א – מילון המשפחה החדשה

האות אלף במילון האורבני

א – מילון המשפחה החדשה

אב, אבא

בראשית ברא אלוהים את האדם, והראשון מבני האדם היה הזכר. זכר שנולד לו ילדו הראשון הופך להיות אב ביחס לילדו. אבא הוא כינוי מקובל בפי הילדים לכנות את הזכר המשמש להם כהורה. הדמות הגברית המגדלת את הילד היא זו הזוכה לשאת בתואר אבא. כאשר ישנה מחלוקת בין הזכר המגדל את הילד בפועל לבין הזכר שהוא אביו הביולוגי של הילד יקרא האב המגדל אבא, והאב הביולוגי יסתפק בתואר אבא ביולוגי.

אב ביולוגי

הזכר מבין ההורים האחראי מבחינה גנטית להולדת הילד ולמטענים הגנטיים שלו. הוא איננו בהכרח מי שמגדל את הילד או שותף בגידולו.

אב חורג

זכר מבין ההורים שאינו אב ביולוגי והוא חי כבן זוג של אותו הורה ביולוגי.

אב לא ידוע

זכר המשמש כדמות הורה וירטואלית, כאשר מייחסים לו את האבהות הביולוגית, אולם זהותו האמיתית אינה ידועה, הזהות הלא ידועה של האב תתכן, כאשר הנקבה מבין ההורים אינה יכולה לשחזר מיהו הגבר שכתוצאה מקיום יחסים עמו הרתה, או כאשר נטלה זרע מבנק הזרע וממנו הרתה והחוק אינו מאפשר לה לברר מיהו האב של הילד שיולד לה מתרומת הזרע שקיבלה.

אב מאמץ

זכר המשמש כהורה לילד, אבל איננו אביו הביולוגי, אלא שבאמצעות צו של בית משפט, הוא קיבל את הסמכות החוקית לשמש אביו של ילד ומגדל אותו כבנו.

אם, אימא

לאחר בריאת האדם ממין זכר ברא אלוהים את האישה הנקבה, הנקבה הופכת להיות לאם מרגע שהיא יולדת את ילדה הראשון. אימא הוא כינוי מקובל בפי הילדים לכנות את הנקבה המשמשת להם כהורה. הדמות הנשית המגדלת את הילד מניקה אותו ומזינה אותו ודואגת לכל צרכיו היא זו הזוכה לשאת בתואר אימא.

אם ביולוגית

הנקבה מבין ההורים האחראית אשר ילדה את הילד והוא נושא חלק מתכונותיה הגנטיות. היא איננה בהכרח האם המגדלת את הילד.

אם חורגת

נקבה מבין ההורים, שאיננה האם הביולוגית והיא חיה כבת זוג של האב הביולוגי. בסיפורי האגדות נחשבה האם החורגת לדמות הרעה והאכזרית מבין ההורים אשר ילדיה סבלו ופחדו ממנה. אמה של שלגיה הייתה אם חורגת וידועה כמלכה רעה ואכזרית אשר רצתה להמית את בתה.

אם לא ידועה

היא הנקבה אשר הרתה וילדה את הילד, אלא שככל הנראה נטשה אותו מבלי להשאיר עקבות ומאז איש אינו יודע את זהותה.

אם מאמצת,

נקבה המשמשת כאם לילד, אבל איננה אמו הביולוגית, ובאמצעות צו של בית משפט, הוא קיבלה את הסמכות החוקית לשמש אמו של הילד ומגדלת אותו כבנה.

אם נושאת, או אם פונדקאית

אישה אשר הסכימה להעמיד את רחמה, לטובת אישה אחרת. לאחר שהושתל ברחמה עובר של בני זוג שהם הורי אותו עובר. בחלוף תשעה חודשי לידה בהם תישא את העובר ברחמה היא תלד אותו, ותמסור את הילוד להוריו הביולוגים.

אהבה

ביטוי עתיק יומין, בעלת ערך רגשי עמוק, שלא נס לחו, גם בחיי המשפחה החדשה. אהבה היא חיבה עזה המלווה ברגש של משיכה או חשק וקרבה למישהו או משהו. אהבה יכול שתהיה בין בני שני המינים, בין בני אותו המין ובין הורה לילד, האהבה היא התבלין החשוב ביותר לקיומה של המשפחה החדשה.

אהבה חופשית

יחסי אהבה שאינם דווקא על פי המסורות הדתיות או הדפוסים החברתיים המקובלים. אהבה יכולה להיות בין בני אותו המין או אף בניגוד לחוקי הדת והמדינה בענייני נישואין וגירושין,נישואין וגירושין אזרחיים וכד'.

אוחצ`

כינוי חברותי המקובל בקהילה ההומולסבית ומשמש תחליף למילה "אחי", "אחותי". כמו אח שלי לסטרייטים.

אוכלת דגים

לסבית, יכולה גם להיקרא, אישה לתצוגה בלבד.

אימוץ

תהליך רגשי ומשפטי, בו אדם הופך להיות הורה של ילד שאינו ילדו הביולוגי ומקבל עליו אחריות כאילו הוא ההורה הביולוגי. הילד מקבל את שמו של ההורה המאמץ ומוצא לעצמו מנוחה לאחר שננטש או התייתם מהורהו הביולוגי.

אינטרנט

הדרך בה היכרנו.

אירוסין

מנהג ארכאי, בו מבקש גבר את ידה של האישה, ובמעמד זה מכריזים השניים על רצונם להינשא ולהקים משפחה, משלב זה לא ינהגו בני הזוג מנהג קרבה עם אף בן זוג אחר. המנהג מקובל כיום יותר בקרב מי שהם דתיים או שומרי מסורת.

אפידורל

חומר משכך כאבים המאפשר לכל אישה במאה ה 21 להביא לעולם ילד בריא ומוצלח, מבלי לחוש כאבים ולהתמסר למלאכת גידול הילד ללא כל טראומה לידתית. האפידורל נחשב כאחת ההמצאות הגדולות ביותר בעידן החדש.

א-סקסואליות

אי משיכה מינית, אף לא לאחד מבין המינים. ההערכה היא כי כ- 2% מכלל האוכלוסייה אינם חשים במשיכה מינית.

פורסם בקטגוריות: מילון המשפחה החדשהתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין