הפיכה כהלכה, דמוקרטיה בערבון מוגבל

כולם מדברים על הועדה למינוי שופטים בזמן שמעל הראש שלנו ממנים רב ראשי, בלי שקיפות, בלי שיתוף ציבור, בלי שוויון, בלי חירות.
כשלתפקיד הרב הראשי תתמודד אישה, רפורמי וקונסרבטיבי תדברו איתנו על דמוקרטיה ועל מנהל תקין

בעוד זמן קצר הולכים למנות את אחד התפקידים הבכירים ביותר שהשפיעו, משפיעים וישפיעו על חיינו בשנים הקרובות. לא, אני לא מדברת על ראש הממשלה, לא על נשיא בית המשפט העליון ולא על יו"ר ההסתדרות. עוד מספר חודשים ימונה, לא ייבחר, הרב הראשי לישראל. תפקיד ששמור למתי מעט, יחידי "סגולה", בציבוריות הישראלית, לגברים שבאים מחונטה פוליטית-דתית מוגדרת ומסויימת מאוד שמתערבים בחייהם של מיליוני ישראלים. למה הדבר הזה עובר מבלי פעילות ציבורית משמעותית?

בכל זאת, מדובר בתפקד סופר רגיש ומשמעותי שעוסק בדיני נפשות של יותר מדיי ישראלים שלא יבחרו באדם שיעמוד בראש הרבנות, שלא מכירים בסמכות שלו, שאין ולא תהיה להם אי פעם נציגות בו ובכל זאת, הדבר הזה עובר בשתיקה רועמת בקרב רוב הציבור. הגיע הזמן לשנות את זה.

זה הזמן שהציבור הישראלי ייקח חלק פעיל בבחירת, לא מינוי!, הרב הראשי לישראל.
ראשית, בואו נעמיד דברים על דיוקם – הרב הראשי והרבנות כולה הם גופים שנועדו בעיקר עבור החילונים והמסורתיים, לדתיים ולחרדים יש מוסדות דת אחרים שהם סרים למרותם. בד"ץ, צוהר ועוד.

שנית, הציבור החילוני והמסורתי נאלץ להשתמש בשירותי הדת שהמדינה כופה עליו – הרבנות.
איך משנים את זה? קודם כל, מודעים למה שהולך לקרות ומנסים להשפיע ככל האפשר, לקדם למשל מינוי של אישה רבנית או רב רפורמי או קונסרבטי על מנת לגוון את השורות, בנוסף, דורשים להפוך את התהליך לדמוקרטי, שקוף ושיוויוני יותר – ומאפשרים לציבור עצמו לקחת חלק בבחירת הרב, לא עוד מינוי בחדרי חרדים, אלא בחירה דמוקרטית על ידי הציבור. ובמקביל, מייתרים את האחיזה של הרבנות בחיים שלכם, שלנו ופונים לאלטרנטיבות אזרחיות, דמוקרטיות, חופשיות ושוויוניות הרבה יותר.

אם הרבנות נכפית עלינו אנחנו רוצים להשפיע עליה ובמקביל למצוא דרכים שההשפעה שלה עלינו תהיה קטנה ככל האפשר, זה אפשרי!

פורסם בקטגוריות: מאמרים, עדכונים וחדשות, פוסטים לעמוד הביתתגיות: , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין