיא תאי רבייה. בקרב האוכלוסייה החילונית 60% העידו על כוונה שכזו ואילו בקרב כ-31% מהאוכלוסייה הדתית-חרדית קיימת נכונות כזו.

ישראל היא המדינה היחידה בעולם בה קיים בנק צוואות ביולוגיות, אותה מפעיל ארגון משפחה חדשה. "צוואה ביולוגית" הינה מסמך משפטי לפיו מצווה אדם להקפיא את תאי הרבייה שלו לצרכי המשכיותו להולדת צאצאיו לאחר מותו. "הסקר מגלה כי בחברה הישראלית מתרחשת מגמה מהפכנית", הסבירה עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית הארגון בשיחה עם וואלה! חדשות. "עד לפני הצוואה הביולוגית, השיקול להקפיא זרע או ביצית לא היה חלק ממגוון ההחלטות של הציבור בישראל. מרגע שאותרה הבעיה, נפרץ הסכר ונראה שנמצא מענה לבעיה שמעסיקה את רוב הציבור בישראל".

לדברי רוזנבלום, עשרות משפחות כבר חתמו על הצוואה. "העובדה שרוב הציבור שוקל בחיוב להקפיא זרע או ביצית לשימוש עתידי, מעידה על מגמה פורצת דרך ומהפכנית בחברה הישראלית בפרט ובעולם בכלל. זו מגמה חדשה לפיה הזכות למשפחה אינה מסתיימת עם פטירתו של אדם, אלא ממשיכה גם אם לא הצליח להעמיד צאצאים בימי חייו. זוהי גישה ליברלית וחדשנית המאפשרת לבני משפחה לקיים את צוואת יקירם", אמרה.
רוזנבלום הסבירה כי הגורם המרכזי שהביא אותה להגיית הרעיון של "צוואה ביולוגית" הוא הרווח הכפול שניתן להשיג מחתימה על מסמך שכזה. "אנחנו זכינו בכמה משפטים מעוררי מחלוקת על הזכות שיש ל'צוואה ביולוגית'. רווקות רוצות לעשות ילדים לאנשים שהן מכירות ולא לאנשים אנונימיים. משפחות רוצות להנציח את יקיריהן. ככה שהרווח הוא כפול", סיכמה.
מקור: וואלה
סקר בנושא צוואה ביולוגית: 54% מהישראלים שוקלים הקפאת זרע או ביצית

סקר בנושא צוואה ביולוגית: 54% מהישראלים שוקלים הקפאת זרע או ביצית

פורסם בקטגוריות: עיתונות ותקשורתתגיות: , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין