ד – מילון המשפחה החדשה

ד – מילון המשפחה החדשה

דו-מיני

אדם שנולד עם אברי מין זכריים ונקביים, הכוללים שחלות ואשכים. לעיתים מבלבלים בין הביטוי הזה לביטוי "ביסקסואל".

דום לב

הפסקה פתאומית של הנשימה, מיוחסת בצורתה זו בעיקר לאם היהודיה, כאשר לנגד עיניה מציג מי מילדיה בן או בת זוג שאינם לעיני רוחה, היא נתקפת קוצר נשימה ותעוקת לב נוכח השידוך הבלתי רצוי.

דיור מוגן

צורת חיים חדשנית המאפיינת משפחות חדשות של קשישים, המאמצים לעצמם אורח חיים עצמאי ומתגוררים במתחם המאוכלס על ידי קשישים כמותם ומאפשר להם לקבל שירותים רפואיים, חברתיים וסיעודיים.

דדי

מאנגלית כינוי לאבא, מקובל בקרב ילדי ישראל, החשופים יותר ויותר לאורחות החיים בעולם המערבי הדובר אנגלית.

דולה

מיילדת שאיננה אחות, אלא בעלת ניסיון רב ומיומנות ליילד, אף יותר מבעלי המקצוע הרפואיים והפארארפואיים.

דיני משפחה

family law

דינים להסדרת יחסים משפחתיים כגון:

דרכים להקים משפחה, הסכמי ממון, הסכמי נישואין, הסכמי הורות, נישואין וגירושין, מזונות, יחסי ממון בין בני זוג, צוואות אפוטרופסות, ענייני פריון ועוד.

דימום מייד לאחר הלידה

כמו מידי חודש, סובלות הנשים שביננו מדימום נרתיקי, הנובע מסיום ההריון והלידה. גבר לא יבין זאת, אולם האישה חשה אי נוחות מהלך ימים או אף שבועיים ויותר של דימום שלאחר הלידה, עד שהגוף מתייצב וחוזר למחזור הרגיל.

דמי לידה

דמי לידה משולמים לאשה עובדת שיצאה לחופשת לידה, דמי הלידה באים לפצות את היולדת על אובדן שכרה או הכנסתה בפרק הזמן שאינה עובדת לרגל ההריון והלידה, זאת בין אם היא נשואה באופן רשמי בנישואין דתיים או בנישואין אזרחיים או שהנה אם חד הורית.

דיאודורנט

חומר שהורס או מסווה ריחות לא נעימים של הגוף על ידי קטילת חיידקים המצויים על העור. לא אחת הרקע לדחיית בן זוג מרעהו הוא על רקע אי שמירה על היגינה אישית ושימוש באמצעים קוטלי ריח רע כמו הדיאודורנט.

דיאטה

סאגה משפחתית כוללת המלווה את הזוג הישראלי ובהמשך את כל בני המשפחה אל עולמן הקסום של מכוני ההרזיה, מרשמי הפלא ובעיקר שיחזור היכולות המתימטיות לחישוב קלוריות לפי ערכים יומיים שבועיים וחודשיים. כל משפחה המכבדת עצמה, חווה סדרה דיאטתית אחת לפחות מהלך מחזור שנתי אחד.

דיסלקציה

פגם התפתחותי הפוגע בכושר הלמידה. בעידן המודרני, משפחה שמי מבניה אינו סובל מפגם זה יחשב ילד חריג, בלתי מקובל וחסר סיכוי לממימוש עצמי.

דמעות

אמצעי שימושי ובטוח לסחיטה רגשית במערכת המשפחתית.

דנא – DNA

החומר התורשתי של כל היצורים החיים. עובר כחוט השני במשפחה בין ההורים לצאצאיהם ולא אחת יש חשיבות לבחינת ההתאמה התורשתית בין בני זוג המתכננים להביא במשותף ילדים לעולם.

דרמה

היכולת לייצר מכל עניין פעוט וחסר משמעות, סכסוך ענק, המלווה בהצגה שלמה, שסופה מי ישורנו, אופייני למחרחרי ריב משפחתיים כמו חותנת וכלה, אם ובנה ואישה פולנייה.

פורסם בקטגוריות: מילון המשפחה החדשהתגיות: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין