גירושים או התרת נישואים, כל הדרכים לומר שלום

מאת : אירית רוזנבלום, עו"ד *

 

התרת נישואין אזרחיים או גירושין

התרת נישואין אזרחיים או גירושין

מידי יום ביומו מחליטים אנשים לפרק את "החבילה" להיפרד, להתגרש לא לחיות יותר ביחד. יש מי שטוענים שבעידן המודרני ההחלטה על הפרידה, איננה שקולה מספיק ואיננה לוקחת בחשבון את הנזקים הסביבתיים שהיא גורמת. למשל ביחס לילדים, לפגיעה הנפשית רגשית ולנזקים הכלכליים. אולם הכי פחות אנחנו יודעים על איך עושים את זה. כיצד מחליטים אנשים להיפרד ולסגור את העניינים שביניהם.

"תורת הפרידה והגירושין" עשויה להיות לעיתים מסובכת הרבה יותר מההתקשרות הזוגית ולו רק משום שכאשר אנחנו מחליטים להתחתן או לחיות יחד הכול נעשה מתוך אהבה ורצון טוב, חלום שהכל בו ורוד ואילו הפרידה, הגירושין הם כבר רוויים בתחושות קשות, ברגשות עמוקים, לעיתים צד אחד פגוע יותר מן האחר וכפי שנאמר יש לכך מחיר.

תעודת זוגיות – מאפשרת לכם להמנע מגירושים קשים ממושכים ומכוערים 

  • הליך פשוט–  בני זוג שהסדירו את מעמדם במשפחה חדשה באמצעות תעודת זוגיות™ יידרשו לחתום על תצהיר המודיע על סיום הקשר ביניהם, על היותם בפרידה ממשית והפסקת ניהול החיים המשותפים ביניהם.
  • הליך אזרחי, לא ברבנות – תעודת הזוגיות™ מבוססת על תצהיר משפטי ייחודי, הקובע באופן מפורש שהזוגיות שלכם איננה בנויה ואיננה נובעת מהסכם דתי או הוראה דתית או פולחן דתי או הצהרה דתית, או מעשה דתי כלשהו ולכן אין בחתימתכם על תעודת הזוגיות™ כדי לאפשר את התערבות מוסדות הדת, לא במהלך חיי הזוגיות ואף לא חס וחלילה במקרה של פרידה.
  • גם צד אחד יכול לבצע את הפרידה – עם היחסים שלכם עלו על שרטון ואתם מחליטים להיפרד כשבידכם תעודת זוגיות™, תוכלו בכל עת לפנות לארגון משפחה חדשה ולהודיע על סיום הקשר, לחתום על תצהיר פרידה ולשגר את תעודת הזוגיות™ שלכם בחזרה למשפחה חדשה. גם צד אחד יכול להודיע על הפרידה במידה והצד השני איננו מוכן לשתף פעולה. עם הודעת הפרידה, בדרך של תצהיר משפטי חתום ומפורש, מסתיימים היחסים ביניכם לכל דבר ואתם פנויים להתקשר בזוגיות אחרת עם כל בן זוג אחר.
  • לא יקר – פירוק זוגיות שאינם כרוכים במעורבות של המדינה או מוסדותיה, לעולם יהיו פחות יקרים.
  • לא מגביל ואין חשש ממזרות – לא קיימת הגבלת זמן ביחס ליצירת קשר זוגי חדש, אין הגבלת זמן בקשר לכניסה להיריון ואין סכנה לילדים ממזרים.

עם זאת, יש לזכור תמיד שגירושים הם עניין פחות נעים, לעיתים קרובות הם אינם רק תהליך משפטי או בירוקראטי, לרוב הם כרוכים בעגמת נפש ותחושות רגשיות עמוקות. בידיעה שכאלה הם פני הדברים, חשוב שהבירוקרטיה לא תלבה את הרגשות והכעסים ושתוכלו לעשות הכול על מנת להקל על עצמכם. זוגיות המוסדרת באמצעות תעודת הזוגיות™ היא דרך שתהיה נוחה לכם הרבה יותר גם במובן הזה.

לעולם עדיף ומומלץ להגיע להסכמה כאשר נפרדים ומחליטים להתגרש.

   מספר עובדות  שכדאי לדעת על גירושים 

  • הליך מגביל – אנשים הנרשמים כנשואים במרשם האוכלוסין ובספח תעודת הזהות שלהם רשום שהם נשואים, אינם יכולים על דעת עצמם לשנות עובדה זו והם חייבים לפנות לבית משפט ו/או בית דין דתי כדי להתגרש.
  • חובת ההודעה למשרד הפנים -מי שמתחתן בנישואין אזרחיים עם בן זוגו, גם אם לא טרח להודיע על כך למשרד הפנים, הוא אדם נשוי. אדם נשוי איננו יכול לשנות זאת אלא בדרך של פנייה לבית משפט או בית דין דתי.
  • אין דבר כזה גירושים אזרחיים בחו"ל – בני זוג יהודים, שנישאו בנישואים אזרחיים בחו"ל אינם יכולים להתגרש בחו"ל אלא רק בישראל ברבנות בגירושים דתיים לכל דבר ועניין. מדוע מי שהתחתן בנישואים אזרחיים בחו"ל לא יכול להתגרש בחו"ל ? כי לשם כך הוא חייב להיות אזרח ותושב אותה מדינה בחו"ל או לפחות להתגורר בה חצי שנה ויותר.
  • סכנה פלילית – מי שערך טקס קידושין באמצעות רב שאיננו רב מורשה ברבנות, או רב רפורמי או קונסרבטיבי, עובר עבירה פלילית שדינה מאסר שנתיים (גם עורך הטקס הרב, עובר עבירה דומה).
  • "נישואי תערובת" וגירושי תערובת – בני זוג שאינם בני אותה הדת ("נישואי תערובת") יהודי ונוצרי, נוצרי ודרוזי, מוסלמי ונוצרי וכד' שנישאו בנישואים אזרחיים בחו"ל, יוכלו להתגרש בגירושים אזרחיים בישראל בבית משפט לענייני משפחה, הליך הגירושים שלהם מכונה "התרת נישואים" אזרחיים. גם אם רק אחד מבני הזוג יהודי מדובר בהליך משפטי המתנהל בבית משפט לענייני משפחה.
  • הליך ממושך ויקר – גירושים הוא תהליך שעשוי להיות ארוך ומייגע רק בגלל העובדה שגורם מוסדי מעורב בו (בית משפט, רבנות, בית דין דתי) מהרגע שנרשמתם כנשואים, הליך ה"שחרור" מהרישום, איננו עניין פשוט והוא עשוי להימשך חודשים ואפילו שנים ולהיות מאד יקר.
  • סכנת הממזרות – אחרי הגירושים נשים צריכות להמתין 90 יום עד לבניית הקשר החדש ובכל מקרה מומלץ להן שלא הכנס להיריון בתקופה זו, במקרה שתלדנה במסגרת 300 הימים שלאחר גירושיהן יירשם הילד שייוולד להן כילדו של הגרוש שלהן על מנת למנוע את היותו ילד ממזר.

זקוקים לייעוץ? חוששים שצריך להתגרש? רוצים להתחתן? זקוקים להסכם גירושין? מעוניינים בתעודת זוגיות ? צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א'-ה' 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

* עו"ד אירית רוזנבלום, מומחית בינלאומית לדיני משפחה וטכנולוגיות פריון  היא הוגת הרעיון של תעודת הזוגיות

* הבהרה: פירוק הזוגיות באמצעות משפחה חדשה לא כולל גם את חלוקת המשאבים, וכל אחד מבני הזוג רשאי לפנות לבית המשפט למשפחה בדרישה לאיזון משאבים.

 

פורסם בקטגוריות: ידועים בציבור, יעוץ וסיוע משפטי, פוסטים לעמוד הבית, תעודת זוגיותתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין