דעה : משפחה, דברים שגם ההורוסקופ לא יצליח לחזות !

 

מאת : עו"ד אירית רוזנבלום

משפחה, הורות וזוגיות, הם מושגים מובנים ומוכרים לכולנו, הם נקודות ציון הכרחיות במסע חיינו וכל אחד מאיתנו יודע, כבר בנעוריו, איך נראית המשפחה ממנה הוא בא ומדמה בעיני רוחו את זאת שהוא יקים בעצמו או זאת שאינו רוצה להקים לעצמו.

 

היום יש בינינו כבר לא מעט אנשים שנולדו מתרומות ביציות, זרעים או עוברים, לפני עשרים שנה כאשר עתרתי לבתי המשפט בבקשה שיכיר בהורות של בני זוג מאותו המין, ביקשו ממני לחדול מלהקשות על המערכת.

המכנה המשותף של כולנו הוא הגרעין המשפחתי שלנו, לרוב אנחנו יודעים את מקורותינו, שורשינו מי הם אימותינו ואבותינו, מי הם דודנו וסבותנו, אך לא תמיד אנחנו יודעים. היום יש בינינו כבר לא מעט אנשים שנולדו מתרומות ביציות, זרעים או עוברים, שאינם יודעים באמת מי הם הוריהם הגנטיים והם גדלים במסגרת משפחתית מלאה או חלקית על ידי "הורים מחליפים" במובן הגנטי, והורים מאד הוריים במובן הפסיכולוגי נפשי.   

רק לפני כמה עשרות שנים, כשלא הייתה טכנולוגיה משוכללת, לא יכולנו להעלות על הדעת אפשרות שכזאת. לפני עשרים שנה כאשר עתרתי לבתי המשפט בבקשה שיכיר בהורות של בני זוג מאותו המין, ביקשו ממני לחדול מלהקשות על המערכת, מתוך אמונה שלמה שהשגעון הזה יחלוף לו, אלא שהשגעון איננו שגעון והוא לא יחלוף, הוא רק יגדל, ישתנה וישנה את כל חיינו. המשפחה אותה הכרנו במשך אלפי שנים, בה יש אבא ואמא האחראים להולדתנו, כבר מזמן איננה הכרחית.

על כושר הפריון

המאה השנים האחרונות איבד האדם 30% מכושר הפיריון שלו, יותר נשים וגברים סובלים מעקרות ואינם יכולים להביא ילדים לעולם, עבורם מדובר באיום משפחתי, איום שפירושו הפסקת ההמשכיות. הרצון להוליד, הוא ביטוי כמעט מלא לעצם היותנו קיימים ומי שאנחנו בקיום הזה ומכאן שאיננו רוצים ואיננו יכולים להפסיקו. הפסקת הרצון להתקיים היא חידלון ואנחנו איננו חדלים (להרחבה- קראו על הצוואה הביולוגית™).

על ההולדה

בד בבד עם הידיעה שלנו שחיינו מוגבלים בזמן, אנחנו מתחילים לפעול במטרה להמשיך להתקיים, פעולתנו הראשונה כאנשים בוגרים ביצירת הסדר הזה, היא הולדה, ההולדה היא הנסיון המוצלח ביותר להמציא את עצמנו מחדש, להישאר קיימים, הבאת ילד משלנו לעולם, היא שיקוף של עצמנו, היא נוכחות של עצמנו.

אובדן כושר הפריון הפוגע בנו כבני אדם, הוא הכח שמניע את מדע הפריון וההתפתחויות הטכנולוגיות המרשימות שהוא עושה בעשרות השנים האחרונות.

ומה יהיה מחר

בעתיד, כאשר נזקק כולנו לעזרת הטכנולוגיה כדי להגשים את רצון הנוכחות שלנו בעולם, נוליד ילדים שהמבנה הגנטי שלהם יהיה מורכב מכל כך הרבה אנשים, משום שלא נוכל עוד להסתפק רק בעצמנו, אבל נוכל להסתייע בטכנולוגיות חדישות ומשופרות שיאפשרו לנו להוליד ילדים. בעתיד כשניהיה הורים אולי לא תמיד נהיה האבות והאמהות הגנטיים המושלמים של ילדינו, אבל נוכל להיות מסופקים שיש לנו חלק בהם. בעתיד תקבל המשפחה שלנו צורה לגמרי חדשה, אבל לעולם תהיה זו משפחה.

טכנולוגיה משוכללת ככל שתהיה אמנם מסוגלת ליצור אפשרויות חדשות להולדה אבל אין תחליף לחום ואהבה, זה לעולם יישאר תפקידו של האדם.

בעתיד יהיו ילדים משובטים, מהונדסים ומשוכפלים, הם יהיו האנחנו החדשים, יהיה לנו מחר מאד מעניין נתכונן ונתרגל.   

נתקלתם בבעיה ואתם מעוניינים בעזרה, צרו איתנו קשר בטלפון 03-5660504 (א'-ה' 09:00-18:00) או מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

למידע נוסף השאירו פרטים

פורסם בקטגוריות: מאמרים, מידע כללי, פונדקאות, צוואה ביולוגית, ™Biological Willתגיות: , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין