ג – מילון המשפחה החדשה

ג – מילון המשפחה החדשה

גאווה

כבוד רב, יהירות, התנשאות, שחצנות, כבוד עצמי, הערכה עצמית. מונח שבשימושו השכיח, בא לתאר את הקהילה ההומוסקסואלית. המונח הפוליטי המקורי צמח על רקע מאבק השחורים בארה"ב, והוא נלקח בהשאלה למאבק השולל הטרו סקסיזם והומופוביה.

גחבה

כינוי לאדם הנחשב למכוער במיוחד וטיפש, ואינו ראוי לשידוך טוב.

גיי

מונחים שהומוסקסואלים ולסביות בחרו על מנת לבטא את הזהות שלהם באופן חיובי. המילה "לסבית" מתייחסת רק לאישה. המילה גיי בדרך כלל מתייחסת לגברים למרות שלפעמים מתכוונים לנשים ולגברים, הקשר הזוגי של שני גאים כמוהו כבני זוג למשפחה חדשה החל מסוף שנת 2006 יכולים שני בני זוג גייז'להינשא בנישואין אזרחיים בקנדה, אשר הוכר בארץ.

גיצין

התחושה הנפלאה של ההתאהבות, בה מתמלאות העיניים ברק וקורנות כאילו היו הן אש ולהבה כגחלים רוחשות אלו הם הגיצין.

גישור

שיטה ליישוב סכסוכים, ובין היתר סכסוכים משפחתיים. תהליך בו בני זוג חלוקים ביניהם, מחליטים מתוך רצון חופשי להסתייע בגורם שלישי מקצועי, אשר יכריע בסכסוך שביניהם ויביא אותם לכלל הסדר לקראת היפרדותם, או גירושיהם, כך שלא יצטרכו לסיים את הקשר ביניהם במשקעים כבדים ומריבות קשות מי מהם ייטול את הכבל המאריך ומי את השטיח הפרסי.

גירושין

תהליך בו שני בני זוג המהווים משפחה גרעינית ומנהלים משק בית משותף מחליטים להיפרד ולהפך ממשפחה גרעינית אחת למשפחה דו גרעינית. יש בני זוג המוצאים בתהליך הפירוד מעין שחרור וחופש המביא אותם לפריחה ושגשוג, אחרים יכול ויגיבו בדיוק להפך ויתקשו לתפקד לבדם.

גט

הגט הוא האירוע הדרמטי ביותר של ניתוק הקשר הזוגי בין בני זוג. סידור הגט הוא טכס שבו מופיעים שני בני הזוג בפני בית דין רבני הגבר ממנה את הסופר לכתוב בשמו את שטר הגט לפיו הוא מגרש את אשתו, אלא שהוא יוצא לחופשי מייד והיא נאלצת להתנזר שלושה חודשים עד אשר תוכל לקיים קשר אינטימי עם בן זוג חדש. אלש שכמובן לא כולן מקפידות על כך, ראו הוזהרתן.

גט לחומרא

הוא חיוב לקיים את טכס הגיטין, לגבי אותם מקרים בהם יש ספק אם בכלל היו נישואין-קידושין. כמו בני זוג יהודים שנישאו בנישואין אזרחיים, אין וודאות מוחלטת שהם נשואים על פי ההלכה, אבל על מנת למנוע ספקות בעתיד ואי וודאות מחייבים אותם במקרה של גירושין לערוך גט לחומרא למען הסר ספק.

גט מעושה

הוא גט שנעשה שלא מתוך רצון והסכמה. גט כידוע מחייב הסכמה של שני הצדדים. אם מי מהצדדים מסכים לגט שלא מתוך רצון, כמו אם הוא מאוים כי אז יש עילה לבטל הגט והגט הוא מעושה. איננו גט כלל. והוא ככל הנראה גם יבוטל.

גלולה למניעת הריון

טבליה אותה נוטלת נערה או אישה דרך הפה למניעת הריון, נחשבת להמצאה הגדולה ביותר בעידן המודרני שהביאה לשחרור האישה אשר ללא ספק מהווה איום לא מבוטל לגבי גברים רבים. בעידן המשפחה החדשה לגלולה למניעת הריון תפקיד מכריע בתכנון המשפחה.

גלי חום

גלים של תחושת חום לא נוחה ופתאומית שיכולה לערב את הגוף כולו, אבל שכיחה בעיקר בפנים ובחזה העליון, ונובעת מהירידה ברמת האסטרוגן. עדיין לא ברור מדוע יש נשים שלא סובלות כלל מגלי חום, אחרות שבהן מופיעה התופעה לזמן קצר של שבועות או חודשים, ובחלק מהנשים נמשכים גלי החום שנים רבות. בזמן גל החום, שנמשך בדרך כלל כמה דקות, יש עליה במהירות הדופק והרחבת כלי דם בעור שיכולה לגרום למעין הסמקה. תתכן גם הזעה שנלווית לגל החום ואפילו סימני מתח וחרדה.

ג'מעה

כינוי לחבורה, משמש גם לתיאור של כל בני המשפחה.

ג`נדר

כל אחד מהמינים, הבדלים בין גברים ונשים שמקורם חברתי או תרבותי ולא ביולוגי.

גניקולוג

דמות מפתח בחיי האישה המודרנית, רופא נשים מומחה העוסק במחלות של נשים ונערות, במיוחד לאלה הקשורות למערכת הרבייה הנשית. התפרסם בעיקר בשל השימוש הנפוץ שהוא עושה בכסא בעל מבנה מיוחד המאפשר לו נגישות לתאי הרבייה הנשים.

פורסם בקטגוריות: מילון המשפחה החדשהתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין