י – מילון המשפחה החדשה

האות י במילון המונחים של משפחה חדשה

י – מילון המשפחה החדשה

ידוע בציבור, ידועים בציבור

זוגיות שאינה רשומה המקבלת מעמד שווה לזה של הנשואים בתחומים רבים הן מכוח חוק, הן מכוח פסיקה. התנאי לכך – חיים משותפים תחת קורת גג אחת וניהול משק בית משותף.

ניתן לעגן ולמסד מערכת יחסים זו בעזרת הסכם חיים משותפים זהו מסמך משפטי מחייב, היוצר מערכת משותפת המוכרת ע"י החוק. מדובר בחוזה בעל תוקף משפטי, בו קובעים בני הזוג את מערכת החובות והזכויות ביניהם במיסוד הקשר ובהתרתו.

הם אינם מוכרים על ידי משרד ובעת גירושים אינם נזקקים לבית הדין הרבני.

בסיום הקשר ביניהם, ישמשו העקרונות אשר נקבעו בהסכם בסיס להסדרי הפירוד. המערכת לה יהיו כפופים בני זוג אשר ערכו הסכם כזה, היא המערכת האזרחית אשר תידון ותקבע במקרה של מחלוקת בין בני הזוג בהתאם לעקרונות שנקבעו על ידם בהסכם החיים המשותפים.

בהיעדר הסכם, ובאם אין הסכמה – יפנו הצדדים לבית המשפט לענייני משפחה להסדרת תנאי הפרידה, ובלבד שהוכיחו חיים כידועים בציבור.

יחסי ממון

חוק יחסי ממון נחקק ב1973 וחל על זוגות שנשאו לאחר 1.1.74 – לפי חוק זה רכשו אשר נצבר במהלך חיים משותפים של בני הזוג למעט ירושות, גמלאות ומתנות או רכוש שהינו בבעלות של אחד הצדדים בלבד יחולק בין בני הזוג שווה בשווה עם פקיעת הנישואין בשל מוות או גירושין.

הנישואין לא פוגעים ברכוש של אחד מבני הזוג שהיה בבעלותו טרם נישאו.

זוגות שנישאו לפני 1.1.74 – "חזקת השיתוף" כל הרכוש אשר נצבר במהלך חיי הנישואין מחולק שווה בשווה, אף אם הוא רשום ע"ש אחד מבני הזוג בלבד. ניתן לערוך הסכם ממון בין בני הזוג המסדיר את הסוגיות הממוניות ו/או משנה ההסדרים הקבועים בחוק. הסכם כנ"ל ניתן לאישור ע"י בית המשפט לענייני משפחה, רבנות או לפני הנישואין ע"י נוטריון.

ירושה

ניתן לקבוע מה יעשה ברכושו של אדם לאחר מותו בשתי דרכים: ע"פ דין – חוק הירושה תשכ"ה – 1965 בה נקבעת חלוקת העזבון ע"פ הנחות ורצון אדם סביר כי רכושו יעבור לבני משפחתו ע"פ קרבה – ילדים, בני זוג, הורים אחים וכדו' בהתאם לשאריו.

מכוח צוואה – בה מצווה אדם את רכושו ע"פ רצונו – קרוב או רחוק, משפחה או ארגון, בדרך זו קובע מי יקבל איזה חלק אם בכלל. החוק מונה את הדרכים בהן יש לערוך צוואה כזו.

ירח דבש

שלב המעבר וההסתגלות, מעבר מזוג, לזוג נשוי. שלב זה מזכה בפינוקים רבים מצד הסובבים ובזמן איכות נטול לחצים, דאגות ושגרה לבני הזוג מה שמאפשר הנאה והפנמת הסטטוס החדש.

יום נישואין

מעין "יום הולדת" משותף לבני הזוג, יום מיסוד היחסים והפיכה ל"אנחנו", תזכורת ליום בו הזוג נישא אשר אמורה אף לרענן את זכרונו של הזוג באשר לסיבות שהביאו אותם להינשא ולאהבתם הרבה.

ילדים

זה שמחה. הזכות להורות, זכותו של כל אדם להפוך להורה ולהעביר את מטענו הגנטי, הערכי והחינוכי.

ילד אשר נולד לידועים בציבור, לזוג אשר נישא בנישואין אזרחיים, זוג חד מיני, או להורה יחיד – מעמדו שווה לכל ילד אחר ואינו נחשב ממזר/לא חוקי וכדו'.

יציאה מהארון

מונח המשמש ביטוי לחשיפת הנטייה המינית, שימוש מטאפורי להגדרת סדרת תהליכים של קבלה עצמית וגיבוש זהות מינית לא-הטרוסקסואלית (יציאה מהארון כלפי העצמי) וחשיפתה למעגלים חברתיים (משפחה, חברים, עמיתים, שכנים). ניתן לומר כי היציאה מהארון לעולם לא נגמרת משום ההנחה הרווחת שכל אחת/ד הוא הטרוסקסואל/ית (ע"ע הטרוסקסיזם).

פורסם בקטגוריות: מילון המשפחה החדשהתגיות: השאר תגובה

פרסם תגובה

שדות חובה מסומנים ב *

*
*

מותר להעזר בסימני HTML הבאים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מרקטיזם - פרסום בגוגל / פרסום באאוטבריין