"פרום תקנה" סנהדרין החדשה האמנם ? / אירית רוזנבלום 23.2.10

הרב מרדכי אלון

הרשו לי ביום זה לשוב ולצטט את דבריי כפי שנאמרו לפני שלוש שנים, בשעה ש"התפוצצה" לראשונה הפרשה שהסעירה את הציונות הדתית.

פרשת הרב מרדכי אלון חשפה בפנינו את מה שרבים מנסים להסתיר. מבלי להתייחס למה עשה או לא עשה אותו רב בחדרי חדרים, (ומהיום כבר ידוע שעשה וגם הורשע).

התוודענו לעובדה כי במדינת ישראל מתקיימת היום, דה-פקטו, מדינת הלכה בזעיר אנפין. פורום תקנה אשר פעל בסמכות שלא ניתנה לו בידי אף גורם שלטוני או ממסדי מוסכם בחר לקחת את החוק והדין לידיו. כאילו אין בתי משפט בישראל, אין משטרה, אין חוק, אין דין ואין דיין. מי שהמשיך לצפות במהדורות הטלויזיה וראה את הסערה-זוטא שעורר לאחר מכן הרב יובל שרלו, חבר באותו פורום ללא-תקנה, כשהכריז בריש גלי כי הוא תומך בסרבנות יכול היה לראות שיש קשר הדוק וברור בין שתי הפרשיות. הרבנים בישראל, ללא הבדל צבע הכיפה, נוטלים לעצמם את החופש לנהוג בחוקי המדינה כבשלהם. הם יכולים לתקן תקנות, לחוקק חוקים, לדון, לשפוט ולהוציא לפועל עונשים, להחליט אילו חוקים לקיים ובשורה התחתונה לנהוג בעניינים שאמורים להיות נחלתם של גורמי החוק, בתי המשפט והמשטרה בלבד כאילו היו עניין פנימי שלהם. היום שב ומחזק זאת הרב דב ליאור, בהודעתו עם שחר לפני הקראת הכרעת הדין, כי איננו מתחשב בהוראות בית המשפט תהא ההכרעה אשר תהא, זכאי  או אשם, פורום תקנה אמר את דברו, שפט ללא משפט.

פורסם בקטגוריות: מאמרים, עיתונות ותקשורתתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין