פ – מילון המשפחה החדשה

האות פ במילון מונחי משפחה חדשה

פ – מילון המשפחה החדשה

פרידה

התרחקות וסיום של מצב אחד לקראת מצב אחר. מסמלת מעבר של המשפחה ממצב אחד למצב אחר ואירועים מרכזיים שעוברים על המשפחה: פרידה מהילדים המתגייסים לצבא, פרידה מחיי הרווקות (ע"ע), פרדיה של משפחה ממקום מגוריה – מעבר של המשפחה ממקום אחד למקום אחר, סיומה של מערכת יחסים בין בני זוג.

פרק ב'

סיום מערכת יחסים אחת והתחלה של מערכת יחסים חדשה, פרק חדש בחיי המשפחה של אדם. בפרק ב' קיימות כבר שלל עצות ולקחים שנלמדו ממערכת היחסים הראשונה, במטרה כי כעת יוכל האדם להסיק את המסקנות הנדרשות ולדעת כיצד לטפל בבעיות בצורה מושכלת וטובה יותר.

פוריות

היכולת של אדם להעמיד צאצאים אחריו. מצב בו אדם איננו מסוגל להעמיד צאצאים אחריו הינו עקרות (ע"ע). הטכנולוגיה מעמידה לרשות האדם אמצעים להגדלת הדרכים להיותו פורה והארכת משך הזמן בו יהיה פורה, לכך מתלוות לא פעם שאלות מוסריות כבדות משקל על הגבול שבשימוש בטכנולוגיה לצורכי הרפואה והפיריון.

פונדקאות

השתלת ביצית מופרית בזרע ברחמה של אישה אחרת, שמטרתה התפתחות הריון ברחמה של האישה הנושאת על מנת למסור את הילד שיווצר להורים המיועדים, שהינם בני זוג נשואים בלבד. ארגון משפחה חדשה עתר לבימ"ש העליון לאפשר גם לרווקה שאינה יכולה להרות להשתמש בפונדקאות. בית המשפט קבע כי יש לפעול לשינוי החוק כך שיאפשר גם לרווקים ורווקות להסתייע בפונדקאות. בעקבות הפסיקה של בית המשפט הגיש הארגון הצעת חוק לכנסת לשינוי החוק כך שהחוק יחול גם על זוגות ידועים בציבור וגם על רווקים ורווקות. למידע נוסף על פונדקאות לחצו כאן

פאב

בר המהווה מקום לניקוי ראש, עמוס אלכוהול ועשן (ולא רק עשן סיגריות), מקום מפגש לרווקים שמחפשים סטוץ או שידוך, ולזוגות בפגישה בתחילת דרכם או מקום להמלטות קצרה מבן/ בת הזוג לעת ערב.

פולנייה

שמקום מוצאה הוא בפולין. כיום משמש כהגדרה כוללנית של אגד של תכונות המאפיינת אימהות מסוג ברור ומיוחד במינו. אימהות אשר דוגלת בהתערבות ומעורבות בכל מעשי צאצאיה ("איפה היית עד עכשיו? אם מי?") המעלה תחושה לעיתים של סיום בהצטיינות של קורס בחקירות, ציפיות גבוהות מעתיד ילדיה ("הילד שלי רק לרפואה"), רגישות יתר לתגובות בני הבית כלפיה ("אבל הייתי כל היום במטבח רק בשבילך"), דאגה מופרזת ללבוש ילדיה ("מה זה משנה שיש שמש תלבש סוודר אמרו שירד גשם היום בערב"). כל השאלות הללו בשינוי המתאים משמשות גם כמודל בסיסי ביחסים מול בן הזוג או הבעל. לכולנו יש אחת כזו בבית, וחיינו היו ריקים ומשעממים בלי המגע המיוחד רק שלה.

פינת ליטוף

כינוי לבטנה של האישה ההרה, ההולכת וטופחת ומשמשת לכל עובר אורח, פינה לליטוף.

פיקניק

מנגל, טוזיג, ארוחה משפחתית בחיק הטבע לרוב בפארק (ע"ע) או ארוחה רומנטית בחיק הטבע. לכל משפחה יש את מנהגי הפיקניק האהובים עליה והייחודיים רק לה – מיקום מדוייק, מאכלים אהובים, משחקים מיוחדים, חלוקת תפקידים מסורתית בין בני המשפחה ("אני על המנגל, את על כל השאר"), נוהל התארגנות דקדקני לקראת היציאה לפיקניק ונוהל חיסול כללי של הפיקניק לפני החזרה הביתה, עייפים אך מרוצים.

פארק

מקום מלא בכרי דשא, מגרשי ספורט ומתקני שעשועים לרווחת המשפחה כולה. מקום בילוי והינפשות לבני המשפחה, במיוחד בסופי שבוע וחגים. בפארק ניתן להתיש את הילדים במשך שעות רבות, בלי ייסורי מצפון שהבית מתבלגן או נעשה מלוכלך. הפארק מספק חוויה משותפת לכל גיל מעריכת פיקניק משותף (ע"ע), מקום לעריכת יום הולדת, טיול אופניים, קריאת ספר (לאלו מבינינו שטרם הולידו צאצאים מלאי מרץ), משחקי כדור, נסיעה על קורקינט, רולר בליידס וכיוב'.

פורסם בקטגוריות: מילון המשפחה החדשהתגיות: , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין