ע – מילון המשפחה החדשה

האות ע במילון המונחים של משפחה חדשה

ע – מילון המשפחה החדשה

עין הרע

הסתכלות באופן שלילי שיכולה לגרום לאחר לצרות (ע"ע) או אירועים קשים בחייו שיגרמו לו נזק, לרוב מתקשר למניעת חתונה מרווקים, או זירוז גירושין אצל זוגות מאושרים. לטיפול מונע לעין הרע ניתן להשתמש במספר תרופות: נקישה על עץ, תליית חמסה, אמירת טפו טפו טפו (ע"ע) אחרי משפט עם חשש לעין הרע, תליית שרשראות שום במספר מקומות בבית, לא לשבת בפינת השולחן, לא לעבור מתחת לסולם לא לתת לחתול שחור לחצות את מסלול ההליכה שלך, לעלות לקברי צדיקים, להתפלל.

עקרות

חוסר פוריות, חוסר יכולת להעמיד צאצאים. בחברה המודרנית התרבו מקרי העקרות הן של גברים והן של נשים אשר נגרמים בין השאר מזיהום אוויר, חשיפה לחומרים מסוכנים, שימוש באמצעי מניעה לאורך שנים רבות, וכיוב'. אך למרות זאת הטכנולוגיה מסייעת למציאת פתרונות והגדלת הפיריון גם באמצעים טכנולוגיים לאלו הזקוקים לכך, למשל ע"י הפריה חוץ גופית (ע"ע), הזרעה מלאכותית (ע"ע).

עזר כנגדו

היות אישה בת זוגו של בעלה. המונח מבטא את התמיכה שאישה מעניקה לבעלה, היא שמסייעת לו אל מול פני העולם כולו.

עלומים

נעורים, זמן לחלומות בהקיץ ותפיסה רומנטית ולעיתים בלתי הגיונית של המציאות. מתלווה לכך תחושה כי הכל אפשרי ואין דבר העומד בפני הרצון. זוהי התקופה בה מתרחש הליך ההתנתקות של הנער/ה ממשפחתו בדרך להקמת משפחה חדשה משל עצמו בעתיד, לרוב ע"י איתור נקודות התורפה של משפחתו ותוך הבאת משאלה כי משפחתו שלו תהיה אחרת.

עזיבה

היפרדות, ניתוק וסיום של מערכת יחסים משפחתית ע"י צד אחד בלבד. נקודת המפנה במערכת היחסים, שלעיתים הינה נקודת "האל חזור", ממנה לא ניתן לשקם את מערכת היחסים ולפתוח דף חדש במערכת היחסים.

עגינות

חוסר יכולת של אישה להשתחרר מנישואיה עקב היעלמותו של בעלה. כיוון שהדין הדתי היהודי דורש את מתן הגט על ידי הבעל, נמצאות נשים עגונות בפני שוקת שבורה – אין הן יכולות להתגרש ולהשתחרר מנישואיהן מצד אחד, ומצד שני הן מנועות מלהקים משפחה חדשה ולהינשא.

עיכוב במתן / קבלת גט

בני זוג, אשר לגביהם נקבע בפסק דין של בית הדין הרבני שאיש ייתן גט לאישתו או שאישה תקבל גט מבעלה, והאיש או האישה לא קיימו את פסק הדין.

עריכת הסכם ממון

פורסם בקטגוריות: מילון המשפחה החדשהתגיות: , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין