ז – מילון המשפחה החדשה

האות ז במילון האורבני של משפחה חדשה

ז – מילון המשפחה החדשה

"ז"

אות שנשמטה מאוצר המילים המילונאי של מילוני אבן שושן, אולם על פי ההשערה הרווחת מדובר באות המתארת את איבר המין הגברי, ממנו נפלטים הזרעים שבסופו של דבר פוגשים בביצית הנשית ומאפשרים היווצרותו של אדם חדש.

זאטוט

פרי חלצינו, רך בימים. לאחר לידתו של הזאטוט, כמעט תמיד משתנה אופי היחסים בין ההורים (ביולוגיים או מאמצים), שמטפלים בו ומגדלים אותו, כיוון שמאז הגעתו לעולם הופך הזאטוט למרכז עולמם של הוריו, ומסב את כל תשומת הלב לכיוונו. זה היצור הקטן לו הם מחכים תשעה חודשים, אבל ללא ספק היה נחמד להם אם ניתן היה להחזיר אותו לרחם לכמה ימים של שקט.

זברה

משהי חתיכה שנראית פצצה.

זה לא חתונה קתולית

ביטוי המטיל ספק בחוזקו של הקשר הזוגי, באופן המאפשר למי מבני הזוג לבצע את תוכנית ההפרדות ולהישאר במצב בטוח.

זיבת זרע

הפרשה לא-רצונית של נוזל זרע ללא אורגזמה. במצב תקין נוזל הזרע נפלט מהגוף בפליטת זרע המתרחשת בזמן האורגזמה. כאשר מנגנון הפליטה פגום, נוצרת זיבת זרע, אשר אינה מאפשרת את מפגש הזרע עם הביצית.

זהות מגדר

הדרך שבה אדם מגדיר את עצמו, בהתייחס לג`נדר שלו. זו הגדרה פסיכולוגית המתייחסת בעיקר לתחושה פנימית והיא לא תלויה במינו הביולוגי. למשל, אדם יכול לחוש ולהגדיר עצמו כגבר לכל דבר, בעוד שמינו הביולוגי הוא נקבה.

זהות מינית

ההשקפה וההרגשה האישית של כל אחד לגבי היותו בן או בת, גבר או אישה, והיכולת להתנהג כמצופה מגבר או אישה, בן או בת, בחברה בה הם חיים. זהות מינית מתבטאת במחשבות, רגשות, והתנהגויות מיניות. זהות מינית פירושה: האם אתה חש עצמך זכר או נקבה?

זוגיות

חיים יחד עם אדם נוסף, תוך שיתוף, תמיכה, הבנה, התחשבות, הערכה ואהבה הדדיים. מחסור באחד הגורמים צפוי לגרום למשבר ולקרע ביחסים בין בני הזוג, ועל כן חשוב לטפח את הקשר הזוגי לכל אורך הדרך. זוגיות, ולא נישואין (גם לא נישואין אזרחיים), היא המניפסט של אירגון "משפחה חדשה". מטרתנו היא לא רק מתן אפשרות להינשא בישראל בנישואין אזרחיים, כי אם להביא לידי הכרה ממסדית בכל זוגיות באשר היא, שהינה רצינית וכנה, וכן לידי הבנה כללית שלאו דווקא עריכת טקס הנישואין היא זו שתקבע את טיב מערכת היחסים.

זכות האדם למשפחה

הינה בהמשך לזכותו לקיים קשר זוגי מכל סוג שיבחר. אנו מדברים על זכות האדם להקים משפחה ולחיות במסגרתה בכבוד, בשלום ובבטחה, להפוך להורה, לקיים את התא המשפחתי כפי שיבחר (כל עוד אינו פוגע באחרים), ולפרק אותו כשאינו רוצה להמשיך ולהישאר עוד במסגרתו. חוקי מדינת ישראל אינם מגדירים מהי "משפחה", מה שיוצר בעיה עבור התאים המשפחתיים שאינם "תאים קלאסיים", של גבר ואישה יהודים הנשואים זה לזו כדמו"י. ארגון "משפחה חדשה" פועל מתוך תפיסה כי לכל אדם הזכות להקים משפחה וכי המשפחה, על כל סוגיה, הינה יחידה חוקתית, הראויה להגנת המדינה, ועל כן נדרשת הכרה חוקית בתא המשפחתי וזכויותיו. אנו רואים במשפחה את היחידה הקיבוצית הבסיסית ביותר, את האבן השואבת של החברה ואת מקור הכוח של הפרט.

זמן איכות

עתות אושר ואחווה שחווים יחדיו אנשים קרובים ואוהבים, לענייננו – בני משפחה או בני זוג. במהלך זמן האיכות משתדלים המעורבים להתפנות מעיסוקיהם האחרים, ולהקדיש עצמם ככל הניתן לצדדים האחרים המשתתפים במפגש. איכותו של המפגש אינה נמדדת בסוג הפעילות בה עוסקים המשתתפים, אלא בכיף שבלהיות האחד במחיצת השני.

זר כלה

בתור עובדת חיים מצערת, הינו בד"כ אחד הזרים האחרונים שצפויה הכלה לקבל מבעלה, אלא אם כן הרומנטיקה (ע"ע) ביניהם פורחת. ואף אותו נהוג לזרוק במהלך מסיבת הנישואין לכיוון אחת החברות הרווקות, כי סבורים שמי שהצליחה לתפוס את הזר, תצליח גם ראשונה "לתפוס" חתן.

זר פרחים

דרך מקובלת להביע חיבה, אהבה, תודה, הערכה, הערצה, סגידה, וכן דרך להתנצל ולהתרפס לאחר מעשה נלוז שפגע בבת הזוג. ככלל, איננו נחשב לכלי מתאים להתרפסות בפני בן זוג ממין זכר – שאז מקדחה, ארגז כלים או כרטיסים למשחק יעשו את העבודה הרבה יותר טוב.

זרע

תא המין של גבר. לאחר מפגש מפרה בינו לבין הביצית של אישה, נוצר עובר, שכעבור כך וכך חודשים הופך לאדם חדש.

פורסם בקטגוריות: מילון המשפחה החדשהתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין